ترامپ، جمهوری اسلامی و مضحکه آلترناتیو سازی اپوزسیون مرتجع

ترامپ، جمهوری اسلامی و مضحکه  آلترناتیو سازی اپوزسیون مرتجع

 

از روزی که ترامپ ، این سرمایه دار لاف زن بی اعتبار، رئیس جمهور امریکا شد، و از توافق “بر جام “خارج شده است  شروع کرده اند به تحمیل سیاستهای ضد انسانی و قلدرمابانه از جمله اعمال تحریمها ی اقتصادی علیه جامعه ایران تا بتواند دست ساخت دیروز خودشان، یعنی همین جمهوری جنایتکار اسلامی را رامتر کنند. ترامپ  و غرب با یک تیر دو هدف را نشانه قرار داده اند. هم رژیم را حفظ میکنند و بارها گفته اند”ما خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی نیستم”،  هدف “تغییر در رفتار رژیم در منطقه” است. و دوم، امریکا و اروپا متوجه شده اند که اکثریت ان جامعه رژیم را نمیخواهند. به ویژه وقتی اعتراضات برحق سال گذشته و سال جاری و مبارزات گسترده کارگران را دیده اند، با سو استفاده از ان فضای اعتراضی به فکر معامله و امتیاز گرفتنهای خود در جهت همان “رامتر” کردن افتاده اند. با این استراتژی شروع کردن به فشار آوردن به جمهوری اسلامی، مرتجعترین نیروهای اپوزسیون را در بوق و کرنا میکنند، و “حقوق بشر” شان، نیز که فقط برای دیگران معنی دارد، نه برای خود که در بعد میلیونی در خاورمیانه و جهان بشر را نابود و گرسنه و سرکوب میکنند، بیش از پیش گل کرده است.

در حالی که بدبختی که امروز جامعه ایران آنرا تحمل میکند از دست این رژیم جنایتکار مقصرش همین دولتهای مدافع حقو بشری بوده و هستند، آنها این رژیم را سر کار آوردند از ترس قدرت گیری مدافعین راستین “حقوق بشر” و چپها و کارگران و آزادیخوهان. اینها اکنون بنا به آن استراتژی “نه سرنگونی بلکه ایجاد تغییر” در رویکرد، روی آورده اند به آلترناتیو سازی و جمع کردن مرتجع ترین نیروهای اپوزسیون. یک لیست از جریانات مرتجع و شونیست فارس و سلطنت طلب و ناسیونالستها و قوم پرستان و مجاهدین خلق این نماد ارتجاع و غیره  را پشت اهداف خود ردیف کرده و فعلا آنها را بازی میدهند تا ببیند  در چه شرایطی و برای چه مقاصدی از آنها استفاده کنند.

بدینترتیب سنگین ترین ضربه ممکن به افکار عمومی و روند مبارزه انقلابی کارگران و توده های زحمتکش و معترض جامعه دقیقا تلقین این موضوع است که گویا شما خودتان هیچی نیستید بلکه تحرک شما را میتوان جای دیگری به نتیجه رساند و باید به امید آمریکا و آلترناتیو سازیها بود، و این سیاست و شگرت عوامفریبان بهترین عامل در جهت حفظ جمهوری اسلامی بوده است. میخواهند به جامعه ناراضی تزریق کنند این جریانات مورد نظر سازمان سیاه و آقای ترامپ که به اسم “آلتر ناتیو” جمعشان کرده اند از جمهوری اسلامی بهتراند! و آنرا به خورد جامعه بدهند. برای سر کار آوردن جمهوری اسلامی نیز همین سیاست را پیشه کردند و خمینی جلاد را مثل رهبر و نجات بخش و همه چیز مجانی میشود و زندان دیگر معنا ندارد ووو در بوق و کرنای کرده و ملزومات شکست ان قیام بر حق را  از ترس قدرت گیری  کارگران و جریانات چپ و کمونیست و ازادیخواه، فراهم کردند.

و الان هم داستان همین است.  که مبدا قیام از پایین شروع شود و شیرازه جامعه از دستشان خارج بشود  ترس از اینکه چپ و کمونیست  تحزب یافته در ایران و ازادیخواهان و برابری طلبان و طبقه کارگر سرکوب شده و پر تجربه  که در ایران قوی و با تجربه است  نکند قدرت را بگیرند وسر کار بیایند. به همین خاطر است  مقامات امریکای و اروپا ی  و شیوخ های عرب در جلسات سالانه مجاهدین خلق شرکت میکنند و به او رسمیت میدهند . ویا مدیها نوکر و دروغگوی دولتهای بزرگ را فکوس کرده اند روی  ناسیونالیستهای کورد و ترک ، و به ویژه روی “شاهزاده  رضا پهلوی” و سلطنت طلبان شوینیست امتحان پس داده و سرنگون شده  به وسیله مردم در سال ١٣۵٧  .

