فلسفه ناتو و جنگ سرد !

فلسفه ناتو و جنگ سرد !

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

قایق‌های تندروی سپاه تا نزدیکی ناو آمریکایی حامل ژنرال وتل پیش آمدند ، دادند ، رفتند…

رادیو فردا نوشت : بیا اصلاً خودمان را گول بزنیم ، بیا فکر کنیم که دنیا جایی‌ست که شلیل و آلو قرمز دارد، بیا به انار فکر کنیم، بیا به دون کردنِ انار فکر کنیم.همه یک‌ روز بالاخره قند در دل‌مان آب می‌شود عاشق میشویم …

از ذهنم گذشت که بیائید به بازی تحریم و ترور جمال خاشقچی و قتل فرشید مکی و اعدامهای حکومت اسلامی ایران و دلسوزی کاخ سفید و وال استریت ویک دهه جنگ سوریه و خاورمیانه خونین … ۴ دهه حمایت همه جانبه از جنایتهای ولایت فقیه و برجام و باقی قضایا فکر نکنید…بالاخره این خاورمیانه خونین یک جایی آرام میشود یا ظرفیتش تمام میشود و جاکشهای وال استریت برای ادامه بازی خون یحتمل راهی آفریقا میشوند…

زمانی با فلسفه رابطه خوبی داشتم ، طی سالها از آن فاصله گرفتم به خصوص در فصل شلیل و الو قرمز که دستمان نمیرسید و حالا دوباره با آن آشتی کردم ، نه به خاطر شلیل و انار یا عوض شدن نظرم راجع به علم فلسفه ، که توجیه میکند حضورعواملی که وجود مثبت خارجی ندارند … بلکه فقط به این خاطر که چاره دیگری ندارم . حال و روز یک زندانی در انفرادی را تصور کنید که منتظر است و مستمر خودش را با مشتی فلسفه قانع میکند که روزی دوران زندان تمام میشود … تسکین دهند قوی و خوبی است باید انفرادی باشی تا بفهمی چه میگویم .

در ایران فعلا خودشان را با فلسفه روز تولد کورش یا اربعین سرگرم میکنند … تفاوتی کیفی وجود ندارد مهم نیست در روز کورش سینه میزنی یا روز استالین یا اربعین …مهم چتر فلسفه است که جهت قناعت به بدترین شرایط باز باشد . آدمها یا فلسفه میدانند و یا نمیدانند ! به قول دیالوگی از ماتریکس که گفت میدانم این استیک وجود خارجی ندارد و لذت من هم از خوردن استیک مجازی است ، ولی همین لذت مجازی را به هیچی ترجیح میدهم !

تنها خبر وجد آور بدون فلسفه و غیر مجازی همین است … حضور گسترده زنان افغانستان در ورزشگاه فوتبال…

دبیر کل ناتو: ما جنگ سرد دیگری نمی‌خواهیم…

تولد یا خلق ناتو فرایند جنگ سرد در قرن بیستم بود ، با پایان شکاف بین شرق و غرب ادامه ناتو ضرورتی نداشت . با پایان شوروی سابق پیمان ورشو به عنوان رقیب پیمان ناتو عملا منحل شد …اما ناتو ماندنی شد . تا سالها باورعمومی ، بلوک شرق یا شوروی سابق را تنها تهدید در مقابل کاپیتالیسم میدانست . با پایان شوروی صحنه واضحتر شد ، آنها همزمان و به موازات تنها تهدید جدی جهانی، تضمین هم بودند تضمینی برای رشد و مانور و انعطاف کاپیتالیسم … پس بعد از فروپاشی شوروی به یک جانشین کاذب نیاز داشتند . سلولهای خفته تروریسم عمدتا در خاورمیانه را فعال و لجستیک کردند تا جهان دیالکتیکی بی معنا نشود ، با یک تفاوت جزمی …

این پدیده نامیمون و شوم تروریسم اساسا تهدید نبود و نیست ، بلکه به جون مامانش اینا ، همه اش تضمین است.

انسان امروزی در لایه های مختلفی قابل آنالیز است . حدود یک میلیون سال از عمرش میگذرد . میلیاردها سال از آغاز حیات در زمین و تولد اولین آمیب تک سلولی گذشته است … در چنین سرعتی و سیر تحولات و سیاست ، مستمر دعوتنامه میرسد که بیا برای دموکراسی و جمهوری و لیبرالیسم و آزادی و سکولاریسم و اینا…سینه بزنیم و جان بدهیم . از شما چه پنهان من به انواع دادن و نتیجه نگرفتن عادت دارم .

هاشم استوار را بعد از قتل فرشید هکی دزدیند . من در فکر مجموعه اعمال حاکمان مسلمان در ایران بودم که توی راه به روز کورش رسیدم ، در فکر روز کورش بودم که اربعین را باید هضم میکردم … این روزها و مراسمها مجموعه ای از جهل تاریخی به هم پیوسته انسان هستند که معمولا مراسمش را به شکل جمعی پاس میدارند و در کنارش به شکلی جمعی عده ای هم مشغول رفتن هستند . جمعی برای اربعین میروند و جمعی برای زندگی بهتر پشت مرزهای بلغار ، داخل قطارهای سرگردان ، در کمپهای مختلف … در انتظارند.

انسان گرسنه را شاید تا مدتی با عکسهای مجازی غذا سرگرم کرد ، اما بعد از مدتی این فریب عکس مجازی چلوکباب دیگر کارایی ندارد و شکم گرسنه را باید با موادی واقعی سیر کرد حتی اگر نان خشک باشد.

من هم انتظار را ترجیح میدهم تا قناعت در فضای مجازی …

در مورد قتل اخیر فرشید هکی فعال محیط زیست که چرا مثل خاشقچی رسانه ای نشد ؟ به یقین نمیشود چیزی گفت ولی قابل حدس است که موقییعت سیاسی و متفاوت عربستان ایجاب میکند ترور خاشقچی در سطح جهانی رسانه ای شود تا نهال استحاله در ابتدای کار کمی آبندی شود.

حکومت اسلامی هنوز به ابتدای مسیر استحاله هم نرسیده و هنوز تلاش میکند تا مسیر و زمان بیشتری را در کوره راههای مختلف تا مسیر استحاله جدی طی کند در واقع حکومت اسلامی ایران مادون موقعییت سیاسی عربستان است ، پس غرب هم برایش مهم نیست چه کسی یا چند نفر در حکومت اسلامی ترور یا قتل عام و اعدام میشوند ، البته تا رسیدن پدیده به اتوبان استحاله … که اگر بتوانند برسند ، از آنجا به بعد قوانین مسیر متفاوت خواهد بود . آنوقت برای پشه های خانه میرحسین موسوی هم هشتک میزنند احتمالا با پرچمداری اصلاح طلبان حکومتی مثل مسیح علینژاد … تا یاد بگیرند چطور باید به پشه بگویند حاج ابوالقاسم خان ؟

در کنار عامل اصلی ( فرایند استحاله ) عوامل فرعی دیگری هم موجود است مثل آچارکشی های رایج بین دولتها جهت زدن لقمه های گنده تر…

ای کوفتتون بشه…

اسماعیل هوشیار

۲۷٫۱۰٫۲۰۱۸