گستاخی روحانی باید جواب در خور بگیرد

گستاخی روحانی باید جواب در خور بگیرد

روحانی: اعتراضات دی ماه را مسبب تحریمهای آمریکا بود!

حسن روحانی در مصاحبه دوشنبه‌ شب، علاوه بر تحریم‌های آمریکا و سرنوشت برجام، درباره بسیاری از مسائل داخلی ایران هم صحبت کرد. از بسته سیاست‌های جدید ارزی خبر داد؛ در مورد اعتراض‌های دی‌ماه سال گذشته و یکی دو ماه اخیر حرف زد و همین طور به امکان برگزاری همه‌پرسی درباره مسائل اساسی کشور اشاره کرد.

چند سطر بالا گزارشی است از بی بی سی، این رسانه نان به نرخ روز خور که از طرف مردم به آیت لله بی بی سی مشهور است که الحق اسمی درخور این رسانه است.

بالاخره روحانی بعد از مدتی سکوت را شکست و افاضاتی را بیان داشت که چیز تازه ای در چنته نداشت و به تکرا مکرراتی پرداخت که تقریبا و در طول مدت  “رئیس جمهور ” بودنش بکرات به آن اشاره کرده است و قول های توخالی به مردم داده است. منتهی گستاخی حاج آقا تا جایی پیشرفت که پا را از گلیم خود درازتر کرد و تحریمهای آمریکا را به گردن اعتراضات دی ماه انداخت عجبا!!!. اینجا است که باید جواب بگیرد.

فرمایشات حاج روحانی همدست رئیس باند آدمکشان و سر دسته جنایتکارن اسلامی حاکم بر ایران، باید از طرف مردم و هر انسان شریف و آزادیخواهی جواب در خور خود را بگیرد.

۴۰ سال از عمرننگین جمهوری اسلامی میگذرد و به موازات این ۴۰ سال به شیوه های گوناگون و مدام جنبش عظیم واعتراضی علیه این جانوران از گور برخاسته برای تحقق یک زندگی آزاد و انسانی مداوم و مستمر در جریان بوده است.

اگر چه حکومت اسلامی در بعضی موارد و به بهانه های گوناگون و با پیش کشیدن طرحهای مختلف توانسته جلو پیشروی این جنبش را سد کند ولی از شکست آن عاجز مانده است و هروز دست از پا درازتر به شکست طرحهای خود اعتراف کرده است. بهمین دلیل و بنا به موقعیت جنبش سرنگونی طلبانه، این اعتراضات فراز و نشیب های خود را داشته است ولی هیچگاه از پای ننشسته، و هروز جدی تر و محکم تر از گذشته جلو آمده و خواستهای روشنتر و رادیکال تری را مطرح کرده است.

عروج علنی و قدرتمند این جنبش عظیم از تیر سال ۷۶ وسرکار آمدن دوخرداد شروع شد و تا به امروز ادامه دارد و هروز متحد و متشکل تر و با خواستهای روشن و باشعارهای رادیکال تر صحنه را به این حکومت تنگ کرده است و جناحهای رژیم را به جان هم انداخته است و  میرود که بساط ۴۰ سال بگیرو ببند، زندان، اعدام، کشتار، زن ستیزی و فقر و فلاکت و بیکاری را بزیر بکشد و برای همیشه از شرحکومت اسلامی نجات پیدا کند.

جنبش کارگری با پتانسل عظیم و تشکل های مختلف خود مانند سندیکا و اتحادیه و با خواستهای روشن و مشخص از جمله افزایش دستمزد به ۵ میلیون تومان پا به پای این جنبش سرنگونی طلبانه، هر روزه و در مراکز مختلف کارگری امید خاصی را به  حرکت توده مردم بخشیده است.

اشاره به عروح علنی این جنبش کردم که از خرداد ۷۶ آغاز شد و تا الان هم ادامه دارد. تا دهه هفتاد جمهوری اسلامی توانسته بود عرض اندام علنه این جنبش را به بهانه مختلف از جمله جنگ ایران و عراق و کشتاره وقلع و قمع زندانیان سیاسی درخرداد ۶۷ و بعداز آن  به اصطلاح “بازسازی” کشور در دوران “طلایی” رفسنجانی و غیزه، به نوعی مهار کند. منتهی از آن مقطع ببعد دیگر مهار کردنش از دست حکومت خارج شد و هراز چندگاهی از جای سربرآورد،  به نمونه های برجسته دیگر این جنبش سرگونی طلبانه و در کنار آن جنبش گارگری بطور مدام و روزمره میشود اشاره کرد.

اعتراضات و اعتصبات کارگری جای خودش را دارد  و هرروزه است که نمونه آوردن و میزان آمار و ارقام آوردن از آن از عهده این نوشته خارج است.

نمونه های این جنبش عظیم سرنگونی طلبانه، بعداز تیر ۷۶ ، سال ۸۸ و دی ماه ۹۶ و اعتراضات و اعتصابات عظیم شهرهای کردستان در اردیبهشت ۹۷ و همین الان درشهرهای ایران که مردم در شهر های مختلف در خیابانها باشعار های مختلف از جمله زندانی سیاسی آزاد باید گردد، تا دیکتاتور سره کاره قیام ادامه داره، مرگ بردیکتاتور، اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا و …هستند. وعزم جزم کردند تا سرنگونی این حکومت از پای ننشینند.

آیا روحانی تقسیر اینهمه اعتراضات و تظاهرات و اعتصابات را که در این همه سال وجود داشته است به گردن کی میاندازد؟ کجا میخواهد رد گم کند؟.

 سران رژیم همه شان از ریز و درشت تلاش میکنند که آدرس غلط بدهند منتهی مردم دستشان را خوب خوانده اند و دشمن اصلی را که همانا خود حکومت است نشانه رفته اند و میدانند که این خزعبلات جناب حسن کلیددار اعدام و فقر هم سعی دارد چند صباحی به عمر ننگین این لاشه گندیده و از گور برخواسته حکومتش بیافضاید که این هم برگ سوخته ای است و بداد حکومت نمیرسد.

همین شنبه مردمی که به تماشای فوتبال در ورزشگاه آزادی رفته بودند با شعار مرگ بردیکاتور جواب شارلاتانی همچون روحانی را بخوبی دادند و آب پاکی را روی دستان او و کل نظام اسلامی ریختد.

۲۰ مرداد ۹۷

۱۱  اوت ۲۰۱۸

 

ایسکرا ۹۴۹