جریانات راست اپوزسیون و آلترناتیوسازی امریکا، اینها دنبال چه هستند؟

جریانات راست اپوزسیون و الترناتیوسازی امریکا، اینها دنبال چه هستند؟

جمهوری اسلامی را همین امریکا و دیگر دول غربی یک زمانی در مقابل مردم ایران و چپ به الترناتیو تبدیل کردند، و همینها نیز در سرپا نگهداشتن تا امروز جمهوری اسلامی از هیچ سیاست ضد مردمی کوتاهی نکرده اند. اکنون که بوی اعتراض و اعتصابات به مشامشان رسیده است در صدد بهره برداری از آن در جهت منابع خود و جریانات دست راستی اند. دوباره به هدف به بیراه بردن مبارزه آزادیخواهان و در صدد آماده سازی آلترناتیو حامی نظام سرمایه داری و تامین کنندگان منافع امریکا هستند، که اگر در نهایت رژیم اسلامی، مانند شاه مستبد، به مرز سرنگونی نزدیک گردید، نگذارند کلیت نظام ظالمانه حاکم سرمایه و ارگانهای سرکوبگرش آسیب ببیند از جانب مردم آزادیخواه، اجازه ندهند کارگران و جنبش سوسیالیستی و مردم تشنه آزادی و برابری به هدف آزادیخواهانه خود دست پیدا کنند و نظام حکومتی بر آمده از خود را مستقر نمایند. از این جهت، اگر چه فعلا و تا مطئمن شدن از تامین و تضمین آلترناتیو مورد نظرشان هدفشان سرنگونی رژیم نیست!، بلکه بیشتر به منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی و گرفتن امتیاز بیشتر از آن مانور میدهند، اما مخاطره جدی آن برای جامعه این است که در صوت عدم آمادگی جنبش آزادیخواهی و در صورت آماده نبودن آلترناتیو آزادیخواهانه و سوسیالیستی، اینها میتوانند در موقعی که اوضاع از کنترل شان خارج گردد، مهرهای خود را به میدان بیاورند. همانطوری که ۴٠ سال پیش اوضاع از کنترلشان خارج گردید و برای کنترل بر آن یک چهره “اپوزسیون” فاسدی مانند خمینی را ابزار مناسب رسیدن به هدفشان دانستند.

اکنون نیز با بازی دادن و جمع کردن و تقویت یک مجموعه جریان وعناصرمرتجع شونیست و سلطنت طلب و ناسیونالیستهای قوم پرست وملی گرایان و اسلامیون “دمکرات” وبخشا قدیم پاسدار و عوامل سابقی رژیم، که حالا “اپوزسیون” شده اند، در صدد همین آماده سازی و الترناتیو سازی برای چنین دورانی هستند. نه تنها نباید کوچکترین امیدی به امریکا و هیچ یک از این اپوزسیون سرسپرده داشت که راه پیروزی جامعه ایران بر جمهوری اسلامی را از کانال طرد کلیه آنان میتوان به سر آنجام رساند. باید به این تحرکات ارتجاعی بیش از پیش حساس بود و علیه آن به میدان آمد! ما سوسیالیستها و کمونیستها وصف میلیونی کارگران و آزادیخواهان باید مصمم تر از گذشته علیه این روند مقابله کنیم وآن چنان مبارزه و الترناتیو قدرتمند انقلابی شکل بدهیم که کلیه این سناریوهای ضد مردمی منتخب دولت جنایتکار “مهد دمکراسی” امریکا، را به همراه جمهوری ننگین اسلامی به درک نائل کنیم!

ما باید پرچم انقلابی و سوسیالیستی جنبش آزادیخواهانه برای سرنگونی کلیت جمهوری اسلامی در دست داشته باشیم. از روز اول تا امروز جنبش ما تنها جنبش رادیکال و پیگیر و مترقی در مبارزه با کلیه وجوه سیاست و عملکرد رژیم جنایتکار اسلامی بوده است. آنهای که امروز ادعای آلترناتیو سازی در حواشی کاخ سفید دارند و به ترامپ امید بسته اند، یا بخشی از خود جمهوری اسلامی بوده اند یا نیروهای متعلق به بخش دیگری از ظالمان و استثمارگران طبقه سرمایه دار، از اینرو اینها نه تنها هرگز به نبرد انقلابی و متکی به توده مردم و به هدف رسیدن به آزادی و برابری واقعی با جمهوری اسلامی نکرده و نخواهند کرد! . بخش اعظم این جریانات چنانچه جمهوری اسلامی اندکی رام تر وبا تامل تر عمل میگرد در صفوف طبقه حاکمه ایران و صفوف خود میتوانس هضمشان کند. دعوای اینها با رژیم اسلامی دعوای خانوادگی است نه دعوا بر سر آزادی و رفا و امنیت و حق شهروندی واقعا برابر!