در رابطه با همین استراتژی فشار  و طرح کردن شخصیتهای نوکر و دست ساز خود، رایو بی بی سی و مدیهای اقلیم کوردستان عراق و رادیو امریکا که مجری ان اقای فلاحتی میباشد  هر اتفاقی در ان منطقه و  کردستان ایران می افتد فورا با عبداله مهتدی و مصطفی هجری مصاحبه میکنند و میخواهند این دو چهره سوخته و سازش کار و بی ربط به کارگران و زحمت کشان و زنان کردستان و دو عنصر آماده برای مزدوری و ایفای نقش در تحمیل جنگ قومی و  غیره  که گویا اینها رهبر اینده جامعه اند به مردم تحمیلش میکنند. بدینترتیب از سازمان سیاه تا دولتهای مانند امریکا و عربستان همه در راستای همان استراتژی ضد انقلابی فعالیت دارند. برای نمونه همین اعتصاب و اعتراضاتی که   هفته گذشته در کردستان ایران صورت گرفت  تمام ان همه زحمت و فداکاری نهادهای اجتماعی، کارگری، فعالین مدنی، رهبران عملی و ازادیخواه وبرابری طلب را به حساب چند جریان ناسیونالیست  و اسلامی  مرتجع نوشتند! در حالی که چنانچه فراخوان ما و دیگر احزاب کمونیست  نمی بود به جای اعتصاب موفق شاهد روضه خانی ناسیونالیستی و عزا داری اسلامی در چند محله میبودیم، شاهد چنین اعتصاب بزرگ و موفقی نمیبودیم. هیچ مدیای خارجی و مدیاهای احزاب کوردی در کردستان عراق و احزاب کوردستان ایران هم  به همین شکل  جز سانسورحقایق و فعالیت ما کارگران و کمونیستهای فراخوان دهنده همین اعتصاب کار دیگری نکردند. من شخصا خودم گوش دادم به مصاحبه عبدالله مهتدی با تلویزیون  صدای امریکا ، این موجود سناریو سیاهی ضد کمونیست هیچ  اشاره ای به  نقش کمونیستها و احزاب کمونیست نکرد،شرمتان باد! این شخصیتهای نوکر و خود فروخته در بارگاه “ایالت متحده امریکا” طوری این اعتصاب را معرفی کردند که گویا مردم در کردستان تافته جدا بافته از ایران است، از این اعتصاب برای خود مقبولیت فاشیستی کردی و  عملا خوشخدمتی به آمریکا  و الترناتیو سازیهایش تئوریزه کردند.

در حالی که هر آدم شرافتمندی میداند نه تنها این اعتصاب که هیچ مبارزه آزادیخوەاهانه ای در جامعه کردستان بدون همراهی صف کارگران و آزادیخواهان در ایران به پیروزی نرسیده و نمی رسد. همانطوری که برای امثال مهتدی و دیگر جوجه ناسیونالیستها برای پیشبرد مقاصدشان  سرکوب و تخریب هیچ کارگر کرد و ترک و فارس و عرب زبانی فرق ندارد. دقیقا برای جمهوری اسلامی و خامنه ای هم چنین بوده و هست. پس به این نتیجه عملی میرسیم که باید همه کارگران و زنان و جوانان ومحرومان و ستم دیدگان ان جامعه اسلام زده  با اتحاد و اگاهی طبقاتی و با تشکل و قدرت و همبستگی و همکاری با احزاب مسئول و دلسوز چپ و کمونیستهای واقعی و احزاب سوسیالیست مانند ما میتوانیم متحدانه با هم جمهوری اسلامی را سر نگون کنیم و هم این نوکران مواجب بگیر سرمایه داری را از سر راه برداریم.

ما همه را فراخوان میدهیم که به هیچ یک از مدیای بورژوازی و سیستم سرمایداری موجود در دنیا نباید اعتماد کرد چون حقیت را بیان نمیکنند و کار و وظیفه محوری آنها تحریف کارگران و کمونیستها و توجیه سرکوب آنها بدست جلادان حاکم همین سرمایه داران. بار دیگر تاکید میکنیم اینها، از احزاب ناسیونالیست و فاشیست کرد تا امریکا و صدای امریکا و بی بی سی و بقیه دشمن مستقیم ما مردم زحمتکش و آزادیخواه هستند. ما  کارگران و محرومان و زنان آزادیخواه در هر کجای ایران هستیم و یا به هر زبانی تکلم میکنیم هم منفعت و هم سرنوشت هستیم. باید خیلی هوشیار باشیم این مرتجعهای سرمایه داری تفرقه در میانمان ایجا نکنند  وهویت کاذب و خرافات دینی و ملی گرایانه برایمان نتراشند و از هم جدایمان نکنند. باید کاری کنیم  حربه شناخته شده شان که میگویند “تفرقه بینداز و حکومت کن” به زبیل دان تاریخ بسپاریم و علیه خودشان تبدیلش کنیم.

بیاید با حزب سوسیالیست انقلابی ایران بنای یک دنیایی بهتر، راه مبارزه موثرتر برای سرنگونی جمهوری اسلامی و همچنین شکست و رسوائی را برای جریانات مرتجع قوم پرست و اسلامی تامین نمائیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی ، درود بر اتحاد و همبستگی طبقاتیمان در سراسر کشور

منبع: شماره ۶٧ نشریه سوسیالیسم امروز

٣١ شهریور ١٣٩٧

٢٢ سپتامبر ٢٠١٨