قانون در حکومت اسلامی ربطی به حق و حقوق برابر شهروندی ندارد

قانون در حکومت اسلامی  ربطی به حق و حقوق برابر شهروندی ندارد

 چیزی به اسم قوانین و موازین مبتنی بر برابری و آزادی و حرمت شهروندان و عدالت در جمهوری اسلامی همیشه بی معنی بوده است. ریشه اساسی آن نیز به مذهب  و ایدئولوژی آن نظام و روش خونین سرکار آمدن آن و اینکه نه زندگی در روی کره زمین که دنیای توخالی آسمانی و بهشت اسلامیون را منشا برخورد و رفتار با جامعه کرده است. قبل از نگاهی به بیمعنی بودن “قانون” در جمهوری اسلامی خوب است حداقل برای نسلهای بعداز انقلاب ۵٧ یاد آوری کنیم که این رژیم جهل و جنایت و بی قانون نه فقط محصول آن قیام نبود بلکه دست ساخت دولت امریکا و کشورهای غربی و با حمایت کلیه جریانالت اسلامی و ملی گرایان داخل کشورتوانست قدرت را بگیرد و اکنون چهل سال است با قانون و بدون قانون مانند هیوای وحشی جان و مال دها میلیون انسان شرافتمند را به گرو گرفته است.

با وجود گذشت قریب به چهل سال از انقلاب بهمن ١٣۵٧ و وعده های دروغین خمینی، این نماینده جهل و خرافات که دم از  آزادی، رفاه و معنویت و قانون و عدالت و غیره میزد، در عمل  بعداز قدرت گیری همه این مفاهیم و آزروها را  از بین برد. ما کمونیست  از روز اول سر کار امدن جمهوری اسلامی بدون توهم این دروغها را افشا نموده و رژیم را به رسمیت نشناختیم و در مضحکه رفراندوم سال ١٣۵٨  اری یا نه  به جمهوری اسلامی نیز شرکت نکردیم.  در مقابلش هم ایستادیم و هشدار دادیم که این رژیم وصله ناجوری است برای جامعه . صذای ما تنها صدای بود که به جمهوری اسلامی از روز اول نه گفت بقیه نیروها چنین نبودند! در اوایل  مسعود رجوی  و مجاهدین خلق  خود را برای پست ریاست جمهوری کاندید کرده بود و تا دو سال هم با جریان خمینی مشکل جدی نداشتند.حزب دمکرات کردستان ایران به  رهبری دکتر قاسملو پیام لبیک به “امام خمینی”  فرستاد و واقعا با آن جریان ضد انسانی در صورتی که اندکی در قدرت شریکش میکردند نداشت. حزب توده وچریکهای اکثریت درنی خوشصدمتی بزرگی به این رأیم کردند و با سیاستهای جمهوری اسلامی همراه شدند. بقیه جریانات راست ، ناسیو نالیست بورژوا ایرانی و لیبرال ها هم زیر چطر جمهوری اسلام خزیدند تا زمانی که جریان خمینی تک تک آنها را بیرون نراند آنها همچنان در سایه امام دنبال سهم خواهی خود بودند. بدین ترتیب نظام فاسد و بی قانون و جانی جمهوری اسلامی محصول این مجموعه رفتارها و سیاستهای ضد انقلابی بود که توانست به اسم انقلاب، انقلاب ۵٧ را به خون بکشد و شکست بدهد.

چرا در حکومت اسلامی قانون کشک است؟  در مرحله اول  قانون جمهوری اسلامی و یا اسلام سیاسی ربطی به زندگی امروز بشریت ندارد. در اصل  مذهبی، الهی و در تضاد   با علم و دانش و تکنولوژی  و زندگی مدرن امروزی  انسان است . در قانون  شرع اسلام ، حق وحقوق  برابر زنان با مردان غیر قابل تحمل و خط قرمز به حساب میاید و در مقابل این خواست بر حق و جدی  زنان شاخ و شانه میکشد و به کفچرانی، تهدید ، توهین ، پاپوش دوزی اخلاقی ، زندان و اعدام متوسل میشود . هر نوع قوانین، از جمله قوانین بورژوائی هم نیز اصولا باید به بخشی از نیازمندیها و خواستهای سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه جواب بدهد تا بتواند بر آن حکومت کند. همچنانکه در تمام دنیا قوانین بر اساس منفعت و سیاست نظام سرمایه داری تدوین و تصویب شده است  و ربطی هم به منافع اکثریت انسانهای امروزی ندارد اما در هر صورت حداقلهای از موازین و قوانین مدون در تنظیم روابط شهروندان و حق و حقوق قضائی و شهروندی و غیره را ناچارا در نظر گرفته اند، چیزی که در سیستمهای اسلامی و قرون وسطی حتی این هم معنی ندارد. با وجود ظاهر سازی و عوامفریبی این نظام موجود که خود جمهوری اسلامی هم جزو این نظام طبقاتی و استثمارگر میباشد اما ایدئولوژی اسلامی و قوانین شرعی این نظام در عمل با بخش اعظم نیازمندیها، خواستهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، خصوصی  و آزاد اندیشی انسانها  اشکارا  در تناقض قرار  دارد. قوانین دینی و اسلامی  هر چند برای سرمایه داری هم سود و نفع دارد اما در کلیت خود به دوره برده داری و ‌سطی بیشتر همخوانی دارد تا به جهان امروز سرمایه داری.

