این شما هستید که راه انشعاب را در پیش گرفته اید نه ما ؟

سیروان پرتونوری

اپوزیسیون درون حزب کمونیست ایران و کومه له طی روزهای اخیر اطلاعیه ای را تحت عنوان چه‌کسی راه انشعاب را در پیش گرفته‌است؟را به چاپ رسانده اند که در این اطلاعیه برخی اظهارات غیر منطقی را به شیوه اراده گرایانه به روی کاغذ اورده اند که به لازم دانستم به عنوان کسی که در جریان این اختلافات حضور دارم برخی توضیحات واقعی در مورد چگونگی این برخوردها را از دیدگاه خود بیان کنم .

در اول اطلاعیه، اپوزیسیون به برگزاری مراسم های روز کومه له در کردستان و خارج کشور اشاره کرده اند و سخنان رفقای کمیته مرکزی کومه له در رابطه با اختلافات درونی را اتهامی بر علیه خود و  آن را برنامه ریزی شده توسط رهبری حزب کمونیست ایران قلم داده اند و در جای دیگری این سخنان را به مواضع رهبری حزب کمونیست ایران ربط داده اند و از اوردن نام کمیته مرکزی کومه له خود داری کرده اند و نمونه بارز ان را سخنان رفیق صلاح مازوجی در استکهلم بیان کرده اند .

در این قسمت از اطلاعیه، اپوزیسیون از یاد برده که این مراسم سالروز تشکیل حزب کمونیست ایران نبوده است بلکه روز سالروز علنی شدن فعالیت آشکار کومه له بوده است و به روال همیشگی تشکیلات کومه له مواضع و خطوط و جهت گیری های کومه له در مقابل رویداد های جهانی و منطقه ای از سوی کمیته مرکزی کومه له ارائه داده میشود نه از سوی کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران که شما آگاهانه از اوردن نام  کمیته مرکزی کومه له خودداری کرده اید  و در قسمتهای دیگر اطلاعیه از رهبری کومه له به عنوان رهبری حکا نام برده اید . در اینجا باید گفت که اشخاص اپوزیسیون بر اساس کدام منطق سیاسی و تشکیلاتی به خود اجازه میدهند که اکثریت صفوف کومه له که زیادتر از ۹۵ درصد می باشد را از کومه له بودن محروم نمایند و خود را فقط کومه له خالص و اصیل بدانند،این در کجای اصول و موازین و سنت های کومه له رایج بوده است که اکثریتی در درون کومه له باید توسط اقلیتی ناچیز از کومه له بودن محروم باشند . اپوزیسیون با این نوشته خود من را به یاد گفتگوی عمر ایلخانی زاده رهبر سازمان زحمتکشان شاخه رفرم میاندازد که در تلویزیون اسو سات بیان کرد که در  درون سازمان کردستان حزب کمونیست ایران فراکسیونی وجود دارد که انها هم با رهبری حکا مخالفت دارند و ایلخانی زاده خود را به عنوان کومه له یک قلم داد میکرد خوب بود عمر ایلخانی زاده معلم ریاضی نبود و گرنه وای به حال شاگرد های بدبخت ایشان که ریاضی را از ایشان یاد میگرفتند .

اپوزیسیون در قسمتی دیگر از نوشته خود به چهار مسئله تشکیلاتی پرداخته اند و از دیدگاه خود کلی وقایع غیر واقعی را بیان کرده اند و رهبری را محکوم کرده اند که در اینجا به واقعیت انها اشاره خواهم کرد تا همه انسانهای کومه له دوست از ان با خبر باشند .

اپوزیسیون در  اطلاعیه خود مینویسد :

(این ادعا که‌‌اعضای فراکسیون از همۀ امکانات برای فعالیت تشکیلاتی برخوردار بودهاند مطلقاً با حقیقت انطباق ندارد. ما بارها از راههای تشکیلاتی آمادگی خودرا برای بعهده گرفتن وظایف براساس توانائی وتجاربی کهداریم اعلام کردهایم، امّا  رهبری تشکیلات هر بارو به بهانهای از دادن پاسخ روشن به تقاضای ما طفرهرفتهاست. در واقع سیاست رهبری حزب براساس حذف مخالفین بودهاست  و در این راه از هیچگونهاِعمال فشار بهرفقای ما چهدر اردوگاه زرگویز و چهدر کشورهای مختلف کوتاهی نکردهو هر از چندگاهی دست به اقداماتی برعلیهرفقای ما، از بی حرمتی و هتاکی به انسانهائی کهدهها سال و به اعتباری همۀ زندگی شان را درراه به ثمررسانیدن اهداف کۆمهڵهصرف کردهاند گرفته، تا اخراج همراه با تهدید  و حتی اعمال زور در اشکال فیزیکی آن و ارعاب اعضا و هواداران کۆمهڵه، دست زدهاند. اینها در سنتهای رایج کۆمهڵهبی سابقهبودهاند.)

