توهم زدن مجید آذری در مورد “کمونیست کارگری شدن همه”!

توهم زدن مجید آذری در مورد “کمونیست کارگری شدن همه”!

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۸ سپتامبر ۲۰۱۸

مقدمه:

فکر می کنم  از اقلیتی فعالین کمونیست کارگری منفرد باشم که نه تنها ارشیوی از نقدها بر برنامه احزاب موسوم به این گرایش دارم بلکه برخی رهبران و فعالین این گرایشات را بطور مستمر بنا به دلایل مختلف زیر ذره بین گذاشته ام تا جامعه واقعا سطح و عمق اندیشه این “اندیشه ورزان” که کمونیزم نسل سوم را مبتلا به خود کرده اند ، را بشناسد .(۲)

یکی از این کارکترها مجید آذریست. او بقول معروف سمبل بخشی از اینهاست که انچه بقیه گاها تقیه می کنند از سر عوامی گری عجیبی بازگو می کند گاها تا حدی که رفقایش در فیسبوک به دادش می رسند و ارشادش می کنند تا زبان فرو بندد و اسرار مگو در دل نگه دارد!

واقعا هم خوشحالم امثال مجید آذری هستند و لذا اون اسرار مگو نه از زبان مخالفان اینها بلکه از زبان خودشان افشا می شود!

یکی از اخرین دستاوردهای مجید آذری نوشته کوتاهش در سایت روزنه است در همین ماه سپتامبر ۲۰۱۸(۱) در این نوشته او می پرسد “چه شده همه کمونیست کارگری شده اند”! خوب دقت کنید! راز نهان درک این حزب کمونیست کارگری یکبار دیگر برملا می شود!

(۱)مجید آذری چه می گوید؟

ایشان بعد از صغرا کبری چیدن  می فرماید:

 

“راستها به مردم پیام میدهند که باید در خیابانها این حکومت را بزیر بکشند. باید اعتصابات را براه بیاندازند تا سرنگونی کامل این حکومت. میگویند این حکومت با حرف ونصیحت وانتخابات خودش از بین نمیرود. میگویند این حکومت را این مردم باید با انقلاب خودشان سرنگون کنند. همه جناحهای سرمایه داری واز جمله نوه رضا خان میرپیج گویی انقلابی وکمونیست شده است”

ترجمه بهتر حرف ایشان اینست که در فضای رشد اعتراضات مردم ایران و تقویت شعار سرنگونی رژیم راستها و سلطنت طلبها همه”انقلابی و کمونیست شده اند”!

به زبان دیگر هر کس گفت مردم به خیابان بریزند و حکومت اسلامی را سرنگون کنند و رژیم با انتخابات از بین نمی رود  “کمونیست کارگریست”!

اینها  ادعاهای مجید آذری! بدون روتوش ! خودتان بخوانید اگر طور دیگری فهمیدید من را ارشاد کنید!

 

(۲)ایرادات ادعای مجید آذری چیست و فرقه او کجای سیاست ایستاده؟

طبیعتا کمونیزم کارگری به شعار سرنگونی انقلابی حمهوری اسلامی تعریف نمی شود. بسیاری جنبشهای دیگر این شعار را  حتی قبل کمونیزم کارگری داده اند یعنی زمانی که حتی کمونیزم کارگری رسمیت سیاسی نداشت.صرف اینکه مردم به خیابان بریزند و حکومت اسلامی را سرنگون کنند معنی کمونیزم کارگری نیست.این یک تقلیل و عقبگرد مضحک است .

اما بخش دیگر این ایراد اینست که مجید آذری اساسا دینامیزم انقلابها را نمی شناسد! در همه انقلابها گرایشات راست دیر یا زود قاطی جنبش سرنگونی طلب شده اند .وقتی خمینی گفت شاه باید برود و مردم باید سرنگونش کنند! حتی نهضت ازادی و جبهه ملی هم زمانی به جنبش سرنگونی پهلوی پیوستند. لذا کسی اگر تاریخ انقلابها را بشناسد این همراه شدن گرایشات راست را می بیند و انکه اینها را به حساب خود بگذارد هم عوامفریب است هم نادان!

قانون تحول انقلابی همینست که انقلاب جنبشهای مخالفش را هم می کشااند اما چرا؟ چون در دوره سهم خواهی اینها باید حاضر باشند و مدعی! زمانی هم فرا خواهد رسید که حکومتهای غرب و امریکا هم حتما “کمونیست کارگری” می شوند! اینطور که مجید آذری مدعیست!

(۳)قشریگری در صفوف احزاب کمونیست کارگری

دورانی بود که من کاراکتر حبیب بکتاش و مجید آذری را بعنوان دو چهره مشخص قشری در حزب کمونیست کارگری دنبال می کردم.طبیعتا از حبیب بکتاش خبری نیست.او همانطور که سالها در فرقه مجاهد بود و یواشکی اون فرقه زد بیرون احتمالا مدتی است از فرقه کمونیست کارگری هم زده بیرون! ریزش این حزب و رهبرانی مثل جمشید هادیان که رسما رهبران حزبشان را خائن نامیدند و رفتند داستانی دیگر است!

