نقد دین وجهالت بشریت

خاطره ای ازماه محرم ،
ونقد دین وجهالت بشریت

زادگاه من شیروانه در حومه کامیاران منطقه کلیایی سنقر میباشد نمیدانم چرا شیروانه که از سنقر کلیای فاصله زیاد دارد جز منطقه کلیایی به حساب میامد.شیروانه ابادی بزرگی بود و الان بزرگترهم شده است . ان زمان در ابادی سیلو گندم ,درمانگاه ,شرکت تعاونی و مدرسه از کلاس اول تا سوم راهنمایی وجود داشت .این ابادی مردمانش باهم راحت و صمیمی و روحیه همکاری زیادی با هم داشتند .اقلیت شیروانه شیعه و اکثریت هم سنی بودند و خیلی عادی با هم زندگی میکردند. حتی ازدواج دختر و پسرسنی و شیعه عادی بود. برای نمونه من پدرم شیعه ومادرم سنی بود. هر سال در شیروانه مراسم ماه محرم برگزار میشد . رسم اینطور بود که اکثر مردم ابادی چه شیعه و چه سنی در سینه زنی شرکت میکردند و هر شب هم چند خانوار شربت شیرین در بین عزاداران پخش میکردند. آنها در دیگهای بزرگ چند دانه کله قند , گلاب و مقدار زیادی آب میریختند تا خوب شیرین شود و به دست عزاداران میدادند.گروه سینه زنی دور آبادی را میگشتند و یک نفر هم به اسم میرزا شکر خاکساری که کلاس ششم قدیم داشت برایشان نوحه میخواند. از بلند گو هم خبری نبود. هر شب از ابادی به نوبت دوتا چراغ توری میاوردند یکی جلو دسته بود یکی وسط دسته که روشن باشد ومردم توی دست انداز و چاله نیفتند. هر شب هم چند خانواربه عزاداران شربت میدادند . ما هم که بچه بودیم جلو صف سینه زنان میدویدم که بدانیم کدام خانواده شربت میدهند ما همانجا صف درست میکردیم منتظر دسته سینه زنان بودیم که انها هم برسند و بعد شربت دادن شروع میشد. ماه محرم ده روز میباشد ماها که بچه بودیم اینقدر شربت خورده بودیم همگی صدامان گرفته شده بود. میرفتیم سر کلاس نمیتوانستیم درس را با صدای بلند بخوانیم .معلم هم عصبانی میشد و به ما میگفت بی پدر مادرها کم زهر مار نوش جان کرده اید ما همدیگر را نگاه میکردیم و میخندیدیم بدون اینکه صدای خنده مان شنیده شود. صدایمان توی گلومان گیر کرده بود. اخر شب محرم شیعیان و عزاداران خیلی مهم بود وقتی که تمام امامان کشته میشوند در ان شب باید نوحه خوان همه را به گریه بیندازد. یک سید شیعه که از سالهای قبل به شیروانه آمده بود و مردم به او کمک میکردند و اقا سید صدایش میزدند گفت خواهش میکنم یک لحظه گوش کنید .همه ازدم کوچک و بزرگ ایستاد ند.
سید گفت دنبال من بیایدهمه با هم دنبالش رفتیم توی رودخانه ای که ١٠ الی ١۵ متری با ده فاصله داشت سید گفت چراغ توریها را خاموش کنید ,همه جا تاریک شد بعد سید گفت یتیمان را پیدا کنید ! حدوا ٣٠٠ نفر از کوچک و بزرگ همه پراکنده شدیم توی رود خانه با دست سنگها را بلند میکردیم و زیر بوته ها رامیکشتیم که یتیم پیدا کنیم. دیگر بی خبر از اینکه ١۴٠٠ سال پیش در عراق ان هم در کربلا و نجف امامان کشته و یتیمان گم شده اند. ماها میخواستیم توی رود خانه شیروانه یتیمان را پیدا کنیم , یک مرتبه صدای یک جوان بلند شد به اسم براخاص گفت وای دستم را ششیه برید ریدم تو قبر تمام یتیمانتان .مردم میگفتند کفر نکن خوب نیست گناه دارد براخاص را با دست خونین و چهره عصبانی بردنند درمانگاه شیروانه بعد از این ماجرا براخاص رفت کرمانشاه و در ارتش استخدام شد .

چرا مذهب جهالت بشریت است؟

مذهب ساخته خود بشر بوده وهست و هنوز دارد به حیات خود ادامه میدهد و جنایت میکند و خون میپاشد وهر روز و هرلحظه ضدیت ومخالفتش با علم و سواد و تکنولوژی و با پیش رفت بشریت مدرن امروزی و جامعه سکولار تضاد و دشمنی و کفچرانی خود را به نمایش میگذارد .به خصوص اسلام سیاسی در قرن دوهزار یک این توحش و ابزار سرکوب سرمایه که بر علیه زنان و کارگران و محرومان وازادیخواهان وبرابری طلب و کمونیستها از طرف نظام سرمایه داری موجود ترمیم و سوخت ساز میشود و در سال ملیاردها دولار خرج مساجد و نیروهای تروریست و اخوندهای مفت خور و فاسد و مراسمهای مذهبی و گروهای ترورسیت مثل جمهوری اسلامی داعش القاعده بوک حرام حوثیها حشد شعبی انصاراله و حزب الله وسربازان گمنام امام زمان زینبیون و فاتمیون و شیعه گری و سنی گری و رفتن به حج وزیارت و دها قماش خرافات دیگراز طرف همین سیتم امروزی و با پول و مالیات طبقه کارگر و منابع این مملکتها خرج اسلام سیاسی میشود در حین که طبق امار خود نهادهای بورژوازی در هر پنج ثانیه یک کودک به علت عدم دارو و تغذیه جان خود را از دست میدهد . این مذهب کثیف به خصوص دین اسلام که از هیچ جنایتی دریغ نمیکند بلکه شده است بزرگترین منبع در امد برای شرکتهای بزرگ سیستم سرمایه داری موجود که در سال ملیاردها دولار به علت درب و داغان کردن زیربنا و رو بنای جامعه کشورهای اسلام زده .مثل ایران، سوریه عراق، یمن، افعانستان، پاکستان، سومالی و غیره به جیب میزنند.

