ماشین جعل و دروغپردازی راه توده و پیک نت

ایرج مصداقى

ماه گذشته سایت پیک نت با انتشار یک خبر جعلی گام جدیدی در راستای مخدوش کردن اسناد کشتار ۶۷ و عوامل دخیل در آن برداشت. این سایت با انتشار نامه‌‌ای که مدعی بود منبع آن پسر یکی از روحانیون سرشناس جمهوری اسلامی است خبر داد که :‌

«نقش آقای خمینی در اعدام های ۶۷ نه دستور اجرا، بلکه ماله کشیدن روی توطئه فاجعه باری است که حاج احمد، هاشمی و خامنه ای و موسوی تبریزی آفرینده آن و یا از آن با اطلاع بودند. خمینی درست وقتی از کل ماجرا خبردار می شود که آیت الله اردبیلی داستان فاجعه را برای او تعریف می کند. این درحالی بوده که هنوز منتظری نتوانسته بوده از فیلتر حاج احمد رد بشود. در مرحله بعد هاشمی که ادعای بی خبری از فاجعه را دارد پیشنهاد لاپوشانی فاجعه و ضرورت حمایت از حاج احمد را میدهد. تا حالا، جز نزدیک ترین افراد به خمینی، کسی نمی داند و دقت نکرده که خمینی بعد از آن فاجعه تا آخر عمر با احمد حرف نزد و با او قهر بود. خامنه ای، هاشمی و موسوی تبریزی از مطلعین مستقیم همه این ماجرا هستند.  حتی خمینی جائی به یک نفر می گوید اگر منتظری عقلش برسد بعدها می فهمد که من چه لطفی در حقش کردم.

(نویسنده نامه نه دلیل این جمله آخر به نقل از آقای خمینی و نه تفسیر خود را درباره این جمله ننوشته است. استنباط ما از این جمله اینست که آقای خمینی با برکناری منتظری و بازگرداندن او به حوزه علمیه قم، او را از فاجعه دور کرده و اجازه آلوده شدن دامن او به این فجایع را نمی دهد و او را  برای آینده ذخیره می کند.)»

 

http://www.peiknet.com/1387/02BAHMAN/19/PAGE/33AHMAD.htm

 

نکته‌ی حائز اهمیت آن که جریان مشکوک «پیک نت» تلاش می‌کند نقش «امام خمینی رهبر ضد‌امپریالیستی حزب توده» در فاجعه‌ی کشتار ۶۷ را انکار کرده و به تن موسوی اردبیلی قاضی‌القضات رژیم و یکی دیگر از جانیان نیز لباس عافیت بپوشاند. این سیاه‌کاری ها در حالیست که آیت‌الله منتظری در خاطرات خود به نقش موسوی اردبیلی در این کشتار اشاره کرده و متن نامه نگاری بین موسوی اردبیلی و احمد خمینی و شخص خمینی را افشا کرده است.  

سایت پیک نت تا آن‌جا پیش می‌رود که به شکلی شریرانه چهره‌ی معصومانه‌ای به خمینی داده و مدعی می‌شود وی به خاطر مخالفت با کشتار زندانیان با تنها پسرش احمد که نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین فرد به او بود هم قهر کرده و تا دم مرگ صحبت نمی‌کند!

انتشار اخبار و اسناد غیرواقعی نتیجه‌ای به جز مخدوش کردن این کشتار و مشکل شدن تمیز سره از ناسره ندارد. به این ترتیب همه چیز در هاله‌‌ای از ابهام و تردید فرو می‌رود. این چیزی است که هدف اولیه دستگاه امنیتی رژیم نیز هست.

 

همچنین این سایت با نشر اخبار جعلی تلاش می‌کند برکناری آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی رهبری و خانه‌نشین کردن او را به تلاش خمینی برای حفظ وجاهت آیت‌الله منتظری مربوط کند! در حالی که بزرگترین گناه آیت‌الله منتظری در نظر خمینی، مخالفت با کشتار ۶۷ و پیش از آن تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌‌ها و زندانیان سیاسی بود.

 

نکته‌ی حائز اهمیت آن که در اخبار جعلی پیک نت یکی از برنامه‌ریزان کشتار ۶۷ موسوی تبریزی معرفی می‌شود که سال‌ها بود از حلقه قدرت کنار گذاشته شده بود و هیچ پست قضایی و سیاسی‌ در دوران کشتار نداشت. موسوی تبریزی در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی در بهار ۶۷ دوباره به عنوان نماینده به مجلس راه یافت.

 

از این خبر گذشته سایت راه توده که دارای آبشخوری مشابه پیک نت است با جعل خبر دیگری در راستای اهداف فوق عمل کرد. این سایت با انتشار عکسی مدعی شد که صاحب عکس سردار مصطفی آجرلو است که در کنار کیانوری در زندان اوین ایستاده است. همین سایت پیش از این مدعی شده که فرد مزبور مجتبی حلوایی تیرخلاص زن و معاون امنیتی زندان اوین است. برای این که تضاد داستان‌های جعلی‌شان را بپوشانند مدعی شدند که مصطفی آجرلو همان مجتبی حلوایی است! در حالی که این دو هیچ ربطی به هم ندارند و دو شخصیت جدا از هم می‌باشند. خوشبختانه از دو سال پیش تاکنون علیرغم اصرار راه توده و پیک نت هیچ‌یک از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در دام ‌آن‌ها نیفتاده و به اخبار جعلی این سایت اشاره‌ای نکرده‌‌اند.

 

به جعلیات راه توده که در پیک نت نیز به آن‌ها اشاره شده توجه کنید:

 

«"مجتبی حلوائی" دیروز- سردار "آجرلو" امروز

 

یکی از خوانندگان راه توده از ما پرسیده است چرا افشای چهره واقعی سردار آجرلو را رها کرده اید. نباید اجازه داد یاد و نقش امثال او که بزرگترین جنا