ادعا نامەای علیه وضعیت زن در دنیا

۸ مارس ، سخنرانی مینا احدی در گوتنبرگ
 
الیا تابش
 
امسال به مناسبت ۸ مارس به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران  و سازمان علیه تبعیض تشکیلات حزب در دهها شهر در سراسر دنیا  سازمان دهنده و شرکت کننده در مراسم هایی بودند که به این منظور برگزار شد که اخبار و تصاویر آن را میتوانید از طریق سایتهای حزب دنبال کنید. ابعاد این مراسم و حضور پررنگ حزب در سطح بین المللی براحتی قابل تشخیص هستند. چهره ها و شخصیتهای شناخته شده حزب  نیزدر این مراسم در آکسیونها و تظاهرات حضور داشتند.

درشهرگوتنبرگ سوئد نیز به این مناسبت روز ۶مارس مراسمی در یکی‌ از سالنهای اجتماعات شهر برگزار شد. در کنار تبریک ۸ مارس به حضاراطلاعیه حزب خوانده شد وهمچنین شعارها ومطالبات زنان درفواصل برنامه ها توسط مجریان قرائت میشد.همینطوراخبارمراسم هایی که به مناسبت ۸ مارس در ایران برگزار شدند هم به اطلاع حضار رسید. در این مراسم کلیپ ویدیوهایی ازسرکوب زنان و جوانان  درایران توسط جمهوری اسلامی و همینطور صحنه های مقابله و ایستادگی مردم در مقابل نیروهای انتظامی و .. پخش شد که با توجه و استقبال حاضرین مواجه شد.
 واما آنچه که رنگ و شکل دیگری به مراسم داد حضور مینا احدی و سخنرانی وی در این مراسم بود. درطی صحبتهایش چندین بار حضاربا کف زدن و تشویق  به تائید و استقبال ازموضوعات مورد بحث پرداختند.
صحبتهای مینا احدی در چند بخش پیش برده شد. در ابتدا با اشاره به آمار اعدام ،سنگسار ،شلاق، سرکوب هر روزه  زنان و جوانان در خیابانها و دیگر جنایات جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر ، کیفرخواست و ادعانامه خود راعلیه جمهوری اسلامی و جنایاتی که به صورت مشخص در مورد زنان اعمال می‌کند بیان کرد و اعلام کرد که میبایست در مقابل اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی به عنوان سر این جریان و دخالتهایش در زندگی‌ انسانها و جنایتی که هر روزه اتفاق می افتند ایستاد. سپس به نقد نحوه برخورد دولتهای غربی و موضع گیری شان در قبال جمهوری اسلامی و دیگر حکومتهای ارتجاعی و جریانات اسلامی در کشورهای دیگر پرداخت.اینکه مقامات این کشورها به راحتی‌ چشمانشان را به روی زیر پا گذاشته شدن حقوق انسانها و مشخصا زنها میبندند و علاوه بر آن دست جریانات اسلامی را حتی برای دخالت در زندگی‌ انسانها در خارج از کشورهای تحت سلطه حکومتهای اسلامی نیز باز میگذارند.
بعد از آن به اسلام سیاسی و گرایشاتی که در آن به وجود آمده اند اشاره شد.امثال شیرین عبادی در ایران و نظیر او در کشورهای دیگر که دول غربی سعی‌ میکنند آنها را برجسته کرده و به عنوان فمینیستهای مسلمان و نماینده جنبش های اعتراضی زنان در ایران  معرفی‌ کنند. مینا احدی این جریانات را در کنار دیگر جریانات پرو رژیمی ابزار منحرف و تعدیل کردن اعتراضات مردم  خواند . جریاناتی که به دفاع از اسلام و قوانین ضد زن آن برخواسته و سعی دارند تا وجهه قابل قبولی از اسلام به اصطلاح " مطابق حقوق بشر " ارائه دهند و جلوی دخالت مردم در تعیین زندگی خودشان  را بگیرند .
در انتها  مینا احدی به جنبشی اشاره کرد که پاسخ هر دو سر این مساله را داده است یعنی هم بخش اسلام سیاسی و هم خطوط غرب و موضع گیری اش. جنبشی که امروز در ایران وجود دارد ، می‌خواهد جمهوری اسلامی را بیندازد ،سازشی با هیچ بخشی از اسلام سیاسی و حامیانش ندارد، میخواهد دست مذهب را از زندگی‌ انسان جدا کند و این جنبش وام گرفته از منصور حکمت و حزب کمونیست کارگری ایران است.
وی اعلام کرد که افتخار میکند که جزئی از جریانی بوده است  که (بر خلاف دیگر جریانات) از همان روز اول جلوی قوانین اسلامی ایستادند وبدون کوچکترین سازشی هیچ بخشی از آن را نپذیرفتند ، از جمله حجاب که آنرا سمبل حجاب و تحقیر زن در اسلام نامید که بخش عظیمی از مبارزات زنان در ایران حول همین مسئله شکل گرفته است.
بعد از سخنرانی، مینا احدی مورد تشویق حضار قرار گرفت و استقبال زیادی از بحث‌هایش شد. به خصوص از طرف زنان جوانی‌ که در سالن حضور داشتند که در میانشان جوانهایی بودند که به تازگی از ایران خارج شده بودند و  به بحث، گفتگو و تبادل نظر با مینا نشستند. در انتها با اجرای گروه موزیک  حضار به رقص و پایکوبی پرداختند و روز ۸ مارس را جشن گرفتند و با شادی مراسم به اتمام رسید .
علاوه بر این، روز یکشنبه نیز میتینگ و تجمعی  در روز ۸ مارس در یکی‌ از میدانهای اصلی‌ شهر برگزار شد. در این آکسیون در کنار پخش نشریات و اطلاعیه های حزب به زبانهای سوئدی و انگلیسی‌ ، مراسم سمبلیک حجاب سوزان توسط چند نفر از شرکت کنندگان در مراسم انجام شد که مورد توجه عابرین ومردم  قرار گرفت که با شعارهای سرنگون باد رژیم آپارتاید جنسی، زنده باد ۸ مارس، نه به حجاب ، زنده باد آزادی برابری ، زنده باد ۸ مارس همراه شد.