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی از روز اول تا به امروز وصله ناجوری بوده به جامعه ایران . یک رژیم مدافع سر سخت نظام سرمایه داری ایران بوده و هست. از اینرو فقط فقر و فساد و جنایت و ترور تولید کرده، و چهل سال است به این شکل و اتفاقا به همت بخشی از همین نیروهای که مدعی الترنتو بودن هستند و خود دولت امریکا توانسته عمر ننگین و ضد بشریش را با زوز و اعدام و شکنجه و عوامفریبی وقوانین پوسیده اسلامیش خود را سر پا نگاه بدارد . نود در صد ازمردم جامعه هشتاد و چهار ملیونی این رژیم را نمیخواهند و هر روز در گیر کشمکش با این حکومت دیکتاتور و دزد وادم کش و فاسد هستند . چون این حکومت را نمیخواهند و رژیم اسلامی نمیتواند به خواستهای ان جامعه به خصوص زنان که نصف ان جامعه را تشکیل میدهند پاسخی جز سرکوب و اعمال تبعیض بدهد. زندگی کارگران راه نگاه کنید با فقر و بی عدالتی و زندگی مشقت بار شب وروز دست پنجه نرم میکنند. لشکر بیکاران همچنین . بازنشتگان، جوانان، معلمان ،دانشچویان کارمندان وغیر. از لحاض اقتصادی هم زندگی اکثریت ان جامعه که کارگران و محرومان و زحمتکشان تشکیل میدهند به یک جهنم تبدیل کرده. و در ضمن فساد و دزدیهای کلان که از طرف خود حکومت و سران رژیم جمهوری اسلامی و دم دستکاه فاسدشان به عرش عالم رسیده . به نتیجه رساندن خشم و نفرت تلنبار شده علیه جمهوری اسلامی مطلقا از کانال امریکا و هیچیک از نیروهای ملی و اسلامی در اپوزسیون و در درون رژیم به جای نمی رسد! تنها با اتکا به خود و به جنبش کارگری و سوسیالیستی میتوانیم دوباره مانع قربانی شدن خود شویم!
اینجا است که امریکا و دول غربی متوجه اوضاع فعلی شده اند و دنبال الترناتیوسازی هستند. همچنانکه پیشتر اشاره شد جامعه ایران تجربه منفی تحمیلی این نوع آلترناتیو سازیها را با چهل سال مرگ و درد و مشقات دارند تجربه میکنند. قیام سراسری سال ١٣۵٧ بر علیه شاه دیکتاتور شروع شد و در عرض چند ماه ان حکومت را سرنگون کردیم .غرب و امریکا تصمیم گرفتند بعد از شاه کی را بیاورند سر کار؟ ترس از اینکه مبادا کمونیستها و چپها به قدرت برسند،خمینی را انتخاب کردند و او را از بغداد به پاریس انتقال دادند، با او صحبت کردند و کردنش “رهبر انقلاب”! اولین کاری که کردنند مهمترین رسانه های انزمان مانند رادیو بی بی سی را مامور کردند که روی خمینی فکوس کند و تبلیع و ترویج کند تا مردم این را قبول داشته باشند. غرب و امریکا خمینی را با هواپیما از فرانسه با امنیت کامل و وعده های پوچ خمینی به قیام کنندگان راهی ایران کردند.

بله این خمینی جلاد و حکومتش که چهل سال است مردم و زندگیشان را به گروکان گرفته و جامعه را به ته قهقرا برد ه، امریکا و غرب اوردنش سر کار و یک کلاه برزگ سر مردم گذاشتند، امروز هم میخواهند همان داستان سال ۵٧ را تکرار کنند. به همین خاطر است که تعدادی از احزاب اپوزیسیون بی ربط به مبارزه آزادیخواهانه مثل مجاهدین خلق و ولیعد پسر شاه امتحان پس داده و امثال حزب دمکرات کردستان ایران و جریانات فدرالیست چی و قوم پرستان و عناصر دو دوزه بازی چون اقای مهتدی و یا سازگارا که یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران بوده و یا فرخ نگهدار که میگفت باید سپاه پاسداران را با سلاحهای سنگین مجهز کنید، یا خانم شیرن عبادی و مهدی خزعلی و تعدادی دیگر از افراد اصلاح طلب که از دایره قدرت بیرون افتاده اند و غیره را دعوت کردند به امریکا و برایشان جلسه گرفته اند و میخواهند اینها را آماده کنند برای روز مبادا. از جمله زمانی که جمهوری اسلامی به وسیله ما کارگران و زنان و جوانان آزادیخواه مانند شاه مستبد به لبه گور پرتاب میشود. در چنین حالتی کار و آلترناتیو اینها شبیه سناریو خمینی با قدرت به میدان می آید و اگر ما از همین امروز علیه آن آماده نباشیم دوباره یک آلترناتیو ارتجاعی دیگر را به مردم ایران تحمیل میکنند.

فراخوان من این است که باید از هم اکنون با دید باز و اگاهی انتخاب سیاسی کرد و آلترناتیو مقبول و مطلوب خود را آماده کنیم و برای آینده بعد ازسرنگونی جمهوری اسلامی نیز آماده شویم. ما کارگران، زنان وجوانان انقلابی، ما سوسیالیستها وکمونیستها و صف آزادیخواهان که بدون توقف دراین چهل سال با کلیت این رژیم جانی مبارزه کرده ایم بهترین، پاک ترین، صادق ترین و ذیصلاحترین آلترناتیو هستیم. طبقه کارگر، زنان، جوانان و مردم تشنه آزادی و برابری را فرامیخوانیم علیه نقشه‌ و تحرکات ارتجاعی این جریانات امید بسته به وزارت خارجه امریکا و لوله تفنگ ارتش جنایتکار انها، به میدان بیایند و با هوشیاری و آمادگی بیشتر عمل نمایند.

پیوستن به حزب سوسیالیست انقلابی ایران یک بخش مهمی از آماده سازی خود برای مقابله با مخاطرات مورد اشاره و یک رکن مهم به پیروزی رساندن مبارزه و تلاشی است که در اقص نقاط ایران علیه رژیم اسلامی، استبداد ، زندان ، اسلام ، اعدام، نبود آزادی و امنیت در جریان است. کارگران،مردم آزادیخواه این حزب را انتخاب کنید .زنده باشید .

منبع: شماره ۵۴ نشریه سوسیالیسم امروز