این اشخاص که خود را مدافع سنت های و پرنسیب های و موازین کومه له میدانند به این اشاره نمیکنند که یکی از اصول و ظوابط های کومه له طی سالیان سال برای کسانی که خواهان کار کردن و امدن به تشکیلات علنی در کردستان هستند باید با هماهنگی رهبری کومه له و تایید این رفقا بوده باشد، شما کی و در چه وقتی کمیته مرکزی کومه له که مسئول کل تشکیلات برای دو سال می باشد را از امدن خودتان به اینجا و کار کردن در تشکیلات علنی اگاه کرده بودید ؟شما در شرایطی میتوانید این ادعا را اثبات کنید که همه موازین و اصول تشکیلاتی را رعایت کرده باشید و ان وقت اگر حق کشی در حق شم
ا بود حرف شما اثباتی تر بود اما وقتی رهبران اپوزیسیون سر خود و بدون هیچ هماهنگی به کردستان می ایند و موازین را زیر پا میزارند معلوم است که هیچ گونه کاری به شما داده نخواهد شد شما اصول و موازینی را که خود از طراحان ان بوده اید را زیر پا میزارید چگونه در ارگانی که به شما مسئولیت یا کار داده شود ظوابط ان ارگان را در جهت منافع سیاسی خود زیر پا نخواهید گذاشت،حتی از رهبران اپوزیسیون هم نه حتی به اردوگاه نیامده است بلکه در درون شهر سلیمانیه به شیوه مخفیانه سکونت داشته اند و هیچ کسی را از امدن خود مطلع نکرده اند و مشغول کار های پنهانی در شهر سلیمانیه بوده اند به نظر من این عملکرد شما و این زیر پا گذاشتن ظوابط تشکیلاتی خواهان برخورد تشکیلاتی می باشد که حتی در برخی موارد رهبری کومه له با شما سازش کرده است و این بی اصولی ها را نادیده گرفته است .در مورد اخراج ان چند نفری از اعضای شما که به ان اشاره کرده اید باید گفت که هر عضو و پیشمرگی که ظوابط و اصول و مقررات تشکیلاتی را زیر پا بگذارد و بر علیه حزب خود شانتاژ پرخاشگری و اتهام به رهبری ان بزند حق اخراج را دارد خواه اعضای شما باشد به عنوان اقلیتی مخالف خواه من یکی باشم . از روز اول امدن به درون صفوف کومه له و حزب ابلاغ میشود که هر عضو و پیشمرگی باید برنامه حزب و اساسنامه را قبول داشته باشد اگر نداشته باشد نمیتواند پیشمرگ کومه له یا عضو حزب کمونیست ایران شود .

رهبری کومه له و حزب کمونیست ایران هیچ وقت بی حرمتی هتاکی اعمال زور و ارعاب را نه تنها در برابر شما به کار نبرده اند حتی در برابر کسانی که به دلایلی به تشکیلات ما امده اند برای کارهای خراب انجام نداده است و سعی کرده اند به شیوه کمونیستی ان را توضیح دهند و یا ان را نقد کنند شما اگر راست میگویید چند نمونه بارز از این اعمال زور و برخورد فیزکی را بیان دارید ؟

اپوزیسیون  در قسمتی دیگر میگویند :

( سخنران مراسم روز کۆمهڵهدر استکهلم اظهار داشتهاست کهگویا مخالفین درون تشکیلات با اقداماتی کهانجام دادهاند از "خط قرمز" عبور کردهاند. مثل همیشهایشان  در ذهن خود خط قرمزی دلبخواهی ترسیم کردهو مارا بهعبور از آن متهم میکند!! ایشان هیچ توضیحی در مورد مشخصات خط قرمزش ارائهنمیدهد.

