انقلاب راهی جز شکستن قهر آمیز رژیم اسلامی ندارد!

مقدمه:

نزدیک به ۶ هفته پیش در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۰۹ نوشتم(۱):

“رژیم اسلامی یعنوان یک حکومت توتالیتر و ایدئولوژیک وارد دوره آخرین حیات ننگینش شده است. تنها سرکوب فیزیکی این حکومت را روی پا نگه داشته. دستگاه پلیس این رژیم از نهادهای رسمی اطلاعاتیش در سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات تا شبکه پلیس ضد شورش و نیروهای غیر منظم بسیجی و لباس شخصی، آخرین سنگر این حکومت هستند و باید برای پائین کشیدن این رژیم در هم شکسته شوند. این رژیم و دستگاه سرکوبش حتی توان تسلیم شدن را به خواست مردم ندارند. به نظر من تا عملا و فیزیکا به واحدهایشان حمله نشود و خلع سلاح نشوند، تسلیم نخواهند شد. تظاهرات مسالمت آمیز و اعتصابات تنها زمینه های نهائی این پروسه اعمال قهر انقلابی را فراهم می کنند و از شدت خونریزی و تداوم دوران خونریزی می کاهند اما نیاز مرحله قهر انقلابی را به هیچ وجه منتفی نمی کنند.”

از آن زمان، ما قیام مردم در روز ۶ دیماه (“عاشورای “رژیم اسلامی) را داشتیم که بخوبی نشان داد دینامیک رابطه مردم با رژیم دارد به این سمت حرکت می کند. قهر ضد انقلابی  و سرکوب رژیم را باید با قهر انقلابی ملیونها مردم پاسخ داد. مردم در روز ۶ دیماه نشان دادند که نه تنها به خیابانها می آیند بلکه آماده پاسخدهی به اراذل ریز و درشت رژیم در خیابانها هستند. مردم سنگر بندی کردند، گشتهای موتوری رژیم را به زیر کشیدند و آتش زدند و هر جا توانستند بسیجی و پاسدار و گارد ضد شورش را کتک زدند و خلع لباس کردند. هنوز بسیاری از این اراذل کتک خورده در بیمارستانها بستری هستند. رژیم از پائین تا بالایش به خود لرزید و مثل سگ کتک خورده ای، زوزه کشان عقب نشست. پشت درهای بسته دارند تلاش می کنند مهره هایشان را جابجا کنند، “مخالفین” درونی را راضی کنند، عبای وحدت به سر بکشند…

این روزها اما ، نشان می دهند همه ترسشان از ۲۲ بهمن است! رژیم اسلامی از بعد از به قدرت رسیدنش ، ۲۲ بهمن را تبدیل کرده بود به مراسم حکومتی برای نمایش قدرتش. اما همانطور که عاشورایش را مردم روی سرش خراب کردند و برایش کابوسی ساختند، حالا نوبت ۲۲ بهمن است که یکبار دیگر این رژیم به ریشه هایش زده شود. تمرینی دیگر برای انقلاب در راه است!

شکستن تابوی “گریز از خشونت”

انقلاب اساسا تابو شکن است. تابوهای دوران پیش از انقلاب تا شکسته نشوند انقلاب پیروز نمی شود. تابوها را هم دوستان انقلاب می سازند و هم دشمنانش. دوست انقلاب با توجه به خشونت حکومت اسلامی طی این سه دهه اخیر و نگرانی قابل درک مردم از کشتار و خشونت، در گوش انقلاب زمزمه می کند که “خشونت بد است” . خشونت یعنی ماجراجوئی، می گوید: اگر پای خشونت باشد رژیم دست بالا را دارد…

دشمن انقلاب البته واضح ترسخن می گوید. او خشونت را معادل انقلاب می نامد. از انقلاب مردم را بدور می دارد چون “خشونت زاست”.

انقلاب و رهبری آن در طی پیشروی، باید این تابوها را هم بشکنند. پائین کشیدن قدرت سیاسی بخصوص وقتی که مترادف شود با پائین کشیدن کلیت نظام سرمایه، حکومت مذهب و نابرابری ، با تعارف و محبت امکان پذیر نیست. هیچ طبقه ای در تاریخ با ملایمت منافعش را واگذار نمی کند. هیچ حکومتی در تاریخ بدون مقاومت خلع نمی شود. این طبیعت انقلاب است که در مقابل خشونت طبقه حاکمه به خشونت متفابل دست بزند و آنرا سازمان دهد.

