آزادی پایدار علی نجاتی و همه فعالین جنبش کارگری را باید تضمین کرد

فرهاد شعبانی

روز سه شنبه ۲۵ فروردین علی نجاتی از فعالین سرشناس جنبش کارگری ایران و دبیر هئیت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با قید زمانت از زندان آزاد شد.

دستگیری و زندانی کردن علی نجاتی موجبات نگرانی و دلواپسی همه ما فعالین و مدافعان جنبش کارگری ایران در ۴۰ روز گذشته را فراهم آورد. زندانی کردن علی نجاتی و همه فعالین جنبش کارگری در ایران طی این چهل روز را هم مورد اعتراض قرار دادیم و در محافل کارگری چهره ضد کارگری جمهوری اسلامی را بیشتر از دیروز و کمتر از فردا افشاء کردیم، و تا روزی که علی و همه فعالین جنبش کارگری نتوانند با خیال راحت و بدور از واهمه دستگیری و زندانی شدن به فعالیت در دفاع از هم طبقه هایمان در سنگرهای گوناگون مبارزه ضد سرمایه داری ادامه دهند، ما نیز بدون وقفه به این مبارزه و افشاگری ادامه خواهیم داد.
اما نباید فراموش کنیم که علی با قید زمانت آزاد شده است. نباید فراموش کنیم که همین دیروز و همزمان با آزادی علی نجاتی دستگاه قضائی رژیم حکم زندان ۵ نفر از اعضای هئیت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه از جمله علی نجاتی صادر کرد،  و نباید فراموش کنیم که ما درگیر مبارزه با رژیمی هستیم که ضد کارگری بودنش اظهرالمن شمس و تحمیل هرگونه عقب نشینی به او در گروه همبستگی و مبارزه ائی یکپارچه در همه سنگرهای مبارزه ضد سرمایه داریست.
اما دوستان !
آزادی علی هنوز تضمین شده نیست، همانطوریکه آزادی و امنیت هیچکدام از فعالین جنبش کارگری تضمین شده نیست. آزادی پایدار آنها در گرو ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و وحدت طبقه کارگر در بعدی سراسریست. آزادی کامل آنها در گرو تبدیل شدن محافل و احاد پراکنده کارگران  به طبقه ائی متحد و متشکل در سازمانهای کارگریست. تا زمانیکه طبقه کارگر نتواند با یک سوت و در کوتاهترین زمان ممکن در مقابل تعرضات سرمایه داری و مدافعینش قدرت خود را به نمایش بگذارد نه تنها علی بلکه هیچ فعال دیگر جنبش کارگری از آزادی و امنیت کامل برخوردار نخواهد شد. آزادی و امنیت فعالین جنبش کارگری حق مسلم آنهاست؛ اما تضمین این حق در گرو ایجاد تشکلهای مستقل و مبارز کارگری است. بکوشیم با متحد شدنمان در راستای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری گام برداریم. اول ماه فرصت مناسبی برای نمایش اتحاد و طرح چنین شعارها و مطالباتی است.