“ماموران شهرداری”، یا لمپن های وحشی شهرداری؟

“ماموران شهرداری”، یا لمپن های وحشی شهرداری؟

چند روز پیش حتما در شبکه های اجتماعی فیلم کوتاه گفتگو با یک کودک که مظلومانه و وحشت زده در باره چگونگی عمل هولناک بریدن گوش خود توسط یک مشت افراد بیشرف و پست به نام”ماموران شهرداری منطقه سه تهران”، بخاطر جمع کردن زباله های خیابان، دیده اید! حتما شما نیز با دیدن این صحنه قلبتان به درد آمده و به “خدا” و خمینی و اسلام و جمهوری اسلامی و هر نهاد و عنصر فاسدی که در سایه چنین هیولای کثیفی میتواند به این نوع اعمال وحشیانه ی دست ببرند هزار بار تف کرده اید!.

این نوع جنایات ‌هرچند تازگی ندارند و به قدمت حاکمیت سیاه این رژیم وجود داشته است اما تحمل مستمر آن از سوی شهروندان آن مملکت، آن هم در دوره ای که جمهوری اسلامی در یکی از عمیقترین بحرانهای تاریخ خودش بسر میبرد، بسیار درد آورتر شده است.این نهاد “غیر مسلح” و محل تجمع یک مشت لمپن که به عنوان “ماموران شهرداری خدمت میکنند”، به جای رسیدگی به پاکیزگی و محیط زیست و فراهم کردن تسهیلات برای شهروندان فاقد حداقل امکانات، مانند دست فروشی ها، چون حیوانات وحشی به جان شهروندان می افتند. در همین چند ماه و یکسال اخیر با ضربه زدن به سر زن مسن دستفروش کنار خیابان و خون آلود کردن سر وصورت آن انسان شریف، یا با مشت و لگد فرود آوردن به سرو صورت جوان کاسبکار دیگری که در حاشیه پارکهای تهران به دنبال پیدا کردن لقمه نانی است و یا پرت کردن مکرر اجناس دست فروشیها در میادین شهرها و غیره در اوج وقاحت و بیشرمی درسایه حمایت کامل دولت اسلامی و نیروی انتظامی شان فرهنگ عریان لمپنی و ضد انسانی حکومتشان را به نمایش گذاشته اند.

این یک واقعیت آشکار برای همه است که نه تنها فعالیتهای سیاسی، کمونیستی و کارگری، و مبارزه برای آزادی زن و انسانیت “جرم” و عاملین آن مستلزم زندان و اعدام هستند، که حتی کودکان خیابانی، گور خوابی، کارتن خوابی، معتاد شدگان، بیکار شدگان، دست فروش ها، بی مسکن شدگان، گرسنگان، پناهندگان افغانی و غیره نیز، که خود نظام حاکم آدمکشان تاریخ، از خمینی و خامنه ای وسپا ه و ارتش و اطلاعات و مجلس تا رفسنجانی و خاتمی و موسوی و احمدی نژاد و روحانی ها بانی همه این پدیدهای ویرانگر اجتماعی اند ، از نگاه آنها “خطرناک” اند و مستلزم تحقیر و خشونت آمیزترین و غیرانسانی ترین رفتارها هستند. برای این نظام یک رکن مهم ضرورت تداوم بقایش اعمال قدرت سرکوبگرانه و ایجاد رعب و وحشت در جامعه است، که همواره با تعرض به ضعیفترین قشر جامعه، گردن کلفتی علیه آنها، و گوش مالی دادنشان در ملا عام شروع و تامین میشود. زور آزمائی که متاسفانه به دلیل سکوت و بی تفاوتی جامعه نسبت به آن اعمال باعث گردیده که رژیم با دست بازترو گستاخانه تر به تعرض و تحقیر و سرکوبها ادامه دهد و آنرا به پیش درآمدی برای تعرض کم هزینه تر به همان جامعه قربانی “نظاره گر” شدن، و به ویژه به حلقه های کلیدی تر”خطر”، یعنی به طبقه کارگر و زنان و جوانان انقلابی و اکثریت شهروندان معترض و آزادیخواه سازمان دهند.

این امر ضد انسانی چه‌ از کانال چاقو کشان حزب الهی و تروریستهای سپاهی اجرا گردد یا از کانال یک لات روزه خوان قمه کش اسلامی احمق محله یا لمپنهای شهرداری فرقی در اصل موضوع نمیکند. هدف تسلیم جامعه و اعمال زورگویانه ی اراده حاکمیت بر شهروندان به هر قیمتی است! از اینرو ما بدون وقفه شاهد تجاوز و آزار کودکان هستیم، شاهد سرکوب منتقد و معترضین هستیم، شاهد هتک حرمت، کتک کاری،سر صورت شکستن،کتک کاری و گوش بریدن کودکان کار و خیابانی و دست فروشیها و شاهد شلاق و چوبه های دار در ملا عام و بازداشتهای هر روزه در ابعاد صدها نفره در اقص نقاط کشور هستیم که تمرکز اصلی آن علیه شرافتمندترین قشر جامعه،طبقه کارگر و زحمتکشان و آزادیخواهان، میباشد.

مردم شرافتمند! این رفتارهای ضد انسانی را تحمل نکنید! نظارگر و بی تفاوت نباشید! برای نجات کرامت و حقوق و جان خود و میلیونها کودک قربانی دست جمهوری اسلامی به میدان بیائید. از شما میخواهیم هر دست کثیفی که برای ‌هتک حرمت و توهین و آسیب زدن به کودکان و زنان و کارگران و دستفروشان عزیز بلند گردد همانجا ‌قطعش کنید! از شما میخواهیم اوباش شهرداری را از کارهای ضد انسانیشان پیشیمان کنید!

آزادیخواهان!به ما بپیوندید تا آن رژیم سر تا پا فاسد و جنایتکار و همه دارودسته ها و اراذل همراهش را از سر راهمان برداریم. ننگ و نفرت بر اعمال لمپنهای”مامورین شهرداری”!،مرگ بر جمهوری اسلامی، زنده باد آزادی، برابری، سوسیالیسم!

منبع: شماره ۶۵ نشریه سوسیالیسم امروز
١٧ شهریور ١٣٩٧
٨سپتامبر ٢٠١٨