خشونت تدافعی و خشونت تهاجمی

عده ای معتقد هستند که خشونت مردم در مقابل رژیم اسلامی باید خصلت تدافعی داشته باشد. یعنی آنجا که رژیم از خشونت استفاده کرد و زد و کشت مردم هم باید تلافی کنند و گوش مالی بدهند. من فکر می کنم وضعیت کنونی در چنین فازی قرار دارد. مردم در تظاهرات ۶ دیماه اینکار را کردند. بطور تدافعی از خود خشونت نشان دادند. اما این وضعیت هم چاره ساز نیست. یک وضعیت گذراست. خشونت انقلاب باید وارد فاز تهاجمی شود. فازی که در طی آن مردم دست پیش را بگیرند. صبر نکنند تا کشنه شوند یا تیر بخورند. با نقشه قبلی به مراکز سرکوب رژیم حمله کنند و هر گونه تحرک رژیم را در خیابانها فلج کنند. برای اینکار باید سازمان دهی کرد. کمیته های شناسائی عوامل رژیم تا حد آدرسهای خانه هاشان و انتشار وسیع آن، کمیته های آموزش نظامی و کمکهای اولیه، کمیته های شناسائی مراکز سرکوب و زندانهای امنیتی مخفی رژیم….این کمیته ها در هر محله و محل کار باید جزئی از فعالیت کمیته های سازمانده انقلاب باشند. خشونت تدافعی انقلاب باید به خشونت تهاجمی فرا روید.

جایگاه اعتصابهای سراسری و سیاسی در روند قهر انقلابی

خبر سازمانیافتن کارگران ذوب آهن و اولیت اعتصاب موفق آنها و عروج اعتصابهای صنفی در چند هفته اخیر را باید در چهار چوب سیاسی دید. اعتصابات دوران اخیر دیگر نمی توانند به اهداف صنفی خود محدود شوند. دیر یا زود این اعتصابات همانط.ر که در دوران انقلاب ۵۷ شاهدش بودیم باید هم سراسری شوند و هم سیاسی.

فراروئی اعتصابات به اعتصابات سیاسی معمولا در آخرین مرحله چرخش موازنه قوا اتفاق می افتد. اینجا دیگر مسئله اضافه دستمزد یا پرداخت دستمزد معوقه نیست. حتی اگر اینها را مزدبگیران الم می کنند، هدفشان چیز بزرگتری است.

هر قدر مبارزه مردم در خیابانها اجتماعی تر و گسترده تر شود و رژیم پایه هایش سست تر، زمینه شروع اعتصابات سراسری و سیاسی بیشتر فراهم می شود. به عبارت دیگر وقوع اعتصابات سراسری نه شرط تداوم انقلاب بلکه علامت مرحله نهائی شکست رژیم اسلامی است. اعتصاب سراسری یعنی سوت پایان رژیم. تا آنزمان طبیعت کار ایجاب می کند که طبقه کارگر و همه مزدبگیران به سازماندهی شوراهای خود و ارتباط دهی آنها با هم و تمرین اعتصابات صنفی ادامه دهند. از علائم پیشروی انقلاب هم همینست که واحدهای بزرگ صنعتی که سنتا و بخاطر پوشش شدید امنیتی رژیم ایزوله نگه داشته شده بودند، این سدها را بشکنند و تشکلهای خود را سازمان دهند.

عکس العمل رژیم در مقابل قهر انقلابی مردم

رژیم اسلامی بعد از مشاهده تظاهرات مردم در ۶ دیماه دچار شوک شد. ترس و لرزه مدتی گیجش کرد و در همش ریخت. هنوز این رژیم گیج ضربه ای است که از مردم نوش جان کرده و ترس از سرنگون شدن وادراش کرد تلاش مجددی برای ترمیم تضادهای درونیش بکند که آخرینش جلو راندن همین “قاضی مرتضوی” به میز محاکمه بود. اما در پله بعد اینها شروع کردند به رجز خوانی که دستگیرشدگان ۶ دیماه را به محاکمه خواهند کشید و یکی از آنها را هم حکم اعدام داده اند. روز دیگر اعلام کردند که عکسهای فعالین تظاهرات را پخش می کنند برای شناسائی که البته این خودش از شگردهای شناخته شده جنگ روانی این رژیم است. رژیم اسلامی در برابر موج عظیم ۶ دیماه به خود لرزید و پایه هایش سست تر شد و دیپلماتهایش هم در خارج کشور چند تاشان گریختند و درخواست پناهندگی کردند.

