تعرض به مردم را باید با تعرض جواب داد ٬ نکاتى پیرامون عملیات واحد ٢٠١ گارد آزادی درمریوان

رحمت فاتحی

همچنانکه در اطلاعیه کمیته کردستان حزب حکمتیست آمده است در تاریخ ۲۶ بهمن در ساعت ۸ شب، نیروهای واحد ۲۰۱ گارد آزادی در عملیاتی هماهنگ مقر فرماندهی سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی در مریوان را با اسلحه سبک و نارنجک مورد حمله قرار داد.

این حرکت جوابی بود از طرف گارد آزادی به تعرض رژیم به مردم فقیر و زحمتکش شهر و روستاهای منطقه که اساسا امرار معاش آنها از طریق قاچاق اجناس از دو طرف مرز ایران و عراق است که از طرف مزدوارن جنایتکار اسلامی به آنها حمله شده بود.

در سحر گاه آن روز لشگریان جنایتکار اسلام به روستای دگاگا حمله میکنند. این روستا یکی از محل های تمرکز اجناس وارده از سوی کاسبکاران مرزی میباشد و  در عملیاتی گسترده با شرکت نیروهای کالای قاچاق و نیروهای انتظامی از مریوان وسولاوا، این روستا را محاصره کرده و بیش از ۱۰ کامیون اجناس کاسبکاران را مصادره کردند.اعتراض گسترده مردم به این عمل وحشیانه با حمله نیروهای ضد شورش پاسخ داده شد. و علیرغم اعتراض مردم، مزدوران رژیم موفق میشوند که اجناس را ببرند.  واحد ۲۰۱ گارد آزادی بدرستی به این جنایت رژیم عکس العمل نشان داد و جواب تعرض رژیم در حمله به مرکز سپاه که اموال مصادره مردم در آن نگهداری میشد را داد. این حرکت به درستی حمایت و پشتیبانی زیادی را از طرف مردم بدنبال داشت. 

رژیم جنایتکار اسلامی با کشیدن کانالهایی به عمق ۷ متر و عرض ۴ متر، گذاشتن دیوارهای بلند بتونی، دیده بانها و سیستمهای الکترونیکی مرزها را بسته و به همین دلیل هزاران نفر که از این راه امرار معاش میکردند را بیکار کرده، بدون اینکه این جانیان یک لحظه هم به این فکر کنند که مردم باید برای تامین زندگیشان چکار کنند. در همین فاصله دهها نفر از این مردم زحمتکش که از راه کول بری و مبادله کالا بین زحمتکشان ۲ طرف مرزامرار معاش میکنند، به وسیله این مزدوران کشته و زخمی شده اند، صدها راس از قاطرها و اسبهایی که تنها وسیله امرار معاش این انسانها است چه به شکل راسی یا دسته جمعی را کشته اند. نیروی قصی القلب انتظامی که بویی از انسانیت نبرده اند بارها کول برهایی را که مواد سوختی را که با کول از مرز منتقل میکنند دستگیر کرده اند و آنها را با کول هایشان روی پا نگه داشته اند و با چاقو گالون آنان را پاره کرده و منتظر مانده اند تا آخرین قطره بنزین یا گازوئیل بر سر و صورت و لباس های آنها ریخته شده و این انسانهای زحمتکش را تحقیر و به آنها خندیده اند. به دفعات اتفاق افتاده که نیروی انتظامی فرد یا افرادی را دستگیر کرده اند ضمن مصادره اموال، آنها را در مقابل این انتخاب قرار داده اند که خودتان تصمیم بگیرید میخواهید خودتان را بکشیم یا اسبتان را. هیچ خواهش و تمنا و توضیحی از طرف فرد دستگیر شده که خانواده ام گرسنه هستند و زنده ماندن من به این کار طاقت فرسا گره خورده تاثیری روی این مزدوران وحشی نداشته و بالاجبار قبول کرده که تنها وسیله امرار معاشش را جلوی چشمانش بکشند. واحد گارد آزادی به درستی به این جنایت ها جواب داد.

حزب حکمتیست و گارد آزادی همیشه اعلام کرده است تعرض به کارگر و زحمتکش و مرکز معیشت آنها را تعرض به خود میداند و در هر ظرفیتی که امکان پذیر باشد آن را بی جواب نخواهیم گذاشت.

گارد آزادی سازمان و قدرت توده ایی حزب حکمتیست است. سازمان دفاع و جواب گویی به قلدریها و زورگویی های رژیم میباشد. از خود مردم و در محل کار و زندگی مردم هستند.

ما قبلا و بکرات اعلام کرده ایم که منطق جنایتکاران اسلام زور است و تنها با قدرت میشود جواب این جانیان را داد. 

گارد آزادی ابزاری است برای تمامی انسانهایی که از جنایت این رژیم به تنگ آمده اند، داشتن امنیت و آسایش را حق بدیهی خود میدانند و خواهان زندگی انسانی هستند. برای مقابله با حمله مرتجعین و مزدوران رژیم به کارگران، زنان، دستفروشان، کاسبکارن باید با متشکل شدن در واحد های گارد آزادی و تعرض متقابل به این مزدوران به آنها جواب درخورداد و رژیم را عقب راند به طوری که رژیم بداند که گارد آزادی هیچ  تعرضی را بدون جواب نخواهد گذاشت. دفاع از اعتصابات کارگری و اعتراضات روزانه مردم باید امر همیشگی گارد در محل کار و زندگی مردم باشد. گارد آزادی باید قادر شود مراسمات اعدام رژیم، سنگسار و تعقیب مردم برای دستگیری آنها را به هم زند. گارد باید با برنامه ریزی دقیق دستگیرشدگان را از دست مزدوران رژیم فراری دهد. برای دفاع از خود و تمامی انسانهای آزادیخواه و حق طلب در واحد های گارد ازادی متشکل شوید و تعرضات رژیم را با قدرت جواب دهید.

گارد آزادی در این دوره میتواند  در تقویت و گسترش اعتراضات  توده مردم زحمتکش نقش جدی را ایفا کند و با بکار گیری ابتکاراتی از نوع عملیات اخیر واحد ۲۰۱ گارد آزادی، امید و پیروزی را به دم در خانه مردم ببرد. مزدوران رژیم را در تعرض به مردم دست به عصا کند.

به رفقای واحد ۲۰۱ تبریک میگویم و این را بدانند که این حرکت عظیم آنها در دفاع از مردم فقیر و زحمتکش مریوان در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه مردم ثبت خواهد شد.

زنده باد گارد آزادی

۲۳-۰۲-۲۰۰۹

rahmatfatehi@yahoo.co.uk