اجازه بدهید اشاره ای کنم به چند نمونه حفظ این دین اسلامی کثیف و ضد بشری. زمان شاه میگفتند شاه سایه خداست انهایی که هم سن وسال من هستند خوب به یاد دارند.در زمان شاه هر سال شاه میرفت مشهد زیارت امام رضا و کفشهایش را در میاورد و نماز میخواند و رادیو وتلویزیون هم با افتخار و اب وتاب نشان این صحنه را نشان مردم میدادند که ببینید شاه مسلمان و خدا پرست است. در حالی که خفقان و سر کوب شدید حکومت شاه در جامعه حاکم بود به خصوص انهای که سیاسی بودند هر کس یک انتقاد از شاه میکرد کارش تمام بود. در زمان شاه ماه محرم و سینه زنی و مکه رفتن و قدرت اخوند های مفتخور و نماز جمعه برای دعا کردن برای شاهنشاه اریامهر خدای روی سر زمین و غیره بود.
در قیام ۵٧ مردم ایران به خصوص چپیها و کمونیستها و کارگران شرکت نفت حرف اول را میزدند و نقش جدی در سرنگونی این “سایه خدا” داشتند. سایه خدا سرنگون شد بعدا دولتهای امریکا و فرانسه و دیگران آمدند و خمینی را سر کار آوردند. بی بی سی و رایودهای امریکا گفتند خمینی روح خدا است .این حکومت روح خدا ٣٩ سال است در ایران حکومت میکند و ان که جنایت بوده و ما ندیده بودیم یا نشنیده بودم به سر مردم ایران اورد و سرمایه ان مملکت را به تاراج بردنند و به کسی هم جواب پس نمیدهند.
الان نگاه احزاب اپوزسیون مخالف رژیم کنید یکم مجاهین از جمهوری اسلامی مذهبی تر و مرتجع تر است .نگاه سلطنت طلبها کن این امتحان پس داده ها دارند از گذشته خودشان دفاع میکنند و ولیعدشان به شعیه بودنش افتخار میکند. نگاه حزب دمکرات کردستان ایران کنید. ان زمان یادم است وقتی پیچ رادیوشان را باز میکردید قران را پخش میکردند و خرافات و عقب افتادگی تحویل مردم میدادند. از یکسوهم چراغ سبز دادن به جمهوری اسلامی بود که نشان بدهند ما هم اسلامی هستیم. ودوم به مرتجعین کردستان مثل شیخها و اخوندهای کرد وکدخداهای ابادیها و مالکان و مفتی زاده ها .وووووغیرنشان بدهند ما یک خانواده هستیم و اسلام افتخار ما است. نگاه جریانات قوم پرست کنید نمونه عبدالله مهتدی وقتی منتظری میمیرد برایش تسلیت میفرستد .وقتی با رادیو امریکا مصاحبه میکند گوینده ازش میپرسد در مورد فدرالیسم در جواب میگوید هدف ما دفاع از دمکراسی است برای تمام ملیتها و قومها وغیره بعد ادامه میدهد میگوید ما احترام برای همه ادیان قائل هستیم؟؟؟؟؟ منظورش اگر در اینده کردستان به نان و نوای برسد، که هر گز نمیرسد! دارد همین الان چراغ سبز میدهد به مفتی زاده ها و سلفیها و اخوندهای مرتجع و مفت خور کردستان شیوخ و درویش و دف نوازها و سرمایه دارن کورد در کوردستان تعهد میدهد این رکن اساسی شما یعنی دین اسلام عزیز حفظ خواهم کرد .و دفاع از ادیان در مقابل کمونیستهای و ازادیخواهان و برابری طلب و کارگران پیش رو ونهادهای مدنی و اجتماعی و زنان خواهم ایستاد. بله مذهب رکن مهم نظام سرمایداری امروزی است که این نظام و اپوزیسون هفته بیجار امروزی اش از آن خرافه به عنوان ابزار تحمیق مردم و کسب سود و سرمایه دفاع میکنند .

فقط ما کمونیستها ادرس روشن و اینده روشن و دنیای برابر و ازادی را نمایندگی میکنیم. فقط ما با طبقه خودمان یعنی طبقه کارگر و زنان و جوانان ازادیخواه و زحمت کشان و محرومان و انسانهای شرافتمند ان جامعه رک و راست حرف میزنیم. ما کمونیستها هیچ احترامی برای هیچ یک از مذاهب مختلف و ادیان و مقدسات احترام قائل نیستیم و هیچ نوع امتیاز و یا پولی برای امورات مذهبی و یا مراسم مذهبی خرج نخواهیم کرد. مذهب باید از سیاست جدا باشد. مذهب یک امر خصوصی و شخصی باید میباشد. دولت اجازه ندارد هیچ نوع خرافات دینی و مذهبی وارد آموزش و پرورش کند. مذهب اجازه ندارد در زندگی خصوصی انسانها دخالت کند. هر نوح پوشش اجباری علیه زنان ممنوع و هر شکلی از تعرض به حق و حقوق زنان و کودکان ممنون و مجرم تلقی میشود.

منبع: شماره ۶٨ نشریه سوسیالیسم امروز
۶ مهر ١٣٩٧
٢٩ سپتامبر ٢٠١٨