اینها دستاورد یک تکان مردم بود که تازه هنوز از سازماندهی کافی بی بهره بود و هنوز دفاعی بود. ورود به فاز تهاجمی خشونت کار این رژیم را تمام خواهد کرد.

رژیم و اراذلش از زبان “سردار قاسمی(۵) اعلام کرد:”وقتی پابرهنه های جنوب شهر تهران بر علیه ما آمدند به خیابان، ما باید به خارج فرار کنیم”. این همانست که اتفاق خواهد افتاد. اینها با زبان الکن خود دارند مرحله بعدی را پیش بینی می کنند ! “پابرهنه ها” همان طبقه کارگر و اکثریت محروم این جامعه است. تکان بعدی این اکثریت را سازمانیافته تر به میدان خواهد آورد و این رژیم لایه به لایه فرو خواهد ریخت و در آتش انقلاب مردم ذوب خواهد شد.

رژیم اسلامی هنوز توان سرکوبش به انتها نرسیده اما استراتژی که انتخاب کرده یعنی استراتژی کودتای خزنده و فشار و عقب نشینی موضعی، توانش را بیشتر و بیشتر به تحلیل خواهد برد. بسیججی به بسیجی، پاسدار به پاسدار، سردار به سردار، آخوند به آخوند …هر روز ریزش خواهند کرد، فراری خواهند شد، خواهند برید و صحنه را ترک خواهند کرد. استراتژی جنگ مارتون رژیم با انقلاب ، به خودش برخواهد گشت و خودش را نفله خواهد کرد.

اهمیت سازماندهی قهر انقلابی تهاجمی در حفظ انقلاب بعد از سرنگونی رژیم اسلامی

رژیم اسلامی با یک طوفان خشونت انقلابی مردم از جا کنده خواهد شد. اینرا خودشان هم فهمیده اند. اما حتی سفوط رژیم اسلامی به معنی خلاصی جامعه از این اراذل نیست. اینها بی تردید به اتکاء به کمکهای حکومتهای غربی و خصوصا آمریکا ، خود را برای جنگی فرسایشی و چرخاندن جامعه به جامعه جنگی و سناریوی سیاهی آماده خواهند کرد. اینها پیاده نظام ضد انقلاب خواهند بود حتی بعد از پیروزی سیاسی انقلاب. کمیته های مردمی مسلح که در دوران سرنگونی رزیم ایجاد می شوند باید هسته های میلیشیای مردمی بعد از پبروزی انقلاب را بسازند.

حفظ انقلاب و تعمیقش باسرنگونی رژیم اسلامی تازه شروع می شود. انقلاب روندی است که خواستهای مردم به تحقق بپیوندد. سازماندهی مردم در دوران انقلابی زمینه سازماندهی وسیع مردم در شوراها و میلیشیای مردمی را فراهم خواهد آورد.

سوسیالیزم، آزادیخواهی، برابری طلبی و حکومت انسانی بدون مشت آهنین ملیونها مردم که اراده کرده باشند برای ساختن دنیای بهتر امکان پذیر نیست. شادی و آزادی را با نبرد بدست می آوردند ، هیچ برده داری در طول تاریخ تسلیم خواهشهای برده اش نشده است!

 زنده باد انقلاب!

زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران، پرچم دار یگانه انقلاب، آزادی خواهی، برابری طلبی و سوسیالیزم!

منابع دیگر:

(۱)سعید صالحی نیا: قدم بعدی انقلاب چه خواهد بود؟(۷ دسامبر ۲۰۰۹)

http://rowzane.com/fa/articles-archiev/80-saeed-salehi/203-saeed-s-16azar.html

در سالگرد انقلاب ۵۷ همراه مردم در ایران اعتراضات گسترده بر پا داریم!(حزب کمونیست کارگری ایران)

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/67-bayanie/776-200110-kx.html

بیانیه حزب کمونیست کارگری درباره تعرض قدرتمند انقلاب، وحشت جناحهای حکومتی!

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/67-bayanie/736-wpi-6day-bayanie.html

برای ضربه نهایی علیه جمهوری اسلامی مهیا شوید!(حزب کمونیست کارگری ایران)

http://rowzane.com/fa/annonce-archiev/107-hezb/497-1388-10-08-20-07-29.html

فیلم اعتراف سردار قاسمی به جنایات کهریزک (۵)