دختر میدان انقلاب و نماد رنگ سرخ

روز دوشنبه ۷ آبان ماه دختری در اعتراض به حجاب اجباری بر بالای نماد میدان انقلاب تهران رفت و در حالی که حجابی برسر نداشت شالی قرمز رنگ و چند بادکنک سفید و قرمز را تکان می دهد. مردم حاضر در محل با سوت زدن و دست زدن ممتد از اقدام دختر میدان انقلاب که روز دوشنبه در این میدان بدون داشتن روسری، و در اعتراض به حجاب اجباری اعتراض کرد استقبال کردند.
پس از دقایقی در حالی که مردم تماشاگر اعتراض او را مشاهده میکردند ماموران نیروی انتظامی از گنبد بالا رفته و دختر میدان انقلاب را بازداشت و پایین آورند.
حرکت اخیر دختر شجاع و جسور میدان انقلاب از چند نظر حائز اهمیت است. انتخاب مکانی بوسعت میدان انقلاب. مکانی که از خیابانهای مجاور منتهی به میدان انقلاب قابل مشاهده است. مکانی با ارتفاع بالا. انتخاب شال قرمز و تکان دادن آن بعنوان اعتراض، تنفر و انزجار به حجاب اجباری و اما در عین حال در هوا چرخاندن نماد رنگ سرخ که میتواند الگویی برای حرکتهای بعدی باشد.
برخلاف ادعای کاربدستان حکومت اسلامی حرکت دختر میدان انقلاب نشان داد که اعتراضات علنی به حجاب اجباری در ایران نه تنها تمام شدنی نیست بلکه برجسته تر از قبل با پیامها و مکانهای شاخص تری عرض اندام میکند.
اقدام روز دوشنبه دختر میدان انقلاب به دخترانی که بعد از دیماه ۹۶ به حجاب اجباری معترض شدند و به تمامی زنان و جوانان منزجر از حجاب اجباری اعتماد بنفس بیشتری بخشید.

جامعه تشنه آزادی، تشنه رفاه و کرامت انسانی در مسیری قدم میگذارد که همه آزادی را برای خود میخواهد. روند تحولات، اعتراضات و خشم و انزجار عمومی مردم بویژه زنان و جوانان دختر و پسرعلیه تمامی قوانین و شئونات اسلامی و عقب مانده، دختران میدان انقلاب را با نمادهای قرمز بیش از اینها تکثیر میکند.
اقدام دختر میدان انقلاب و دختران خیابان انقلاب ادامه خواهد داشت آنچه که وظیفه و امر مردم حاضر در محل است این است که باید از دختران میدان انقلاب متحدانه و با تمام قدرت حمایت کنند و با دخالت گسترده خود نه تنها مانع از بازداشت آنان شوند بلکه ماموران و جیره خواران حکومت را گوشمالی دهند. حمایت توده ای از اقدام دختران میدان انقلاب و ایجاد مانع در برابر دستگیری و بازداشت آنان بعنوان پاسخ دندانشکن از سوی جمعیت حاضر در محل، جنبش علیه حجاب اجباری و مبارزه مردم علیه بساط در حال ریزش حکومت اسلامی را گامهای بزرگی به جلو خواهد برد .
زنده باد دختر میدان انقلاب
۹ آبان ۹۷

ایسکرا ۹۶۰