از نظر ما، آری، خط قرمزی وجود دارد. هرکس در شرایط امروز، کۆمهڵهو حرکت چپ و سوسیالیستی در کردستان و ایران را تضعیف کند، هرکس با اتخاذ روشهای نادرست و سکتاریستی بخواهد حاصل دهها سال مبارزهو فعالیت مارا هتک کند و شرایطی فراهم آورد کهدر آن به جای بحث و جدل پیرامون چهباید کردها و پاسخگوئی ها به معضلات کنونی مبارزهای کهدر جریان است، قلمها و دهان های تشکیلاتی در جهت بدنام کردنها و لاجرم تضعیف سرمایههای زندۀ جریان ما را بکار اندازد، چهبخواهد و چهنخواهد، آب بهآسیاب دشمنان آزادی و انسانیت میریزد. آری اینست آن خط قرمزی کهنتیجهاش جز تضعیف کۆمهڵهو جناح چپ جامعهثمر دیگری نخواهد داشت. با وجود همۀ اینها ما آمادهایم در یک رویاروئی متمدنانهو سیاسی در انظار عموم و از طریق تلویزیون بهدفاع از نظرات خود  بپردازیم ونقد صریح خود را از سیاستها وعملکرد رهبری حکا به مردم مبارز کردستان و ایران توضیح دهیم. شما هم این کار را قبول کنید تا سَرهاز ناسَره برای مردم روشن شود. بگذارید دریک نشست  رو در رو اما همطراز، رو به مردم به گفتگو و جدل بنشینیم تا معلوم شود کهخط قرمز بهچهمعنا است  و چهکسانی آنرا به میل خود و در فضای تنگ منافع سکتی خویش هر روز و هر ساعت در جائی و به شکلی رسم میکنند.)

در اینجا باید گفت که اظهارات روز کومه له در استکهلم که توسط رفیق صلاح ارائه  داده شد نه فقط دلبخواهی نبوده و تراوش ذهن ایشان نیست بلکه این موضع رهبری کومه له و تمام تشکیلات کومه له در مقابل شما مخالفین کومه له است ، از دیدگاه من بله خط قرمزی وجود دارد تشکیلات کومه له تشکیلاتی بی سرو بره نیست که هر کسی بخواهد با ان بازی کند و ان را بازیچه دست خود بگیرد بله برای ما خط قرمز به عنوان رعایت پرنسیب های سیاسی و تشکیلاتی یکی از ضروریات مهم تشکیلات ما بوده و است و هر کسی که بخواهد ان را زیر پا بگزارد با هر نام و هر اسمی ما در مقابل ان موضع خواهیم داشت و تذکر خود را خواهیم داد فکر کنم اپوزیسیون معنی یک حزب سیاسی را هنوز به طور کامل درک نکرده اند که یک حزب سیاسی با مناسبات درون یک جامعه خیلی تفاوت دارد که هر کسی بخواهد از دیدگاه خود عملی را انجام بدهد شما در طول این مدت تمام اصول و موازین تشکیلاتی را زیر پا گذاشته اید و بدون هیچ اعتنایی به کار خود ادامه میدهید خب معلوم است که رهبری کومه له برای خود در مقابل هر گرایشی خط قرمزی دارد و باید هر گونه گرایشی این خط قرمز های تشکیلاتی که اصول و پرنسیب و ظوابط کومه له است را باید رعایت کنند .

این ما نیستیم که کومه له و جنبش سوسیالیستی را تضعیف میکنیم این شما هستید که با برخورد های خود و با پراتیک خود میخواهید سر کومه له را زیر اب کنید، این شما هستید که ملغمه ای از انواع گرایشات را به روی کاغذ اورده اید و ان را استراتژی کومه له قلم داد میکنید. گرایش سوسیالیستی تنها در کردستان و ایران محصول زحمات شما چند نفر نیست محصول زحمات یک جنبش واقعی و انقلابی است که حال حاضر هم در جریان است و شما از ان خیلی بی مطلع هستید نه شما و نه هیچ کس دیگری حق ندارد سابقه مبارزاتی این جنبش را انحصاری کند این جنبش ملک هیچ کسی نیست جز یک جنبش اجتماعی که پایگاه اصلی اش در درون کردستان و ایران می باشد، شما در حال حاضر با این نوع نگرش و با این نوع خطوطی که برای اینده خود ترسیم کرده اید هیچ گونه ربطی به این مبارزه ندارید و نخواهید داشت، جنبش انقلابی هم  چگونه در مقابل سازمان زحمتکشان ایستاد در مقابل شما هم خواهد ایستاد هیچ کسی حق ندارد خون شهیدان و سابقه مبارزاتی کومه له را خدشه دار کند و از این ثمره در جهت منافع شخصی جمعی استفاده کند.

