بیاموزیم از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

بیاموزیم از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

قبل از هر چیز جا دارد به کارگران هفت تپه بگویم درود بر اراده و اتحادتان رفقای عزیز و همرزم مان!

دشمنان طبقاتیمان تا دوستان و هم  طبقه ایها و هم زنجیرهایمان در سراسر ایران و جهان همه در جریان اعتراضات بر حق کارگران هفت تپه هستند. من یک کارگر کمونیست هستم که   با این حرکت شجاعانه کارگران هفت تپه احساس سر حالی، غرور طبقاتی و آینده ای روشن تر و بهتری برای طبقه کارگر  و سوسیالیزم  در ایران میکنم .همان طور که همه شاهد مبارزه بر حق کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هستید ، این رفقا حدود چندین ماه است که حقوق در یافت نکرده اند  وبه هر اداره دولتی و یا مسئول  مفت خور دولتی مراجعه کرده اند دست رد به سینه آنها زده اند. نه دولتی ها و نه کارفرمایان که خود از قبل همین کارگران سود و سرمایه روی همدیگر انباشت کرده اند حاضر نیستند به این مشکلات واقعی کارگران جواب بدهند. در مقابل در کمال بیشرمی  با تهدید  و یورش وحشیانه گارد ویژه  عوامل رژیم   به خود و سر انجام با زندان مواجه میشوند .

کارگران به خاطر عدم  پرداخت حقوق معوقه  از زندگی عادی روزانه خود و خانواده اشان محروم مانده اند . سران جمهوری اسلامی  هم عین خیالشان نیست که کارگران و خانواه هایشان چه درد و رنجی  راتحمل و چه ظلم بزرگی به این انسانهای شرافتمند اعمال میگردد.  آخر این چه حکومتی است که وقتی کارگر کار میکند حق و حقوقش را بموقغ پرداخت نمیکنند  که هیچ ، حتی وقتی برای پس گرفتن حقو‌ق و مطالباتشآن  نیزاعتراض میکنند باز این خود کارگران هستند به جای چنین دولت و کارفرمایان دزد و ضد  کارگری مجازات میشوند؟!

سخن گویی “قوه قضایه”، محسن اژه ای جنایتکار در جمع خبرنگاران ظاهر میشود در مورد اعترضات کارگران نیشکر صحبت میکند  و میگوید رئیس شرکت هفت تپه فرار کرده و از ایران خارج شده است .سوالی که اینجا مطرح است و باید این قوه  ضد عدالت و ضد حقیقت یاب  جوابگو باشد اینست که رئیس شرکت نیشکر چه وقت  فرار کرده است؟ چرا دولت بازداشتش نکرده است ؟ مگر شما نمیدانید که این کارفرما از سال ٩۶ تا به امروز با کارگران در رابطه با حقوق پرداخت نشدشان مشکل داشته اند .اگر کارفرما خلاف کرده است و فراریش داده اید پس چراکارگران را زندانی میکنید ؟ ،چرا دولت  شما حقوق معوقه کارگران را پرداخت نمیکند ؟

کارگران و زحمتکشان حرف این جنایتکاران را باور نکنید! اینها همگی هم دست و شریک دزدیدن دسترنج  شما و ثروت و سامان مملکت هستنند. این حکومت و سران ریز و درشتش فاقد وجدان و انسانیت میباشد.این حکومت  در ادم کشتن، در”اختلاسهای میلیاردی” و دروغ و حقه بازی و جنایت رکورد جهانی را شکسته است.  پس هیچ انتظار و توهمی نباید به این حکومت مافیای داشته باشید، بلکه باید هر چه سریعتر خود را آماده کنیم این نظام ضد کارگری و ضد انسانی را  با قدرت دستان نیرومند انقلابی و آزادیخواهانه مان سرنگون کنیم.

دوست دارم به چند نکته مهم اشاره کنم .امروز طبقه کارگر و جنبش  آزدایخواه و صف آزدیخواهان سرنگونی طلب پا به میدان مبارزه جدی و سخت و پیچیده گذاشته  و راه برگشت هم ندارد .اگر میخواهید از دست این زندگی فلاکت بار خلاص شوید باید با اتکا به سیاست و مطالبه و آرمان سوسیالیستی تا سرنگونی جمهوری اسلامی از پای ننشست.  ما کمونیستها ،رهبران کارگری ،جنبش زنان و صف ازادیخواهان و برابری طلبان ، دانشجویان ، معلمان مبارز و انسانهایی شرافتمند و…  را در این نبرد مسئول و پیشقراول جامعه باشیم. شرط موفقیت ما آگاه بر منفعت طبقاتی  خود و اینکه بدون سوسیالیسم نمیتوان هیچ آینده پیروزی و روشنی ترسیم کرد. مبارزه ما  مستلزم جدا کردن صف خود  و مرزبندی با گرایشات غیر کارگری ،با سلطنت طلبان و سازمان مجاهدین  خلق اسلامی، با کلیه نیروهای قوم پرست و مذهبی که مزدور آمریکا و عربستان و دیگر کشورها هستند، مبیباشد، و باید همین امروز راهمان را از آنها جدا کنیم چونکه اینها آنسوی سکه جمهوری اسلامی جنایتکار هستند، و مانند رژیم ضد کارگر و ضد آزادی و ضد برای و ضد سوسیالیسم هستند.  لازم است درطول اعتراضات خودتان با شعارهای ارتجاعی شونیستی و ناسیونالیستی و قومی و مذهبی و الله اکبر و صلوات دادنها مرزبندی کنید، اینها به طبقه کارگر و صف آزادیخواهان هیچ ربطی ندارد!

در آخر دست تمام کسانیکه از اعتراضات و تحصن کارگران هفت تپه پشتیبانی کرده اند به گرمی می فشارم.

زنده باد آزادی ،برابری، حکومت کارگری!

زنده باد سوسیالیسم!.

  منبع: شماره ٧۶ نشریه سوسیالیسم امروز

٣ آذر ١٣٩٧

٢۴ نوامبر ٢٠١٧