اول ماه مه،روز جهانی کارگر و حمله به کارگران

احمد گوهری برحقی


اول ماه مه سالروز شورش بزرگ کارگران آمریکایی در شیکاگو میباشد که باعث تثبیت ۸ ساعت کار روزانه گردید. بهمین مناسبت در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته میشود و احزاب کمونیستی ،سوسیالیستی واتحادیه های کارگری با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی ها و با توجه به شرایط روز، درخواستهای به حقی در جهت بهبود اوضاع معیشتی کارگران بیان مینمایند وچه بسا به پیروزی های چشم گیری نیز نایل میگردند.

     اما صد افسوس در این میان قشرکارگر در ایران از کوچکترین مزایا یعنی حقوق مورد توافق هم ماهها محروم مانده اند و در زیر بدترین فشارها روزگار سپری میکنند. واین رژیم تا گلو آغشته به خون از هیچگونه آزار ،اذیت، زندان و شکنجه در برابر مطالبات این قشر «همیشه قربانی» کوتاهی نمیکند.رژیمی که با شعار«مرگ برکاخ نشین ،زنده باد کوخ نشین» بر مسند قدرت نشست و بجز اندکی از وابستگان به نظام بقیه روزگاری صدمرتبه بدتر از زمان گذشته دارند.
      حال در آستانه روز جهانی کارگر (جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه ) با وجود هزاران کارگر از کار بیکار شده و ناتوان از تامین معاش روزانه ، این رژیم تا دندان مسلح وتا گلو فرو رفته در خون، درپی برنامه ریزی بسیار گسترده ای در جهت جلوگیری از هرگونه تظاهرات و شورشهای کارگری است ، از ستاد اقامه نماز جمعه گرفته تا بسیج و سپاه و وزارت اطلاعات وحتی ائمه جمعه ( بخوانید کلاهبرداران مزدور ) آماده هرگونه درگیری میشوند و سخنرانی های در ظاهر به نفع کارگران و در باطن نفرت وترس از این قشر از جامعه که گردش چرخهای صنعت ازهرنوع بعهده ایشان است، را سرلوحه کارخود قرار داده اند.حتی آنها با استفاده از اصطلاح « انقلاب نرم» بر سرکوبهای خود افزوده، مطالبات حقوقی کارگران زحمت کش را ،تلاش برای براندازی نظام قلمداد میکنند. پیشنهاد کنترل پیامکها، دستگیری تعدادی دیگر از کارگران نیشکر هفت تپه و معلمان معترض به وضعیت حق التدریس، حتی تهدید بخشی بازاریان به مصادره اموال در صورت کمک به اینگونه افراد از جمله تمهیداتی است که دولت و ارکان نظام برای مقابله با هرگونه جنبش بخصوص در ۱۱ اردیبهشت ماه اول ماه مه در دست اجرا دارد. در این میان بسیج کارخانجات در معرفی افراد ناراضی و مرتبط با گروههای کمونیستی و سوسیالیستی بیشترین نقش را ایفا میکنند.
        اززاویه ای دیگر ، وضعیت موجود حاصل این رژیم سی ساله وگل سرسبد آن «تحفه آرادان » است، که با اقتدا به الگوی تفکر خود «خم می نی » فرموده اند :«اقتصاد مال خر است» اقتصاد کشور را بسوی  سونامی و گرد آب رکود اقتصادی سوق داده اند ،  همان کسیکه اعلام داشت « ویروس رکود اقتصادی» براقتصاد ایران اثری ندارد و الحق چقدر بجا فرمودند، چرا که جان و تنی از اقتصاد این مملکت باقی نمانده است تا این ویروس بر آن تاثیر بگذارد. کارخانجات یکی پس از دیگری تعطیل ، کارگران بیکار ، عدم پرداخت حقوق معوقه ایشان و معلمان حتما از نشانه های عدم رکود اقتصادی میباشد!!؟؟ و این درحالیست که کشوری همچون عربستان با تدبیری صحیح و برنامه ریزی دقیق ذخیره ارزی خود رابا توجه به افزایش نفت تنها در یک دوران محدود به مرز « ۶۷۰ میلیارددلار » در مقابل « ۸ میلیارددلار» دولت احمدی نژاد رسانده است واقعا" آفرین بر این حسن تدبیر حالا ایشان بدستور رهبر لایقت تر ازخود برای ۴ سال آینده خود را آماده سازند!!!
    جالبتر آنکه تمامی ارگانهای زیر نظر رهبری و سپاه و وزارت اطلاعات مانند «ایران خودرو» نه تنها مشکلی ندارند بلکه توجهی به اعتراضات هم ندارند .
       اما وظیفه ما در این میان چیست؟ با توجه به کنترل شدید وزارتخانه های کشور و اطلاعات بر وبسایتها، موبایلها و پیامکها، تنها راه اطلاع رسانی و هماهنگی بین نیروها، در جهت تشکیل یک تظاهرات سراسری و هماهنگ مابین اقشار مختلف،  معلمان، کارگران، دانشجویان پخش شبنامه ها میباشد تا روز ۱۱ اردیبهشت  به روزتقابل ما بین مزدوران نماز جمعه ای ورژیم خونخوار و زحمت کشان کشور تبدیل گردد. تا بدین طریق انزجارخود را ازاین حکومت پیش از انتخابات ریاست جمهوری به گوش « خامنه ای جلاد » رسانده، پایه های قدرت نظام را که بر روی شاهرگ های همه مردم ایران زمین بنا گردیده، به لرزه در آورده و همانطور که رئیس جمهور ولایت جور وستم گفته «امسال سال پیشرفت است» ، با سرنگونی این نظام،  پیشرفت واقعی مردم ایران زمین بوقوع بپیوندد.
   به امید آنروز که کارگران وزحمتکشان این مرز وبوم بر همه حقوق حقه خود دست یابند و خود تعیین کننده سرنوشت خویش گردند و آنانکه هم اکنون در زندانهای مخوف دیکتاتوری ولایت مطلقه،  بدترین شکنجه های قرون وسطایی را تحمل میکنند ، به آغوش گرم جامعه بازگردند و سرود آزادی را یکصدا بخوانیم .
احمد گوهری برحقی