پیش بسوی ایجاد شوراهای انقلابی ضد سرمایه داری

پیش بسوی ایجاد شوراهای انقلابی ضد سرمایه داری

صدای کارگران ومزدبگیران در کارخانه ها ودر خیابان ها بلند وبلندتر می شود، روزی نیست که کارگران ومزد بگیران ضد سرمایه به اعتراض، اعتصاب وتظاهرات خیابانی اقدام نکنند، همچنین روزی نیست که کارگران ومزدبگیران مبارز دستگیر وبازداشت ویا زندانی نشوند. بر اساس اخبار رسیده از سوی همکاران، روز ۱۴ آبان کارگران ملی فولاد اهواز اعتراضات خود را با تجمع در شرکت خود و روز ۱۹آبان با تظاهرات وراهپیمایی خیابانی در مقابل استانداری تجمع شده اند، بیش از یک هفته است که کارگران نیشکر هفت تپه در اعتصاب بسر می برند، معلمان  روزهای ۲۲  و۲۳ آبان در اعتصاب سراسری بسر بردند، عده ای دستگیر وعده ای احضار شده اند . در واقع مبارزات واعتراضات کارگران هر روز بیشر و بیشتر می شود. گمان من این است که شرایط کنونی در ایران با وضعیت  اواخرسال ۱۳۵۶  و اوایل ۱۳۵۷شباهت دارد..

بحران  سرمایه داری  در جهان پایان نیافته وکماکان ادامه دارد. بر بستر این بحران  سیستم سرمایه داری در ایران  با شدت بیشتری دچار این بحران می باشد و برآمد مبارزه ی طبقاتی طبقه ی کارگر ومزد بگیران ضد سرمایه  بحران سیاسی واقتصادی  شدت بخشیده تا جایی که رژیم عاجز از برون رفت  این  بحران  می باشد.  تحولات تا کنونی  جامعه ایران نشان داده  است، که طبقه ی کارگر ومزد بگیران ضد سرمایه در روند مبارزاتی خود دست دوجناح را خوانده اند وبه هیچ کدام از جناح های رژیم اعتمادی ندارند. آگاهی طبقاتی  همکاران نسبت به رژیم سرمایه داری موجود روزبروز بالا می رود ،  چنانکه ما نشا نه های بیشتری از این آگاهی را شاهد هستیم . از دی ماه ۱۳۹۶ کارگران ومزد بگیران با اعتصابات وتظاهرات مکرر، مبارزات خود را از محدوده ی کارخانه ها  خارج وبرای تبلیغ وترویج خواسته های خود وارد خیابان ها شده اند. همکاران وهم  رزمان کارگر ومزدبگیر، دیگر وقت آن فرا رسیده است که ما سرنوشتمان را خود با ایجاد شورا ها ی انقلابی ضد رژیم  سرمایه داری اسلامی بدست خود گیریم. این امر مهم با ایجاد و گسترش اتحاد سراسری شورا های انقلابی وضد سرمایه داری در کارخانه ها، مؤسسات دولتی وغیر دولتی ومحلات امکان پذیر است. باید اشاره کنم که ما مزدبگیران زن و مرد در ایران وجهان هستیم، که تمام ثروت و سرمایه را تولید می کنیم، اما عده ی ناچیزی بیش از ۹۰ درصد ثروت  جامعه را در دست دارند. ما همانطوری که همگی آگاه هستیم، اکثریت این جامعه را تشکیل می دهیم و همانطوریکه آگاه هستیم، ما  سرمایه ی جامعه را  با ابزارتولیدیی که در مالکیت سرمایداران ایران است  با کار خود  افزونتر کرئده، وسودش بجیب حاکمان جمهوری اسلامی سرازیر می شود. ما این توانایی را داریم، که با اعمال حاکمیت سیاسی واقتصادی خود، سیستم سرمایه داری موجود را نابود کرده و مالکیت ابزار و وسائل تولید را از استثمارگران سرمایه دار گرفته و برای یک جامعه ی برابر وبدون کارمزدی ابزار و وسائل تولید را اجتماعی کنیم . در نتیجه  لازم  وضروری است که دولت سرمایه داری وحاکمیت ارتجاعی جمهوری اسلامی را به چالش  بکشیم.

 همکاران مبارز، معاملات و زد وبند های دولت ارتجاعی آمریکا و دولت سرمایه داری وارتجاعی ایران نمی تواند خدشه ای در مبارزه ی طبقاتی طبقه ی کارگران ومزد بگیران ضد سرمایه وارد کند. همکاران مبارز، تنها راه  برون رفت از وضعیت موجود این است، که  با اشغال و تسخیر کارخانه ها و مؤسسات، شوراهای  سراسری و ضد سرمایه داری ایجاد کرده  و سرنوشت خودمان را بدست گیریم.  اما ما می دانیم دشمن دشمن ما  دوست ما نیست و محاصره ی اقتصادی در واقع رژیم را هدف نگرفته است، بلکه  مبارزه ی طبقاتی مار را می خواهد به انحراف ببرد. رژیم ارتجاعی آمریکا می خواهد مبارزات ما را که نابودی سیستم سرمایه داری را نشانه گرفته است ، از تیر رس مبارزات ما نجات دهد. همچنین توافق ویا عدم توافق آنها درمورد برجام  به طبقه ی کارگر ومزد بگیران ضد سرمایه اصولا ربطی  ندارد، زیرا نه دولت ارتجاعی جمهوری اسلامی بنمایندگی ما وارد گفتگو شده است ونه امپریالیسم آمریکا بعنوان ارتجاع جهانی اجازه دارد تصمیمی در باره ی سرنوشت ما اتخاذ کند. به یک کلام مبارزه ی ما برای نابودی سیستم سرمایه داری در ایران ومحو حکومت اسلامی وهمچنین مقابله با سیطره ی ارتجاع  سرمایه داری جهانی ودر این مورد مشخص ارتجاع سرماداری آمریکا است. به کلامی دیگر ما در مقابل مرتجعین سرمایه داری آمریکا و مرتجعین سرمایه داری جمهوری اسلامی  خواهیم ایستاد. ما کارگران ومزدبگیران خوهان برابری انسان ها، ایجاد صلح و علیه هر گونه جنگ ارتجاعی  از سوی آمریکا وایران خواهیم ایستاد واز منافع طبقه ی کارگر ومزدبگیران متحدانه در مقابل دو ارتجاع دفاع خواهیم کرد.

زنده باد حاکمیت سیاسی و اقتصادی شوراهای انقلابی کارگران ومزدبگیران ضد سرمایه

نابود باد سیستم سرمایه داری جمهوری اسلامی

علی برومند

آبان ۱۳۹۷