در جمهوری اسلامی برای فریب دادن جامعه ایران و جامعه جهانی داستانی به اسم قانون درست کرده اند  که بیشتر شبیه یک جوک است تا قانون . در حکومت جمهوری اسلامی فقط یک قانون واقعی وجود دارد ان هم قانون شرعی و اسلامی که در قرن هجری یعنی  ١۴٠٠ سال پیش در عربستان صعودی یک سرمایه دار شتر دار به اسم محمد آنرا تهیه کرده بود. این کتاب قانون، کتاب قران است که  با علم، تکنولوژی ،دانش ، عقل سلیم و جامعه پیش رفته وتکامل بشریت  در تضاد کامل قرار دارد. اما  جمهوری اسلامی جرعت ندارد این  دکور را  به اسم قانون کشور اعلام کند و رک و پوست کنده بگوید قانون ما قران است، بقیه حرفها و تصمیم مجلس و این و آن نهاد و قوانین کشک است! . چون سران جمهوری اسلامی میدانند با اعلام رسمی این واقعیت سیستمشان مالیده خواهد شد و به نفعشان نیست. اما در مقابل و در عمل در عرض این چهل سال  مبنای قانون گداری هایشا ن بر اساس همان  قران و شرعیتی بوده که جرات اعلام انرا ندارند، کاری که مثلا  کارهای که داعش آنجام میداد بطور واقعی منطبق با همان قوانین کثیف  مندرج قرانی بود.
وقتی این کتاب مقدس آسمانی را میخوانید  پر از جهالت ،دروغ ،جنگ ،دزدی ،غارت ،کشتن ،دست بریدن، گردن زدن و تجاوز به زن و کودکان است.  قران  صد در صد با حقوق اولیه زنان مغایرت دارد. در این قانون قرآنی تجاوز جنسی به کودک حلال است. توبه کردن، از جن تعریف کردن ،از اتش جهنم گفتن ،از هفتاد و دو حوری برای مردها و  برای زنان صفر،ازشیطان گفتن ،غضب  الهی ، قیامت  و دهها وحشت دیگر برای ترساندن انسانها  نوشته شده است . با  الهام از این قانون قرانی است که جمهوری اسلام آشکار و پنهان جمهوری  توانسته زندگی هشتاد میلیون ایرانی را به نابودی بکشد. در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ شهروندی  از حق و حقوق انسانی برخودار نیست.