خوشبختانه اما مجید آذری هنوز هست و هنوز تصویری گویا از نزول حزبش را به یک حزب سرنگونی طلب همردیف شازده پهلوی نشان جامعه می دهد.

او حتی نمی گوید که راست سیاسی دارد سرنگونی طلب می شود! او خوشحالست که راست هم دارد شعار حزب مجید اذری را می دهد!

خوب ایا کمونیزم کارگری یعنی سرنگونی رژیم اسلامی از طریق ریختن مردم تو خیابانها؟

کسی که ذره ای از تاریخ کمونیزم کارگری بداند می فهمد که کمونیزم کارگری نه تنها نوع معینی از صلب وضع موجود را نمایندگی می کند بلکه بطور همزمان نوع معینی از الترناتیو این وضعیت است.

لذا در زمان عروج قیامهای سرنگونی طلب کار کمونیستهای کارگری این نیست که متوهم شوند و مردم را متوهم کنند.وظیفه کمونیستهای کارگری در این دوران اینست که همچنان بین سرنگونی طلبی راست و کمونیزم کارگری مرزها را روشن کنند!

این البته دستور کار مجید آذری و حزبش نیست! اینها وقتی فرقه مجاهد را خودی می دانند وقتی سیاست موازی با راست را دنبال می کنند  ، اگر جبهه متحدی را خواستارند جبهه متحد با راستهاست!

طیعتا رضا پهلوی هم در ذهنیت مجید آذری و حزبش شده اند کمونیست کارگری! افتخار گرفتن مدال  شده اند بدست مجید آذری!

(۴)وظیفه کمونیستهای کارگری در مقابل عملکرد امثال مجید آذری و حزبش:

طبیعتا راست با مردم هم صدا می شود تا در فضای پوپولیستی مخصوص دوران قیامها جلو بزند و سهم خود را بگیرد.

حزب کمونیست کارگری و مجید آذری با همین متد می خواهند با دادن مدال به راستها از قفله پوپولیستهای راست عقب نمانند.

وظیفه کمونیستهای کارگری پابپای تعمیق جنبش احتماعی نشان دادن افقهای بعدی است.اگر مردم به خیابان ریختند و شعار سرنگونی دادند کمونیستهای کارگری بگویند چه نوع سرنگونی؟ بپرسند جرا راستها سرنگونی طلب شدند؟ به مردم هشدار بدهند که راست اهدافش چیست؟

کمونیستهای کارگری این تغییر سیاسی راست را نه علامت کمونیست کارگری شدنش بلکه علامت تعمیق جنبش اعتراضی بدانند و به جامعه بگویند تضاد برنامه صلبی اونها با راستها در چیست بگویند که صلب رژیم اسلامی با چه نوع الترناتیوی محقق می شود.

البته وظیفه دیگر کمونیستهای کارگری افشا و انزوای خط راست درون همین فرقه های موجود کمونیزم ارگری افشا و انزوای قشریگری دائما در حال رشد این فرقه هاست!

درون جنبش کمونیستی هم انقلاب انشقاق ایجاد می کند و قطب بندی طبقاتی درون این چنبش باعث جدائی بیشتر می گردد.همانطور که توده ایزم و فدائیزم هم در فضای رشد انقلاب اتی ایران سنگرهای جدای بیشتری خواهند داشت بخش بزرگتری از کمونیزم نسل سوم منجمله احزاب موسوم به کمونیزم کارگری دچار انشقاقهای بیشتر خواهند شد.

لذا من طبیعی می بینم که مجید آذری راستها را در کنار خود می بیند.حزب او در کنار راستهاست و بیشتر هم این تحول رشد خواهد کرد.طوری که دیگر جامعه توهمی هم در مورد اینها نداشته باشد!

منابع بیشتر:

(۱)چی شده ؟ چرا این روزها همه انقلابی وکمونیست کارگری شده اند(مجید آذری)

http://www.azadi-b.com/G/2018/09/post_941.html

(۲)برخی نقدها به مجید آذری از حامیان فرقه کمونیست کارگری ایران:

نگاهی دیگر به استیصال قشریگری در دفاع از حزب کمونیست کارگری ایران از زبان مجید آذری!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۳۹-نگاهی-دیگر-به-استیصال-قشریگری-در-دفاع-از-حزب-کمونیست-کارگری-ایران-از-زبان-مجید-آذری

چرا ثریا شهابی و مجید آذری در مورد “احزاب ” مخالفشان درست می گویند!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۱۷-چرا-ثریا-شهابی-و-مجید-آذری-در-مورد-احزاب-مخالفشان-درست-می-گویند

(۷)” پروژه تریبون مناظره ” ، پاسخ فراسیاسی به نیازی تاریخی

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۴/۶۷۸-پروژه-تریبون-مناظره-،-پاسخ-فراسیاسی-به-نیازی-تاریخی

درک مجید آذری از مناظره در مقابل درک مدرن از مناظره

http://monazere-siasi.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A6/934-%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87