شازده !

شازده !

همزمان با وخیم شدن اوضاع اقتصادی در ایران ، که بخشی از آن محصول تحریم و بخش دیگر ، نتیجه اختلاس‌های میلیاردی آقا زاده‌ها و سیاست‌های اقتصادی ضد کارگری نظام چپاولگر جمهوری اسلامی می‌‌باشد ، و همزمان با جوش خروش میلیونی مردم ایران در خیابان‌ها و میادین عمومی‌ ، این روز‌ها ، شازده رضا هم صدایش بلند شده است . تو گویی که بوی خوش کباب کوبیده با یک عدد سیخ اضافی ! ، به مشام شازده بیکار الدوله سابق ، و منتظر السلطنه فعلی رسیده که اینگونه از خود بیخود شده ، افسار بریده و این چنین بیتابی نشان می‌‌دهد . روزی نیست که خبر جدیدی از شازده در رسانه‌های امپریالیستی – صهیونیستی منتشر نشود . او هر روز بر سر آنتن هاست . یک روز در مورد سکولار دمکراسی داد سخن سر می‌‌دهد و روز دیگر در وصف وطن نداشته ، سخن‌ها می‌‌گوید. تو گویی که او را نمی شناسیم . شازده ، این روز‌ها ، بد جوری دارد از خودش تلاش مضاعف نشان می‌‌دهد . مدام جلز و ولز می‌‌کند. در شورای تک نفره ملی‌ ! ریاست می‌‌کند. سخنرانی ترتیب می‌‌دهد و اطلأعیه صادر می‌‌کند. در مبارزه‌ای نفسگیر و جانکاه درگیر است . البته امیدواریم که در این مبارزه کشکی‌ ، دچار تنگی نفس نشود و ملتی را یتیم نسازد !

شازده این روز‌ها خیلی‌ گرفتار است. او مدام از هشتی نتانیاهو به اندرونی ترامپ و از حیاط خلوت ملک سلمان به دالان شلدون ادلسون صهیونیست ، در حال رفت و آمد است . بلکه تغاری بشکند و چیزکی بماسد . بقول معروف ، ” یک سر دارد و هزاران شپشک ! بعد از عمری علافی پای میز قمار و شب نشینی‌های مجلل در لاس وگاس ، این روز‌ها شازده لباس مندرس مجاهدت بر تن کرده و همچون دن کیشوت اسپانیولی در صحنه این رزم بی‌ امان می‌‌جنگد و سر می‌‌شکند !

شازده جان ! همگان می‌‌دانند که حکومت بابا و بابا بزرگ دزدت ! محصول دو کودتای ننگین امریکایی انگلیسی بود. که اولی‌ بر علیه دستاورد‌های جنبش مشروطه بود و دومی‌ بر علیه نهضت ملی‌ شدن صنعت نفت ! یعنی نه بابا و نه بابا بزرگ قلدرت ، با مفهوم مقوله‌ای بنام وطن نه آشنائی داشتند و نه با این کلمه الفت و دوستی‌ . تو هم گویا تافته جدا بافته‌ای نیستی‌ . به عیان ، می‌‌بینیم که خودت هم به ترامپ و نتانیاهو و توپ و تانک ناتو آویزان شده‌ای . کیست که نداند که تو هم بمانند بابا و بابا بزرگ خائنت ، بویی از شرافت وطن دوستی‌‌ نبرده‌ای . از سوی دیگر ، برای سپاه پاسداران حکومت ، پیام‌های مخلصانه می‌‌فرستی و برای قاسم سلیمانی دم تکان می‌‌دهی‌ ! انگار عادت کرده‌ای که هم از توبره نوش جان کنی‌ و هم از آخور ! بلکه فرجی حاصل شود تا تو به نان و نوایی برسی‌.

شازده جان ! ولی‌ نعمت مردم ایران ! تو که نه سواد درست و حسابی‌ داری و نه بهره‌ای از عقل و هوش برده‌ای . نه وطن می‌‌شناسی و نه مردم. وگرنه در این بساط بازی نمی کردی. اگر یکی‌ از این دو را داشتی ، سرنوشت بابا و بابا بزرگت برایت مایه عبرت می‌‌شد !

بچه جان ! به عنوان یکی‌ از نسل پنجاه و هفتی‌های آن روزگار ، این نصیحت رو از من بپذیر. همان نسلی که بابای بابایت را در آوردند. جمهوری اسلامی رفتنی است . اما این پنبه را از گوشت در بیاورر که بخواهی با سوژه جنگ و تحریم ، و با کمک توپ و تانک ترامپ و پول‌های عربستان بقدرت برسی‌ ! نه نسل پنجاه هفت مرده و نه نسل جدید بدنبال آقا بالا سر می‌‌گردد. مردم ایران ، شاه و شیخ و ولایت فقیه را سه طلاقه کرده ا‌ند . و تو‌ای شازده نگون بخت ! آرزوی تاجداری را به گور خواهی برد.

سعید صارمی .

دوشنبه اول مرداد ۱۳۹۷