در دفاع از حقیقت 

در دفاع از حقیقت

  پاسخی به فحشنامه‌ی یک جریان پسمانده گدشته

رفیق برهان عظیمی در مقاله‌ای تحت عنوان《درگذشت رفیق کا ابراهیم و مرثیه‌خوانی و کذب حقیقت توسط یک گروه پرادعای بی عمل》که بسیار بازتاب هم داشت، ضمن تجزیه‌وتحلیل تئوری ارتجاعی سه جهان که توسط رهروان سرمایه‌داری در چین فرموله شد و با تعمیم آن توسط چینی‌ها به کلیت جنبش کمونیستی در سطح جهان ، انترناسیونالیسم را هم به این درک‌ مکانیکی و غیرعلمی آلوده کردند و این ناگزیر دامان جریان‌های کمونیستی در سراسر جهان را ازجمله اتحادیه کمونیست‌ها در ایران راهم گرفت، همچون جراح حاذقی شکم “حزب” خارجه‌نشین م ل م را که به خاطر گسست نکردن از این تز ارتجاعی(که سنتز نوین کمونیسم از آن ‌گسست قطعی نموده)و پسمانده گذشته شدن، آب آورده بود، شکافت و گنداب و کثافاتی که طی چهل سال در این حزب رسوب‌کرده بود را جلوی انظار عموم و نسل جوان کمونیستی که تشنه حقیقت‌اند و هیچ‌چیز جز حقیقت آن‌ها را قانع نمی‌سازد قرارداد…

رفیق برهان عظیمی با رویکرد علمی و سنتز نوینی و صداقت و شجاعتی کمونیستی برای اینکه اشتباهات گذشته اتحادیه کمونیست‌ها که خود نیز یکی از اعضای فعال آن بوده را تحلیل و بررسی کند تا از اشتباهات و خطاهای گذشته‌ی آن برای آینده جنبش کمونیستی به یک‌ جمع‌بندی علمی برسد راهی به‌جز‌ نبش قبر وقایعی که توأم با تحریف و کج‌نمایی‌ها به گورستانِ خاطراتِ پسماندگانِ گذشته دفن شده‌اند در برابر خود نمی‌بیند.

او عاری از تعارفات خرده بوروژامابانه مستقیم سراغ اصل مطلب رفته و علت و یا یکی از برجسته‌ترین عللِ به انحراف کشیده شدن اتحادیه کمونیست‌های ایران را از ابتدای انقلاب (طرفداری و حمایت دوآتشه اتحادیه کمونیست‌ها تحت رهبری سیامک زعیم که به تئوری ضدانقلابی سه جهان اعتقاد راسخ داشت از جریان “ضد امپریالیستی” به‌اصطلاح “دانشجویان طرفدار خط امام “به رهبری خمینی  در جریان گروگان‌گیری در سفارت آمریکا، همین طرفداری همه‌جانبه از “جنگ میهنی و ضد امپریالیستی” جمهوری اسلامی ایران و عراق و فرستادن اعضا برای شرکت در جنگ ایران و عراق و در همان زمان تشکیلات پیشمرگان زحمتکشان کردستان را به خاطر سازش با جمهوری اسلامی و حمایت از “جنگ میهنی” منحل نمودن و راه را برای سرکوب خلق کرد توسط جمهوری اسلامی باز گذاشتن) همچنین  از تبعیت سیامک زعیم از تز ارتجاعی سه جهان که تا آخرین لحظه حیاتِ خویش بدان معتقد بود می‌یابد.

ای‌وای،چه گناه کبیری؟! در پیشگاه پسماندگانِ مرده‌پرست گذشته چه تابویی فراتر از اینکه نقدی به بتی که افراشته‌اند روا شود؟!

همین نقدوبررسی و ریشه‌یابی یک انحراف که ریشه‌اش به عقایدِ یکی از جانباختگان کمونیسم می‌رسد کافی است تا خوابِ وهم گونه‌ی کسانی که باسنتِ مجاهدینی شهیدپروری،راهِ نقد به خطاهای گذشته و انحرافات رفقای نسل قبل را بسته‌اند آشفته سازد!

چه کفری؟چه تابوشکنیِ گناهکارانه‌ای؟چه عمل وقیحانه‌ای؟ برهان عظیمی را باید مذمت کرد، باید طردش کرد، باید بدنامش کرد،باید علیه او سخن‌چینی کرد، باید وی را ابلیس دوران نشان داد وووو

به چه جرمی؟ به جرم اینکه سنتز نوینی و خلاف جریان حرکت کردن، روشن ساخت که برخلاف اینکه سنتز نوین باب آواکیان‌ قاطعانه از تئوری ارتجاعی سه جهان گسست نمود. این به‌اصطلاح “‌حزب”(بخوانید محفلی که در خارج کشور و نه در داخل ایران ادعای حزب زدن نمود)  ،این گروه بی‌عمل هنوز از این تئوری ارتجاعی سه جهان همان‌گونه که سیامک زعیم گسست نکرده بود هنوز گسست نکرده است و این نشان می‌دهد که این گروه بی‌عمل برخلاف آنچه ادعایش را دارند رویکرد سنتز نوینی ندارند و‌ نمی‌توانند سنتز نوین را با توجه به شرایط خاص ایران منطبق و به مرحله عمل درآورند.

می‌گویند که اتحادیه کمونیست‌های ایران روی تئوری سه جهان موضع داشت چون آن را افشا کرده بود!! این صحیح است که اتحادیه کمونیست‌های ایران تئوری سه جهان را توسط یکی از رفقای که نویسنده اصلی آن افشاگری است(ح. ک.)  در اتحادیه آن زمان افشاشده است اما این موضع‌گیری سیامک زعیم نبود زیرا سیامک زعیم طبق سند درونی اقلیت اتحادیه کمونیست‌های ایران مدافع اصلی تئوری سه جهان بود و به همین خاطر از مسئولیت‌های سازمان برکنار شد!

