چرا؟ اکثر روشنفکران و جریانات سیاسی موجود، مخالف حرکاتی همچون جنبش جلیقه زردها در فرانسه هستند!

چرا؟ اکثر روشنفکران  و جریانات سیاسی موجود، مخالف حرکاتی همچون جنبش جلیقه زردها در فرانسه هستند!

ضرورت بنیادی روز، لغو شرایط موجود اجتماعی یعنی سرمایه داری امپریالیستی، یعنی حرکت برای کمونیسم است. کمونیسمی که در واقع نه “برابریخواهی” هپروتی و مذهبی گونه است و نه چیزی دیگر بلکه جامعه ای است که بر تارک آن، این شعار نقش بسته است : “ازهر کس به اندازه توان کار= فعالیت مفید و بهرکس به اندازه نیاز” از محصول جامعه داده شود و این جز از راه به پیروزی رساندن انقلاب قهری کمونیستی و ایجاد دیکتاتوری پرولتاریای مسلح میسر نیست، اکثریت روشنفکران بطورفردی و یا متشکل و بویژه جریانات موجود (کارگری، سوسیالیستی و کمونیستی؟) در سطح جهانی بطور اصولی و اساسی و مخصوصا در پراتیک مخالف چنین انقلابی و دیکتاتوری پرولتاریا که دولتی است  متکی بر نیروی مسلح پرولتاریا و متحدین آن، نه برای بسط دموکراسی و آزادی برای همه، بلکه اساسا برای سرکوب سرمایه داران خلع ید شده از مالکیت بر ابزار تولید، ولی هنوز زنده، هستند، سکوت ویا مخالفت این جریانات با حرکات رادیکال کارگران و زحمتکشان از جمله جنبش جلیقه زردهای فرانسه اساسا در موافقت شان با جامعه ی طبقاتی حاضر( مالکیت خصوصی، خانواده، مذهب، نظم و آرامش) و مخالفت با نابود نمودن آن است و نه در چیز دیگری! یعنی مخالفتشان با انقلاب مسلحانه پرولتاریاست!

به باور من،  در شرایط حاضر یعنی حاکمیت بلامنازع سرمایه داری امپریالیستی برجهان، روشنفکر و جریانی بطور اصولی میتواند، موافق حرکات رادیکال اجتماعی و به نفع ۹۹٪ و مخصوصا از طرف کارگران باشد که تمامی تلاش اش را معطوف به این نماید که به سازمان و حزبی موجودیت دهد که ظرف و وسیله ی آماده کردن طبقه ی کارگر برای به پیروزی رساندن  انقلاب کمونیستی که با جنگ طبقاتی – جنگ داخلی – بین طبقه کارگر و متحدین آن و طبقه سرمایه دار و دولت هایش، منجر می شود. آن چیزی جز حزب کارگران آگاه، انقلابی و کمونیست که با برگزیدن یک مبارزه اساسا مخفی و غیر علنی موجودیت می یابد، نیست.

پیروزی و یا شکست در چنین جنگی، آینده جامعه ی جهانی و اصولا زنده ماندن و یا مرگ نسل انسان را تعیین می کند.

در این رابطه خواندن مقاله زیر را پیشنهاد میکنم. پیشنهاد چنین نوشته ای نه از سر موافقت با آنچه که مخصوصا مقاله حاضر در نتیجه گیری “برابریخواهی”، به آن میرسد، بلکه برای طرح مسائلی است که دراین نوشته طرح شده اند.

کلمه‌هایی در پی گوشت‌شدن – گابریل راکهیل . ترجمه: صالح نجفی

https://telegra.ph/کلمه%E2%80%8Cهایی-در-پی-گوشت%E2%80%8Cشدن-۰۵-۱۱-۲

حمید قربانی ۱۲ ماه مه ۲۰۹۲ سال اسپارتاکوسی