درود به معلمان تحصن کننده در سراسر کشور!

درود به معلمان تحصن کننده در سراسر کشور!

تحصن دو روزه معلمان در ایران در روزهای ٢٢ و٢٣مهر ماه که در بیش از صدوهفتاد شهر و هزاران مدرسه در سراسر کشور صورت گرفت، یکی از قدرمندترین و درخشانترین حرکات مبارزاتی سالهای اخیر بوده است.این حرکت یک آزمون با ارزش و بزرگی بود که به روند مبارزه آزادیخواهانه و متمدن علیه حاکمیت اسلامی کمک زیادی کرد. بخش اعظم خواسته ها و مطالبات آنها سوسیالیستی و آزادیخواهانه بود. شعارهایی رادیکال و طبقاتی از جمله اتحاد با طبقه کارگر و ستم دیده گان در ایران “کارگر، معلم، …” اتحاد اتحاد، “درد ما درد شماست “، تحصیل رایگان حق ما است”، “جای معلم زندانی نیست”و… خصلت انقلابی این تحصن را نشان داد.

اگر ما بتوانیم رهبری و هژمونی متحد سوسیالیستی و انقلابی چنین حرکتهای را تامین و سراسری تر کنیم این نوع دست آوردها کمک به سزائی در جهت کمک به پیشروی جنبش آزادیخواهی و اتحاد کارگران و معلمان و محرومان و و دانش آموزان در برابر حکومت ننگ بشریت جمهوری اسلامی خواهد کرد. این حرکت انقلابی و جسور معلمان، سران حکومت دزد و فاسد را به موضع گیری و زجرخوانی وادار کرد. به جای اینکه جواب برحق وخواستهای معلمان زحمتکش و شریف ان جامعه باشند،که در ماهیتشان نیست!، در برابر خواستهای معلمان پاسخ سرکوب معمولی خود را دادند. تعدادی از معلمان را درآستانه تحصن از جمله محمد صالح شکری در سقز،عباس وحیدیان در مشهد را دستگیر کردند و در تحصن نیز محمد رضا رمضان زاده، دبیر کانون صنفی معلمان درخراسان شمالی واز مسئولین شورای هم آهنگی فرهنگیان ایران، و عبدالله رضا قنبری شاعر و معلم مبارز را هم بازداشت میکنند، در ادامه در چند شهر دیگر تعداد دیگری را بازداشت کرده اند.

این اولین بار نیست که معلمان مبارز از طرف این رژیم سر تا پا فاسد و دزد دستگیر و یا زندانی میشوند.همین امسال نیز در جریان اعتراض بیستم اردیبهشت در مقابل سازمان بر نامه و بودجه محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران را نیز بازداشت کردند. دستگاه قضایی فاسد و جلاد محمد حبیبی را به هفت سال و نیم زندان و دو سال ممنوعیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کرده است.در طول پروسه اعتراضات معلمان، که به دنبال دفاع از خواستهای عادلانه خود بوده اند، تعداد زیادی زندانی و شکنجه شده اند. نمونه اسماعیل عبدی، روح الله مردانی، محموی بهشتی لنگرودی ، علی اکبر باخبانی، محمد ثانی، و بختیار عارف را نیز هم قبلا به زندان و یا تبعید محکوم کرده بودند. در دوران حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی ده ها معلم در سراسر ایران بدون هیچ جرمی مرتکب شده باشند اعدام شده اند، نمونه فرزاد کمانکر ! بهمن ایزدی وووو.

همینجا درود میفرستم برای سازمان دهندگان و دست اندر کاران و معلمان مبارز و انقلابی در این تحصن بزرگ و اموزنده . و امیدوارم در حرکتهایی بعد و یا اعتصابات بعدی با کارگران و جنبش زنان و دانشجویان و انسانهای شرافمند و معترض ان جامعه پیوند مبازارتی بهتری بر قرار کنید. قدرت ما در اتحاد و اگاهی طبقاتی ماست .ما معلمان و کارگران و زنان و جوانان انقلابی باید خودمان را سازمان بدهیم برای نبرد نهایی با جمهوری اسلامی و سرنگونی این رژیم دزد ودروغگو و آدم کش. این رژیم قابل اصلاح نیست و رژیم دادن هیچ مطالبه بر حق و آزادیخواهانه ای نیست و نخواهد بود!.باید این نظام برود این حکم ما کارگران،کمونیستها و ازادیخواهان و معلمان و زنان شرافتمند است. با دید باز و اگاهی طبقاتی و با صف مستقل و مرزبندی با جریانات سلطنت طلب و مجاهدین امتحان پس داده و جریانات ناسیونالیست و قوم گرایان نوکر امریکا و تفرقه افکنی ملی و مذهبی و غیره فاصله گرفت. تا مبارزه سالم و پیروزمندانه ای علیه این رژیم و سرمایه داران زالو صفت ایرانی به نتیجه برسانیم.

باید بدانیم بعد از جمهوری اسلامی چه حکومتی را سر کار بیاوریم و برای اولین بار ثروت ودست رنج خودمان متعلق به خودمان باشد .اداره جامعه و قدرت سیاسی و اجرایی به دست کارگران و ستم دیدگان و محرومان و کار کنان ان جامعه بیفتد و دیگر خبری از فقر و نداری و ظلم و زندان و اعدام وتبعیضات و کودکان بی سرپرست و خیابانی و تبعیضات بین زن ومرد و توهین وتحقیر وووووو نباشد. باید جامعه ای را بسازیم چه از لحاظ سیاسی و چه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی همه با هم برابر باشیم. این ممکن است اگر با اندیشه و اهداف انسانی و برابری طلبانه و سوسیالیستی به میدان بیائیم و دست در دست همدیگر بدهیم! برای تحقق یک جامعه ویک زندگی بهتر، برای رسیدن به سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و تحقق یک جامعه مرفه و انسانی به صف کمونیستها وحزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندید
درود بر معلمان در سراسر ایران
زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری
زنده باد حکومت سوسالیستی

منبع: شماره ٧١ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٨ مهر ١٣٩٧
٢٠ اکتبر ٢٠١٨
Simroz.org