من هم از دیدگاه خود مشتاق اینم که در یک رویارویی بیاییم و نقطه نظرات خود را بازگو کنیم هر چند نقطه نظر های هر دو طرف برای همه جنبش مشخص شده است و کومه له بودن یا نبودن ما خیلی شفاف برای همگی روشن شده است .

اپوزیسیون در قسمتی دیگر از نوشته خود مینویسند :

 اکثر سخنرانان مراسم های روز کۆمهڵهبه شکلی غیر معمول و با حالتی هیستریک، در مذمّت کار بهشیوۀ پنهانی فریاد بر میآورند!! ما باز هم از روی ناچاری تنها به ذکر چند نمونهاز فعالیتهای "غیر پنهانی" کهاز جانب اعضائی از کمیتۀ مرکزی حکا و سازمان کردستان آن و بعضاً از سوی یکی از خود سخنرانان انجام شدهاست، میپردازیم و میپرسیم :

الف – چه کسی و به چهنحوی صدای شمس اللهشیروانهرا آنوقت کهپیشمرگ کۆمهڵهبود مخفیانه ضبط کرده و بعداً از "مدرک" بدست آمدهبرای اخراج او استفادهکرد؟! خیلی ها میدانند که  این ماجرا با دخالت و نظارت حد اقل سهتن از اعضای کمیته مرکزی صورت پذیرفت. یادآور میشویم زمانی کهاین "مدرک" به ما ارائهشد، بلافاصلهاعتراضمان را چهکتبی و چهشفاهی بهکمیتهمرکزی وقت ارائهدادیم و این روش را محکوم کردیم .

در جواب به قسمت الف باید گفت این اقای شیروانه که شما خود را مدافع ان میدانید حال حاضر یکی از هوادارن سازمان زحمتکشان شاخه عبدالله مهتدی است و جریان اخراج وی نیز به خاطر  اتهام زنی شانتاژ کردن بر علیه کومه له متشنج کردن جو و فضا و خبر رسانی و گزارش دادن خبرهای درون تشکیلاتی به دو سازمان سیاسی که
خود شما از ان خو ب مطلع هستید و در اینجا لازم نمیدانم به ان اشاره کنم. اخراج این شخص رفقای کمیته مرکزی در ان دست نداشتند بلکه این ضبط صدا توسط یکی از دوستان وی انجام شده بود و این صدای ضبط شده را به مرجع دبیرخانه داده بود تا ان را مورد برسی و بازخواست قرار دهند و دبیرخانه هم به عنوان رسیدگی به پیشنهاد ها و مشکلات درون تشکیلاتی موظف بوده است در راس این کار حضور داشته باشد  و فکر نکنم برای اثبات کسی که اگاهانه میخواهد به این تشکیلات ضربه بزند مدرک کافی برای اخراجش داشته باشیم کار نادرستی بوده باشد باید برای اثبات حرفهای خود مدرک کافی داشته باشیم .اما خیلی جالب است که اپوزیسیون در صورتی که از هرگونه جوابگویی به نا روشن بودن سیاست های خود و خطوط اینده شان کم اورده اند به شخصی مثل شمس الله پناه میبرد تا شاید بتواند از این رو حقانیت خود را اثبات کنند اما واقعیت چیزی دیگری است که اپوزیسیون ان را وارونه بیان میکنند .

