خطاب به مردم آزادیخواه شهر سنندج

خطاب به مردم آزادیخواه شهر سنندج

به یاری بازداشت شدگان امشب و رامین حسین پناهی بروید

در پی بالا گرفتن احتمال اعدام رامین حسین پناهی جمعی از فعالین مدنی و کارگری شهر، امشب چهارشنبه مقابل زندان مرکزی تجمع کرده بودند که چند نفر از آنان از جمله رفیق کریمی، خالد حسینی و لفطی احمدی از فعالین شناخته شده و محبوب سنندج بازداشت می شوند. هویت سایر بازداشت شدگان تا این لحظه مشخص نیست.

مردم آزادیخواه سنندج

تجربه نشان داده است که اعدام فعالین سیاسی در کردستان و بخصوص در سنندج برای رژیم ساده نبوده و همیشه هزینه بردار بوده است. در نتیجه مدتهاست به دنبال فرصت مناسبی میگردند که رامین را بدون سر و صدا و هزینه دادن اعدام کنند.

به خیال خودشان تصمیم برای اجرای حکم اعدام رامین در شب مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا بهترین فرصت می باشد. نیروهای امنیتی به هوای اینکه فعالین مدنی و مخالفین اعدام در سنندج به خاطر تماشای فوتبال و حواشی آن موضوع اعدام را فراموش میکنند و این زمان را برای اعدام انتخاب کرده اند. غافل از اینکه نه داغ کردن موضوع فوتبال و نه سرکوب و دستگیری نمی تواند آرمان و هدف والا و انسانی شما و تلاش برای نجات یک فعال سیاسی را از بین ببرد.

این فعالین بازداشت شده که برای توقف اجرای حکم اعدام رامین اعتراض کرده اند از چهرهای محبوب و با اتوریته شهر سنندج هستند و نگه داشتن آنها همزمان با تصمیم برای اعدام رامین برای نظام پیامدهای جبران نشدنی خواهد داشت.

شک نداشته باشید همین تجمع چند ده نفره امشب فعالین در خود سنندج به مراتب بیشتر از هشدارهای سازمان های حقوق بشری و دولتها و فعالیت های خارج کشور ما مخالفین اعدام تاثیر خواهد گذاشت.

فقط با اعتراضات مردم شهر سنندج و سایر شهرها است که میتوان ترس و دلهره را در دل حکومتی ها انداخت و باعث لغو حکم اعدام رامین و سایر فعالین سیاسی شود.

شهر سنندج چهل سال است که تجربه صدها تجمع، تحصن، اعتصاب عمومی، تظاهرات، مراسم های چند هزار نفره و انواع اعتراضات و مراسم های دیگر را دارد و در طول این چهل سال و در صحنه مبارزه برای آزادیخواهی و برابری طلبی همیشه پیشرو و مترقی بوده است. چندین جوان را از پای چوبه اعدام نجات داده اید.

فعالین مدنی و کارگری شهر سنندج، شما با پا درمیانی و استفاده از نفوذ و محبوبیت تان بارها جوانان را از بالای چوبه دار نجات داده اید، مردم این شهر صدهها و هزاران مبارز را در سنگر مبارزه پناه داده و مخفی شان کرده اند و به سلامت از شهر خارج شان کرده اند. شما اینبار هم قادر هستید با فراخوان تجمع و تحصن و …. مثل سایر فعالیت های گذشته شان اینبار هم ابتکاری به کار ببرند و از کشتن رامین جلوگیری کنند.

اجازه ندهید نه رامین حسین پناهی و هیچ فعال سیاسی دیگری اعدام شود و نه این عزیزان بازداشت شده در زندان بمانند.

زنده باد فعالین و آزادیخواهان سنندج سرخ

پ ن ۱: به گفته شاهدان عینی هنگام بازداشت فعالین کارگری و مخالفین اعدام، نیرویهای امنیتی دست به تیر اندازی زدەاند.

بختیار پیرخضری

سی ام خرداد ۹۷