آرشيو مطالب سايت آزادى بيان

www.azadi-b.com

آرشيو مطالب سايت آزادى بيان

تکاپو و دور برداشتن احزاب ناسیونالیستی در قالب مذاکره با جمهوری اسلامی محکوم است

تکاپو و دور برداشتن احزاب ناسیونالیستی در قالب مذاکره با جمهوری اسلامی محکوم است.
 بخش زیادی از اپوزسیون راست و چپ در تکاپو و چشم دوختن به دو جبهه است.
ابتدا همگی آنها در راهروها و دالان های کاخ سفید بدنبال پمپئو و وزیر وزرای دولت دونالد ترامپ راه افتاده تا گوشه چشمی به آنها بیاندازند و درآینده سرنگونی جمهوری اسلامی احتمالی توسط غرب روی آنان حساب بازکنند تا درنهایت در اداره کردستان گوشه های را به چنگ زده و در پروژه بعد از سرنگونی حکمرانی بخشهای مختلفی در شهرها را بعهده بگیرند که در نهایت آن پروژه و خوش خیالی ها با شکست مواجه و باعث سرافکندگی بیشتر آن جریانات ‌شد.
اما در دور بعدی آنها تلاش کردند بواسطه دلال های راست ارتجاعی یک نهادی در نروژ به پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی بروند که بصورت مخفیانه و محرمانه آن نشست ها برگزار شده، بدون اینکه دلیلی آورده و به جامعه و اعضای درون حزب یشان پاسخگو باشند. چهار حزب مذاکره کننده دمکرات و سازمان زحمتکشان باعث رنجش خاطر ابراهیم علیزاده و شرکا شدند که با توجه به اعتراضات کمونیستها و فشارهای زیاد در نهایت پرده از اسرار این دوره از نشست و مذاکرات با نمایندگان جمهوری اسلامی برداشته شد.
 ابراهیم علیزاده قبلآها هرگونه مذاکرات با جمهوری اسلامی، حکومت ترور، شکنجه و اعدام را رد و انکار می‌کرد و جریانات ناسیونالیستی را متهم به ریاکاری وفریب مردم کردستان و طبقه کارگر می‌کرد. اما ایشان در اظهاراتی که در چند مصاحبه انجام داده ناچاراً پرده از تماس ها و ارتباطاتی برداشته که از یکسال و نیم پیش با جمهوری اسلامی صورت گرفته و هیچگاه علنی نشدند و اینبار اساس نامه های حزبی کومله را که در آن راه مذاکرات با دشمن را بازگذاشته بعنوان سند دفاعی بکار می‌گیرد و هیچوقت حاضر نشد مذاکرات آن چهار حزب ناسیونالیست کومله مهتدی و ایلخانی زاده و همچنین دو حزب دمکرات ملا عبدالله حسن زاده و مصطفی مولودی را محکوم کند.
جمهوری اسلامی تاکتیک مذاکره را برای رسوایی و سرافکندگی این جریانات خوب سازماندهی کرده همان جریاناتی که بیشتر رهبرانشان توسط همان جمهوری اسلامی مورد ترور و کشتار واقع شد و با یک تیر دو نشان زد اول رسوائی و دوم  سلب اعتماد و اطمینان مردم کردستان به این احزاب بود.
سازش و مذاکره با حکومت جنایتکار اسلامی محکوم به شکست است. مردم کردستان تجارب تلخی از احزاب ناسیونالیست کرد با دشمنان خود دارند و اینبار قابل گذشت‌ و چشم پوشی نخواهد بود.
زنده باد سوسیالیسم
سرنگون باد جمهوری اسلامی
هه ژار علی پور