 

ب – آنگاه کهیکی از اعضای کمیتهمرکزی کهخود از سخنرانان مراسم روز کۆمهڵههم هست، نامهی الکترونیکی یکی از اعضای فراکسیون را مخفیانهبدست آوردهو بدون اطلاع نویسندۀ آن، نامهرا بعنوان "مدرک" ضمیمۀ نوشتهی خود کردهو آنرا انتشار علنی میدهد، آیا از این کار پنهانی تر و مجرمانهتر در درون یک حزب مدعی سوسیالیسم میتوان پیدا کرد؟ اگر این حزب مدعی مخالفت با "کار پنهانی" است، آیا نباید عمل این شخص را نه تنها تقبیح کند بلکهآنرا جرم به حساب آورد؟ متأسفانهشخص مزبور نمیداند کهاین کار او حتی در کشوری کهکارت تابعیت آنرا نیز در جیب دارد قانوناً جرم است (البتهما تنها به منظور حفظ حرمت کومهڵهاز دست زدن به اقدامات قانونی خودداری کردهایم). شاید او خواستهاست بگوید کهبهاسناد درونی فراکسیون دسترسی دارد و از این طریق"افتخاری" برای خود کسب کند!

در این رابطه باید بگویم ،این چه نیرو یی است که شما به ان اتکا دارید اما گزارش جلسات و سخنرانی های شما را به رفیق کمیته مرکزی کومه له میدهد من هم بودم همین کار را میکردم تا ماهیت پشت پرده شما را برای همگان بر ملا کنم این ضعف ما نیست این ضعف شما است که حتی  از اعضای اپوزیسیون به شما اعتماد ندارن و هر مسئله ای که در درون شما میگزرد با میل خود به ما ابلاغ میکنند لازم است یک بار دیگر به صفوف چند نفری تان خیره شوید تا اصرار هایتان فاش نشود در مورد جرم دانستن این کار هم از سوی شما اینجا حزب سیاسی است نه جامعه سوئد و کشور دیگری شما دارید با قوانین سرمایه داری ما را محکوم میکنید چه جالب است کسی که خود را کمونیست می داند از قوانین سرمایه داری برای محکوم کردن کمونیستی فاکت میاورد .

 

ج – کدام طرف برای "بوئیدن دهان" رفقای تشکیلاتی در اردوگاه زرگویز، افرادی را مأمور کردهاست؟ تفتیش عقاید و روشهای تعقیب و مراقبت را کدام طرف براه انداختهاست؟ کدام طرف در یکی از جلسات تشکیلاتی "با کمال افتخار" اعلام کرد کهبه "اطلاعات درون فراکسیون" دسترسی دارد؟ آیا پرنسیب های کمونیستی  ادعائی شما اینست؟!

آیا اگر من به عنوان کسی که خود را مبلغ سیاست های حزب و ارمان خود میدانم با یکی از اعضای شما بحث کنیم و ماهیت ضد کومه له ای شما را برایش توضیح دهیم این بوئیدن دهان است ایا این یعنی کمیته مرکزی کومه له ما را مامور کرده است تا تفتیش عقاید کنیم مگر در درون اردوگاه زرگویز به اندازه انگشتان دست نبودید خوب تفتیش عقاید چه معنایی دارد این تفتیش عقاید نیست این بحث کردن و روشن کردن اختلافات موجود با رفقایی است که زمانی در یک صفوف با هم مبارزه کرده ایم .دسترسی داشتن به اطلاعات درون اپوزیسیون هم افتخار ندارد اما خوب اگر یکی از خود شما امد و اطلاعات را به ما داد ایا این بی پرنسیبی است ،بی پرنسیبی نزد خود اعضای شما است که اصرار شما را به ما میگویند نه رفقای کمیته مرکزی کومه له .

اپوزیسیون در گوشه ای دیگر از اطلاعیه خود مینویسند :

(در سخنرانی های مزبور آنچنان مسرورانهاز قطعی بودن انشعابی دیگر در صفوف کومهلهسخن میگویند کههر انسان دلسوزی را به تعجب وا میدارد و از خود میپرسد کهاین همهشعف و شادی برای چیست؟  آنها، آشکارا از این امر خوشحالند کهتعداد دیگری از کادرها و پیشمرگان کۆمهڵهاز حزب کمونیست جدا شوند. هر دیدهی حقیقت بینی میتواند به آسانی از اعمال تاکنونی این حزب متوجه شود کهرهبری حزب انشعاب را به نفع خود ارزیابی میکند  و بنا براین با انواع ترفندها در جستجوی راهی برای خلاص شدن هرچهسریعتر از "مشکل" فراکسیون است. آنها حتی ادعا میکنند کهحزبشان با اینگونهانشعابات قویتر میشود!! سوأل اینست کهاین چگونهحزبی است کههراز چندگاهی انشعابی در آن صورت بگیرد، از آن قویتر سربر میآورد؟! این چگونهمنطقی است، حزبی کههرچهکوچکتر می گردد قویتر میشود؟)