بنابراین همه‌ی اتحادیه کمونیست‌های ایران آن افشاگری تئوری سه جهان منتشر شده در حقیقت سال تیر و مرداد سال ۱۳۵۷ همراه نبودند بیخود نبود که بر سر تئوری سه جهان در اتحادیه کمونیست‌های ایران در قبل از ورودش به ایران و زمانی که در خارج کشور فعالیت می‌کرد انشعاب به وجود آمد! و البته منشعبین طرفدار تئوری سه جهان تنها افرادی نبودند که از تئوری سه جهان حمایت می‌کردند سیامک زعیم نیز یکی از حامیان تئوری سه جهان بود اما انشعاب نکرد و در اتحادیه باقی ماند اما از بودن در شورای رهبری به همین خاطر حذف شد و پس از بازگشت رهبران اتحادیه به ایران در یک سازش غیراصولی اپورتونیستی سیامک زعیم توسط رهبری اتحادیه به شورای رهبری اتحادیه بازگردانده شد!

 این حرافان، این نارهبرانِ دروغ‌پرداز با فحاشی که ظرف  چند روز گذشته نمودند و افراد با گرایش‌های مختلف(توده‌ای و لیبرالی و سوسیال‌دمکراسی) را صرفاً به دور ترور شخصی رفیق برهان عظیمی با بیرون دادن یک فحش‌نامه اولیه بسیج نموده‌اند و به خاطر اینکه نقد رفیق برهان آنان را با گفتن حقیقت از شدت درد به خود پیچاند آن فحش‌نامه را کافی ندانستند و با رویکرد مصرفگرایانه سرمایه‌داری که برای تشویق خریداران به کالاهای بنجلش حراج یکی بخر و یکی مجانی بگیر دوباره متن دیگری را به نام “هواداران در آمریکا و اروپا” بیرون دادند!!!

بااین‌وجود که خود آن نارهبران متنی نوشتند و به نام هواداران خارج کشورشان بیرون دادند معلوم نیست که چرا یکسره عنان اختیار از دستشان دررفته است و به رفیق برهان عظیمی که در نقد آنان گفته است شماها در خارج کشورید و تشیکلاتی در ایران ندارید، با فحاشی و تهمت‌های ناروا خرده هم می‌گیرند!

نارهبرانی که به مدت ۳۰ سال به جنبش کمونیستی در مورد زدن “حزب” در ایران و تشکیلات داشتن دروغ گفته‌اند، این برخوردهای پنهان کردن خودشان پشت عده‌ای که هیچ خدمتی به سنتز نوین نکرده‌اند و فقط به متعصبین خشک مانند مذهبیون تبدیلشان کرده است که کورکورانه زیر هر فحشنامه ایشان را امضا کنند، سنخیتی با سنتز نوین ندارد.

این نشان می‌دهد که این محفل چقدر به اخلاق کمونیستی(!) اعتقاد دارد و هوادارانش را این‌چنین آموزش ضد کمونیستی می‌دهند و تشویق می‌کند که پشت سر این نارهبران به خط شوند!

تمام این هیاهو و شَرَنگ و دِرِنگ توخالی که این پسماندگان گذشته که خود را “حزب” م ل م می‌نامند(درصورتی‌که سنتز نوین از م ل م فراتر رفته است)در بدنام کردنِ برهان عظیمی و کارزارِ فحاشی و انگ زنی‌هایی که از اخلاق کمونیستی به دوراست و این‌ها علیه رفیق برهان عظیمی بر پا کرده‌اند بخاطرهمین حقیقت ساده است که وی پرده از سیمای حقیقتی که این گروه بی‌عمل طی چند دهه آن را کتمان می‌نمودند برکشیده است…

این گروه بی‌عمل چون کبک سرخود را در برف فروکرده‌اند و نمی‌خواهند که حقیقت را ببینند و بشنوند و بقول لنین کسی که نمی‌خواهد بشنود ازهر کری کرتر است….

این نارهبران که فقط تهمت‌زده‌اند مدعی‌اند که برهان عظیمی سندی دال بر اینکه سیامک زعیم خودش اعلام کرده است که مدافع تئوری ضدانقلابی سه جهان است ارائه نداده است!!! شرم، شرم، شرم! شرمتان باد! چشم شما قبلاً هم بر این سند در سال ۲۰۱۶ گشوده شده است اما صداقت کمونیستی ندارید که سندی که  سه سال پیش از طرف رفیق برهان در اختیار جنبش کمونیستی ایران دال بر دفاع سیامک زعیم از تئوری سه جهان که توسط اقلیت اتحادیه کمونیست‌های ایران در دی‌ماه ۱۳۵۹ ارائه شد را مقبول بدانید!  بنابراین یک‌بار دیگر ضروری است که آن سند تاریخی اقلیت اتحادیه کمونیست‌های ایران و همچنین توضیح رفیق برهان عظیمی  در اینجا منتشر شود.

لینک آن دو سند و متن توضیحی برهان عظیمی که فایل پی‌دی‌اف هستند و در کانال کمونیسم نوین منتشر شده است چنین است:

https://t.me/New_Communism/1567

https://t.me/New_Communism/1569

۶ تیر ماه ۱۳۹۸ برابر با ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹

نویسنده: اختا(مهرزاد رزمجو) کارگر جوشکار

منتشر شده در کانال تلگرامی ادبیات رادیکال
https://t.me/adabiyate_Radical

ادبیات رادیکال