گفتگوی سوسیالیسم امروز با زاگرس ابراهیمی در باره تشدید فشارهای امنیتی جمهوری اسلامی

گفتگوی سوسیالیسم امروز با رفیق زاگرس ابراهیمی در باره تشدید فشارهای امنیتی جمهوری اسلامی

سوسیالیسم امروز: جمهوری اسلامی در یک بحران عمیق سیاسی، اقتصادی و همزمان با موج اعتراضات گسترده وهر روزه کارگری و اجتماعی روبرو است. اما با ایجاد فضا سازی نظامی و تشدید فشارها و بازخواستها در صدد عقب نشینی کردن به این مبارزه و جامعه است. بنظر شما چه اقداماتی باید انجام داد تا بتوان ضمن خنثی کردن سیاست فشار سرکوب و ارعاب رژیم به گسترش مبارزه و اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران و زحمتکشان منجر گردد.

زاگرس ابراهیمی: به نظر من زمانی که حرف از اتحاد وهمبستگی طبقاتی کارگران و زحمتکشان جامعه به میان می آید باید در وهله اول دید چه احزاب و جریانات سیاسی سوسیالیستی وکمونیستی بر ضد رژیم حاکمه بر ایران فعالیت دارند و با تحقیق در مورد نوع مبارزه و استراتژی این جریانات سیاسی در مقابله با رژیم به صورت کامل آشنا شد و بعداز شناخت دقیق از نوع سیاست و استراتژی این جریانات سیاسی که سیاست درست و مسئولانه دنبال میکنند حتی همکاری نمود و یا اقدام به ایجاد اتاق فکری کرد که بتوان احزاب و سازمان های سوسیالیستی و کمونیستی که سیاست واستراتژی انها در مقابله با این رژیم جنایت کار و ضد بشری همخوانی بیشتری باهم دارند را به هم نزدیک تر کرد. از کانال این نوع همکاریها و پیشبرد سیاست متحد کننده و به موقع راه مقابله بهتری با سیاست امنیتی کردن فضای رژیم را نیز تامین کرد.
به همین ترتیب مبارزین کارگری و سوسیالیست داخل کشور نیز در سطوح مختلف ضروری است در جهت همکاری و اتحاد بیشتر گام بردارند و صف نیرومند تری علیه رژیم سازمان دهیم. در غیر این صورت و بدون هماهنگی بین نیروها و فعالین هم هدف و هم استراتژیک کارگری و سوسیالیستی هر نوع سیاست تک روانه ای که از طرف هر فرد و حزب و سازمانی که باشد به نظر من توسط رژیم به شکست خواهد انجامید .
رهبران احزاب سیاسی و همینطور رهبران سیاسی جنبشهای اجتماعی در سراسر کشور باید این موضوع را قبول داشته باشند که هر کدام از آنها به نوعی دارای پایگاه اجتماعی خاص خود هستند و با ایجاد اتحاددر بین این نیروها و صف طبقاتی واحد پایگاه های اجتماعی و فعال این احزاب و رهبران سیاسی و عملی در مراکز کار و شهرهای مختلف در داخل ایران نیز متحد عمل خواهند کرد، که این نوع سیاست نیز با استقبال تمام کارگران و زحمت کشانجامعه رو به رو خواهد شد. لذا مهمترین اقدامی که بتوان بر ضد سیاست ها و جو نظامی و امنیتی که رژیم در داخل جامعه ایران در حال اجرای آن است انجام داد منسجمکردن مبارزات طبقاتی داخل ایران است و با ایجاد شبکه تلویزیونی و مطبوعاتی پروفشنال میتوان هم کارگران و زحمتکشان را نسبت به پایمال شدنحقوق خود آگاه کرد و هم از این طریق خط مشی به مبارزات کارگری جامعه ایران داده شود که در صورت اجرایی شدن این طرح مبارزات کارگری در ایران منسجم وضربه ناپذیر خواهد شد و روند فعالیت احزاب چپ در ایران نیز پیشرفت چشم گیری به خود میبیند در غیر این صورت نمیتوان انچنان که باید بر ضد سیاست های این رژیم و جو های امنیتی و نظامی و الحاق حقوق کارگران و زحمت کشان جامعه قدم مثبت بزرگی برداشت

سوسیایسم امروز: در همین رابطه فراخوان شما به کارگران و زحمتکشان و مردم مبارز و منزجر از جمهوری اسلامی چیست؟

زاگرس ابراهیمی: پیام من خطاب به کارگران و زحمت کشان جامعه ایران و بخصوص مبارزان راه سوسیالیسم این است که دقت داشته باشندحکومت شیخ و شاه(اسلامی- و ناسیونالیستی/شونیستی) هیچ تفاوتی به حال ما ندارد و چنان که در تاریخ نیز مشاهده کرده ایم در هر دو حکومت تنها قشری که همیشه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است قشر کارگران و زحمت کشأن جامعه ایران بوده است و آزادیخواهان و سوسیالیستها و غیره سرکوب شده اند. به همین دلیل نباید در هیچ شرایطی دنبال آنها راه افتاد و اعتماد کرد. در عین حال اگر اعتصابات یا تظاهراتی که صورت میگیرد نباید تحت تأثیر جو محیط قرار گیرند و تنها موردی که بر آن باید پافشاری و تمرکز کنندإلحاق حقوق خود باشد باید هرچه بیشتر در راستای إلحاق حقوق به اعتصابات خود ادامه دهند. در راه مبارزه برای رهایی ازدست این رژیم به هیچ عنوان ناامید نشوند و جوی که رژیم خواهان آن است و سیستماتیک برای آن برنامه ریزی میکند همان است که تخم ناامیدی و به نتیجه نرسیدن انجام اعتصابات و تظاهرات و مبارزات را در ذهن ما بکارد . پیگیری، استقامت و اتحاد گسترده طبقاتی ضامن پیشرفت مبارزه و بهترین اقدام به منظور شکستن فضا سازیهای جمهوری اسلامی است. پیوستن به حزب سوسیالیست انقلابی ایران یک گام مهم در تقویت این مبارزه متحد سیاسی و طبقاتی است. شما را دعوت میکنم به این حزب بپیوندید.

منبع: شماره ۶٩ نشریه سوسیالیسم امروز
١۴ مهر ١٣٩٧
۶ اکتبر ٢٠١٨