در ایران قوه قضایه دارای یک قانون و یک دولت  مختص به خود است.  مجلس خبرگان ومجمع تشخیص مصلحت نظام هم یک دولت  و یک قانون اختصاص به خود دارد. مجمع روحانیان ،مرجع تقلید و فیضیه قم یک قانون و یک دولت مختص به خود دارند .امام جمعه ها ، بنیاد مستضعفین و خواهران زینب یک قانون و یک حکومت مختص به خود دارند. سپاه پاسداران،ارتش، بسیجی و سربازان گمنام امام زمان صاحب یک دولت و یک قانون مستقل خود هستند. آنها خودمختاربوده و هر بلایی بخواهند به سر مردم جامعه میاورند.اطلاعات، سپاه ، لباس شخصیها ، نیروی انتظامی ،گشت ارشاد و اسید پاشان به روی زنان اسلام زده ، حتی ماموران شهرداریها نیز یک قانون و یک دولت  خاص خود دارند. قانون زور و زدن و دزدی و فساد و تجاوز!بیت رهبری ،قاسم سلیمانی ، قاری قران و رادیو تلویزیون نیز یک دولت و یک قانون  مافیایی دارند .
شکنجه گران ،مجلس شورا ی اسلامی و مسئول امنیت ملی  خود را صاحب دولت و قانون میدانند  .زینبیون، فاطمییون، مداحان ، روضه خوانها یک دولت ویک قانون دارند و هر بلایی دوست داشته باشند بر  سر مردم ستمدیده میاورند ……  و سر آنجام همه این دولتها و قوانینها از همان قوانین بی قانونیت و بی منطق و دور از انسانیت قران سر چشمه میگردند که ثروت و زندگی و جسم دیگران باید فدای این دولتها و رهبران الهی و منفعتهای کثیف و جنایتکارانه آنها شوند. آنها هم این دنیای واقعی و هم آن دنیای خرافه و دروغ دیگر را نیز به دلیل سکوت و تحمل اکثریت انسانهای شرافتمند و فرو رفتن بخشی از انسانهای عقب مانده در باطلاق همین لجن خرافه گری و استبداد دینی اینها توانسته اند این همه سال بر ما حکومت کنند.   چرا باید  مردم ایران  این همه  درد و رنج و تحقیررا تحمل کنند. این حکومت سر تا پا نکبت چه ربطی به منافع کارگران،زحمت کشان، زنان،آزدایخواهان و انسانهای شرافتمند دارد؟. این همه سازمان سرکوبگر،سیستم پیچیده و عریض و طویل برای سرکوب محرومان، و غارت و به چپاول بردن ثروت بنا شده است .

در ضمن این نمایندگان خدا و مومن و نماز خوان دارند برای خود و فرزندانشان با پول و ثروت باد آورده کارگران  در ناز ونعمت در خوشگذرانی  به سر میبرند. این جنایتکاران تاریخ همه صاحب  خانه های ویلایی و ماشینهای اخرین مدل هستند و خدایی میکنند و به کسی هم حساب پس نمیدهند. این مفتخورهای سرکوبگر برای حفظ بقای خود و امکاناتشان  از هیچ جنایتی کوتاهی نمیکنند. این جلادان هیچ موقع به فکر زندگی و مشکلات ان جامعه که خود بانی ان بوده اند نیستند، بلکه وقتی هم اعتراض میکنند مورد هجوم نیروهای سرکوبگر قرار داده  و مردم را روانه زندان و مورد شکنجه شلاق و  حبس قرار میگیرند . این جنایتکاران تاریخ  بنا به آموزهای قوانین قران و ضد انسانی شان همه در کشتن انسانهای مبارز، کمونیستها، کارگران،معلمان ، سکولارها، بی دینها  و در یک در کشتن  کل انسانهای آزادیخواه و شرافتمند دست دارند . در اختلاسها، دزدیهایی کلان و میلیاردی همه شریک هستند  . این  دزدها همه  از یک اخور میخوردند و به اسم قانون و قران و  نان حلال زهر مارشان میکنند.ننگ برحکومت الهی تان ای مفتخورهای حیله گر!

کارگران ،زنان ، معلمان ،زحمت کشان ،کمونیستها، رهبران  نهادهای اجتماعی،داشجویان آزادیخواهان و برابری طلب، انسانهای شرافتمند و تشنه آزادی و برابری! باید با اتحاد، توقیت و گسترش آگاهی سیاسی  و طبقاتی، و  با چشم باز و آینده روشن و متکی به صف انقلابی و سوسیالیستی و قدرت خودمان  این حکومت مافیا ی  وفاسد و آدم کش  را  باید به زباله دان تاریخ بسپاریم .

حزب سوسیالیست انقلابی ایران با تمام قدرت و توان خود در این امر مهم  سنگر به سنگر همراه شما میباشد .برای سرنگونی این رژیم ننگ بشریت باید تصمیم نهایی بگیریم  چون هیچ راه دیگری نداریم  به جز اینکه وارد جنگ آخربشویم و به دست خودمان یک دنیای  ازاد و برابر با تدوین یک قانون واقعی انسانی که همه انسانها به حکم انسان بودنشان در آن برابر و آزاد و محترم خواهند بود که با سرنگونی کلیت  جمهوری اسلامی و با استقرار نظام سوسیالیستی چنین نظام اجتماعی را متحقق کنیم. مرگ برجمهوری اسلامی!،زنده باد سوسیالیسم                         !
منبع: شماره ٧۴ نشریه سوسیالیسم امروز
١٩ آبان ١٣٩٧
١٠ نوامبر ٢٠١٨