تدارک وسیع تظاهرات و اعتراضات خیابانی در لندن در آستانه ورود سران ٢٠ کشور سرمایه داری جهانی

حسن زنده دل
در آستانه ورود سران بیست کشور سرمایه داری جهان در لندن در دوم آپریل امسال، برای حل بحران اقتصاد جهانی، بحرانی که سیستم سرمایه داری حامی خودشان بانی آن میباشد. کلیه مخالفین خشمگین این سیستم خانمانسوز را در سراسر اروپا و انگلستان به تدارک سازماندهی وسیعی ازاعتراضات خیابانی در لندن وا داشته است. 

 برای نمونه بخش وسیعی از نیروهای آنارشیستی و طرفداران محیط زیست و مخالف سلاههای اتمی وکشتار جنگی برنامه اعتراضی خود را بشکل زیر در پوستر مشترکی بیان کرده اند. 
بیش از این صبر، دیگر کافیست
به بانگها هجوم ببریم
سه روز مبارزه علیه حضور سران ۲۰ کشور سرمایه داری جهان در لندن
۲۸مارچ تظاهرات وسیع بنام"مردم را مقدم بدانید" ساعت ۱۱صبح از    (۱
Embankment to Hyde Park corner
 اول آپریل بنام "روز دیوانگی مالی" 12 ظهر در   (۲
Cannon street, Moorgate, Liverpool Street or London Bridge
دوم آپریل بنام " آب شدن گروه ۲۰ " در محل تجمع جی ۲۰     (۳
 Excel centre Canning Town
در تظاهرات اعتراضی ۲۸ آپریل قرار بر این است که کلیه نیروهایی  گوناگونی مثل اتحادیه های کارگری ،سازمانهای چپ، طرفداران محیط زیست وطیف وسیعی از آنارشیستها که به شکلی از سیستم سرمایه داری وبحرانهای ناشی از آن رنج میبرند باهم در یک حمایش خیابانی  شرکت کنند. ولی اگرچه شعار اصلی این تظاهرات بنام " مردم مقدمند" معرفی شده است قرار بر این است که نیروهای آنارشیستی و مخالفین چپ سنتی در یک صف مستقل به همراه این تظاهرات شعارهای مستقل خود را به نمایش بگذارند. از جمله " بانکداران، رئسا، وسیاستمدارها مقدمند البته برای چیدن آنها پای دیوارها" . شعار دیگرآنها "حرکات مستقیم اعتراضی" است که بر این اساس اعتراضات وشورشهای خیابانی را در روزهای دیگر تدارک دیده اند.
 خوب " این گو و این هم میدان"  به لندن خوش آمدید، کوله پشتی و کیسه خواب هم یادتان نرود.