برنامه سفارت جمهوری اسلامی در تورنتو برای برگزاری مراسم نوروز توسط مخالفین بهم خورد

رحمان نجات

طبق یک حرکت ازقبل تعین شده و هماهنگ از طرف سفارت رژیم اسلامی وشورای عالی ایرانیان برنامه ای به بهانه نوروز سازمان داده شده بود.شرکت کنندگان از قبل طبق لیست تعیین و برای همه آنها از طرف سفارت رژیم از اتاوا دعوت نامه فرستاده شده که ضمیمه می باشد.این طرح کاملا مخفیانه انجام شده وطبعا شورای عالی ایرانیان و یا بهتر بگویم طرفداران رژیم و همکار سفارت ، نهایت تلاش خود را کردند که بدون درد سر ودر کمال ارامش برنامه را برگزار کنند.

برنامه برای روز یکشنبه ۸مارس ودر ویستن پرنس هتل تعین شده بود ، و ما کمتر از ۲۴ ساعت متوجه این حزکت شدیم و تصمیم گرفتیم که در محل برنامه حضور پیدا کنیم و به برپا کنندگان این برنامه و سفیر رژیم جنایتکار اسلامی اعتراض نمائیم.                                                                                        

توسط مامورین مخفی جمهوری اسلامی مراسم و محل آن زیر پوشش امنیتی شدیدی قرار گرفته بود ، هرکسی که وارد می شد باید دعوتنامه سفارت را نشان میداد و کارت ورود به سالن برایش صادرر می شد.  ما تصمیم گرفته بودیم که یک تعداد  وارد سالن شویم و بقیه در خارج از محل برنامه با شعار دادن، نصب بنر وپلاکارد افشاگری کنند. بر این اساس  تعدادی توانستیم وارد سالن شویم و منتظر ماندیم تا سفیر بیاید. برنامه را با خواندن قرآن شروع کردندوبعداز قرائت شعری مجری برنامه بنام قاسمی سفیر رژیم جلاد ودیکتاتور را دعوت به سخنرانی کرد. حین شروع سخنرانی یکی ار معترضین برخاست و گفت من می خواهم دو دقیقه صحبت کنم ،می دانید که امروز ۸مارس روز جهانی زن می باشد و این رژیم ضد زن و جنایتکار می باشد ، که سریعا ماموران امنیتی او را به حالت بازداشت کردن محاصره کردند. در این موقع تعدادی از دوستان ما که در سالن بودند به شیوه برخورد مامورین اعتراض کردند و محل مراسم شلوغ و درهم و برهم شد. سفیر که هاج و واج و در مانده و از روی استیصال به مجریان برنامه نگاه می کرد به کلی دستپاچه شده بود. بهرحال، بهر ترتیب که بود توانستند تعدادی از معترضین را به زور هم که شده از سالن خارج کنند.         

همزمان در بیرونِ محل مراسم، شرکت کنندگان در تظاهرات با یک بلندگوی بسیار قوی بطور دسته جمعی با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی ، جلاد مرگت باد ،و ….. که طنین آن تا مسافتی دور شنیده می شد، از جمهوری اسلامی و برگزار کنندگان مراسم افشاگری می کردند.                                    

بعد از مدتی که بخیال خودشان رفع فساد کرده بودند، همینکه سفیر دوباره خواست سخنرانی کند ، مجددا تعدادی دیگر از افراد که هنوز شناخته نشده بودند شروع به افشاگری و شعار دادن کردند. مامورین دوباره آنها را محاصره کرده و مانع شدند. در این اثنا یکی از مزدوران رژیم که در هیئت مهمان برنامه شرکت کرده بود، از فرط خشم تاب نیاورد و به یکی از معترضین حمله کرد. به این ترتیب اعتراضات در داخل سالن تا اخرین نفر ادامه داشت و آنها جز آنکه هر بار که عده ای اعتراض می کردند آنها را بیرون کنند، کار دیگری از دستشان بر نمی آمد. این حالت که هر بار با خاموش کردن اعتراض، همینکه اقدام به ادامه برنامه میکردند، عده ای دیگر شروع به شعار دادن و ایجاد مزاحمت می کردند، آنها را کاملا مستاصل و کلافه کرده بود. بطوریکه ناخشنودی و آشفتگی از رخسارشان هویدا بود. من دیگر از اینکه پس از اخراج همه ما از سالن چه اتفاقی افتاد خبر ندارم. همینقدر می دانم که اعتراضات ما در داخل و خارج سالن نه تنها بسیاری از حاضرین را که ناآگاهانه به این برنامه کشانده شده بودند به ماهیت واقعی آن آگاه نمود،  بلکه برگزار کنندگان این مراسم را در هدف خود که جمع کردن بی سر و صدای مردم زیر پرچم جمهوری اسلامی به بهانه برگزاری مراسم نوروز بود، ناکام نمود. این برنامه نمونه دیگری از تلاش های رنگارنگ جمهوری اسلامی برای نفوذ حیله گرانه در میان ایرانیان ساکن تورنتو بود که با تلاش مخالفین نقش بر آب شد. برگزار گننده این برنامه گروه جعلی و خود ساخته ی "شورای عالی ایرانیان بود که در همکاری با سفارت این برنامه را سازمان داده بودند. این گروه دلال و خیانتکار باید بدانند که بخاطر اعمال خائنانه اش در مقابل ایرانیان ساکن تورنتو، مردم ایران و قربانیان رژیم باید جوابگو باشد . آنها باید بدانند که با خوش خدمتی و جاده صاف کنی برای حضور رژیم در تورنتو ، خود را شریک جنایتهای رژیم نموده، از این رو شناسائی و افشای دست اندرکاران شورای عالی ایرانیان که نقش کاردار رژیم در تورنتو را دارد وظیفه ما و همه ایرانیان ساکن تورنتو می باشد.