در این جا باید گفت اگر شما خیلی صادق هستید و ادعای با پرنسیب بودن را دارید چرا ما را حزب کمونیست و خود را کومه له میدانید ایا یک اقلیت نا چیز حق استفاده کردن از کومه له را دارد اما اکثریتی باید محروم باشند از این حق. انشعاب در درون هر سازمانی خیلی عادی می باشد و انشعاب صرفا به خاطر مسائل تشکیلاتی نیست بلکه اوضاع و احوال سیاسی جامعه و منطقه بر روی هر انشعاب و جدایی تاثیر گزار است اما اگر انشعاب هم رخ دهد خیلی عادی است از دیدگاه من خوشحالی برای این است که گرایش ناسیونالیستی در درون کومه له از بین میرود و یک صفوف کاملا روشن و سر خط را خواهیم داشت و این بنوبه خود برای ما امتیاز بیشتری خواهد داشت تا اینکه در درون حزب دو نوع گرایش ضد هم موجود باشند و نیمی از وقت و انرژی خود را صرف افشاگری و نقد کنیم هر حزب سیاسی موجودی از یکدستگی صفوف و اعضایش قویتر خواهد شد تا اینکه اعضایش دو دیدگاه و نظر مخالف داشته باشد. این سوال را باید خود شما جواب دهید که چرا میخواهید انشعاب کنید و عملا در این راه پا گذاشته اید و تمامی اصول و موازین را زیر پا میگذارید تمامی نیروی خود را از اردوگاه خارج کرده اید و کار پنهانی و رابطه پنهانی با احزاب های ناسیو نالیستی را در پیش گرفته اید  برای یکی شدن در درون یک تشکیلات . ایا شما انشعابات درون حزب کمونیست کارگری ،سازمان زحمتکشان ،حزب دمکرات و دیگر سازمانهای سیاسی ایرانی را چگونه توصیف و ارزیابی میکنید که فقط حزب کمونیست را اماج حملات هیستریک خود قرار میدهید .بله حزب کمونیست ایران و کومه له با شفاف تر شدن با یکدست شدن سیاست  و صفوفش نه تنها قوی میشود بلکه بر علیه مخالفینش نیز مبارزه میکند و شفاف تر از گذشته سعی میکند در سازماندهی و رهبری کردن مبارزات جنبش های اجتماعی سهیم باشد و سعی میکند نیرویی که تادیروز در نقد شما و افشای شما به کار میبرد امروز در جهت نفوذ هر چه بیشتر در میان توده های مردم به کار گیرد بله این حزب ما را تقویت میکند برای ما نیرو مهم نیست بلکه سیاست های روشن موضع گیرهای کمونیستی در قبال مسائل و تاثیر گزاری هایمان مهم است به قول ضرب و المثل قدیمی کم و شیرین .

اپوزیسیون در گوشه ای دیگر از اطلاعیه اشان مینویسند :

(در سخنرانی ها همچنین به نکات دیگری نیز اشارهشدهاست. از جملهاینکه میگویند، انشعاب باید متمدنانه صورت بگیرد.درحالیکهخود چه درگفتاروچه در کردار و چه در نوشتارهای خویش بکرّات نشان دادهاند که  با چنین روش و منشی بیگانهاند.

بگذارید در این مورد هم به نمونههائی از برخوردهای "متمدنانه"ی دست اندرکاران رهبری حزب کمونیست و سازمان کردستان آن اشارهای داشتهباشیم :

الف – بنا بهدستور رهبری حزب برگزاری جلسهو اجتماع رفقای فراکسیون حتی در محل های زندگی شان در اردوگاه زرگویزممنوع اعلام شدهاست؛

در اینجا باید گفت که در درون کدام حزب روال بوده است  که کسانی بخواهند در درون ان حزب حزب دیگری را بنیان نهند بله ما گفته ایم هر گونه جلسه تحت عنوان اپوزیسیون در پشت درهای بسته غیر قابل قبول و به دور از موازین تشکیلاتی می باشد اگر سخنی دارید جلسه ای دارید چرا ما را نیز دعوت نمیکنید چرا در درون کومه له برای خود کمیته رهبری، کمیته شهر، کمیته عضو گیری و  کمیته نمانیدگی اپوزیسیون را تشکیل دادید این موارد با کدام تمدن امروزی احزاب سیاسی جور در میاید که ما را به ممنوع کردن ان متهم میکنید، مگر یکی از وظایف شما این نبود که خود را شفاف تر و روشن تر کنید و خطوط خود را به طور شفاف برای همه اعضا بیان کنید ،چرا نکردید چرا جلسهایتان را برای ما نیز برگزار نمیکنید اگر بهانه نمیگیرید ساختن حزب در درون حزب در هیچ کجای منطق سیاست و تشکیلات داری جور در نمیاید که شما این کار را انجام دادید .

