اول ماه مه روز ما کارگران! روز همبستگى و اتحاد کارگران جهان بر علیه نظام سرمایه دارى!

رضا مرادیان

اول ماه مه روز اعلام کیفر خواست طبقه کارگر بر علیه نظام سرمایه داری است. اول ماه مه روز اعتراض به تعصبات جاهلانه و خرافی و اعتراض به تبعیض بر علیه ما کارگران و مزدبگیران جامعه است.

 اعتراض به موقعیت فرودست زن! اعتراض به پایمال شدن آرزوی انسانی٬ اعتراض به پایمال شدن حرمت انسانها٬ اعتراض به فقر و بی حقوقی کودکان٬ اعتراض به مالکیت خصوصی بر ابزار تولید٬ اعتراض به نبودن امکانات اجتماعی برای کودکان٬ اعتراض به بی حقوقی انسانها بر اساس نژاد و مذهب٬ اعتراض به آپارتاید جنسی٬ اعتراض به نابرابری زن و مرد٬ اعتراض به موجودیت نظام سرمایه داری از نوع قومی و مذهبی و غیره! اعتراض به حکومت مذهبی٬ اعتراض به قانون اسلامی٬ اعتراض به دخالت مذهب در زندگی مردم در آموزش و پرورش٬ اعتراض به سرکوب و اعدام٬ است!

اول ماه مه در ایران٬ اعتراض به حکومت سرمایه داری در ایران است. روز فریاد برای آزادی زندانیان سیاسی و رهبران کارگری٬ روز اعلام آزادی برابری است. اول ماه مه روز اعتراض به نظامی است که در مهد تمدن٬ انسانها مجبورند در گوشه و کنار خیابان از سرما و بی پناهی و فقر مطلق جان بکنند. در حالیکه توان انسانها را برای ساختن دنیای بهتر با انواع سلاحهای مخرب و قدرت نظامی به بند کشیده اند. آخر این چه سیستمی است در حالیکه صدها میلیون بیکارند و هر روز بر ابعاد بیکاری افزوده میشود٬ میلیاردها دلار و ارقام سرسام آور را به جیب صاحبان سرمایه سرازیر کرده اند. این چه سیستمی است که روزانه معلم و آموزگار را بیکار میکنند و آنها را در بدترین زندگی با تامین معیشت پایین روانه مدارس میکنند و فقر سازمانیافته را بر آنها تحمیل کرده اند. و هزاران نفر از کودکان ما در اثر فقر مطلق نمیتوانند به مدرسه بروند و از علم و دانش و تحصیل محرومند!

رفقای کارگر! روز اول ماه مه روز کیفر خواست ما کارگران علیه نظام سرمایه داری است. ما هر سال در روز جهانی کارگر اعلام میکنیم٬ اگر دنیا دست ما بود٬ کسی گرسنه نبود٬ کسی بی سواد نبود٬ کسی در کنار خیابان  بی سرپناه نبود. هیچ کودکی از کمبود مواد غذایی٬ نبود تغذیه جان نمی سپرد. اگر دنیا دست ما بود آزادی قید و شرط نداشت. مالکیت خصوصی وجود نداشت. مرزی و کشوری در کار نبود. کارمزدی و استثمار برای همیشه از بین میرفت! 

در ۳۰ سال گذشته ما کارگران در برابر نظام سرمایه داری و دولت جمهوری اسلامی کیفر خواست طبقاتی خود را در  جامعه مطرح کرده ایم٬ هر سال در روز جهانی کارگران ابراز وجود طبقاتی٬ قدرت اتحاد و مطالبات خود را به نمایش گذاشته ایم. مارشهای ما در اول مه هر سال در تهران٬ سنندج٬ سقز و ده ها شهر کوچک و بزرگ برگزار شده.

در روز جهانی کارگر امسال با صفوف متحد و طبقاتی مان به خیابانها بیایم اعلام کنیم!  یک دنیای بهتر٬ رهایی از نظام سرمایه داری و کارمزدی در سر لوح پرچم طبقاتی ما بر افراشته خواهد بود. و تا سرنگونی این نظام استثمار لحظه ای نخواهیم ایستاد.

اول مه را به کارگران جهان تبریک میگویم!

زنده باد اول ماه مه روز همبستگی جهانی کارگران!

زنده باد سوسیالیسم پرچم رهایی انسانها!

زنده باد آزادی برابری حکومت!

رضا مرادیان(رضا بخش فنی)

آپریل ۲۰۰۹(فروردین ۱۳۸۸)