 

ب – به کرّات برای رفقای فراکسیون پروندهسازی شدهو جمعی همیشهآمادهبرای دادن شهادت ساختگی وجود دارند کهبرسر پروندههای خود ساختهکهتنها به منظور اخراج و کم کردن تعداد باقی ماندۀ رفقای فراکسیون در اردوگاه زرگویز تشکیل میشود، شهادت بدهند و امضا کنند؛

در این رابطه بگویم ما لازم نیست برای اعضای انگشت شمار شما در درون تشکیلات کردستان پرونده سازی کنیم یا شهادت بدهیم هر عضوی که سیاست ها اصول و موازین کومه له و حزب را نقص کند باید اخراج شود حال شما یا من باشد وقتی از اعضای اپوزیسیون، تشکیلات ما را فاسد و به ما میگوید اینجا مقر اطلاعات جمهوری اسلامی است این ارزش ان را دارد حتی اسم سیاسی بودن را بر وی بگزاریم چه رسد به پیشمرگ کومه له وقتی این شخص بعد از چند بار تذکر دبیرخانه اصلاح نمیشود و از سوی شما تحریک میشود باید اخراج شود کسی اردوگاه کومه له را اطلاعات بداند باید اخراج شود نباید تحت عنوان مخالف به او بها داد و هر چیزی را که دلش میخواهد به زبان بیاورد چند مورد اخراجی اعضای شما به خاطر بی پرنسیبی های خود انها بوده است چرا بقیه اعضای شما اخراج نشدند تا اینکه اخر سر به پیشنهاد شما از اردوگاه خارج شدند .

ج – یکی از اعضا و از رفقای فراکسیون بدون هیچ ملاحظهای مورد اهانت وبی حرمتی قرار گرفته وپس از اعلام اخراجش، از اردوگاه بزور بیرون انداختهمیشود؛

در اینجا شما کاملا غیر واقعی به دور از صداقت دارید قضاوت میکنید این نوع گزارش ها را هر شخصی که به شما داده است حتی برای بینش خود نیز صادق نیست در کجا ما مخالفین را با اهانت و بی حرمتی بیرون کرده ایم قرار نیست در منزل خود کنار بخاری نشسته باشید و هر چیزی که به ذهنتان خطور می کند به روی کاغذ بیاورید شما کسانی که این اطلاعیه را نوشته اید در درون تشکیلات کردستان حضورنداشته اید و در خارج کشور بوده اید چطور به چیزی که غیر واقعی می باشد باور میکنید و ما را متهم میکنید مقداری صداقت برای انسان خوب چیزی است .

د –   رفیق دیگری از اعضای فراکسیون کهبر اساس پروندهسازی های کذائی اخراج شده، در خواست کردهاست کهباو اجازه دادهشود موقتاً برای چند روز در محل مسکونی خود در اردوگاه زرگویز و تا یافتن محلی برای ادامۀ سکونتش، همانجا بماند، با این تقاضای او موافقت نشدهاست؛

در این رابطه هم باید بگویم همه اعضای شما قبل از اینکه از اردوگاه خارج شود از سوی تشکیلات مورد پشتیبانی مادی و معنوی قرار گرفته است و هر گونه مایحتاج زندگی را به وی داده اند این از ناصادقی شما است که این چیزها را بیان نمیکنید و فقط اتهام میزنید اگر اردوگاه جا نبود مقر شهر در سلیمانیه که بود اگر واقعا دنبال بهانه نیستید تشکیلات ما بر خلاف سخنان شما هر چند اعضای شما مخالفین ما بوده اند اما هر شخصی که به سلیمانیه رفته است تا سه ماه وی را تحت پوشش مادی و معنوی قرار داده اس