کارگران و رحمتکشان معلمین بحق روشنفکران و آکادمیسین ها‎

کارگران و رحمتکشان معلمین بحق روشنفکران و آکادمیسین ها‎

رژیم آپارتهاید آفریقای جنوبی با اتحاد بین المللی و تحریم جهانی و مبارزات بحق مردم و بخصوص سیاه پوستان آفریقای جنوبی نظام سرکوبگر آپارتهاید را در آن کشور مجبور به کنارگیری و سرنگونی کردند

خاطرم هست ماتس ویلندر تنیس باز معروف سوئدی که فکر میکنم دوست دختر و یا همسرش از آهالی سفید پوست آقریقای جنوبی بود برای اجرای یک مسابقه تنیس به آن کشور دعوت شد که با فریاد تحریم جهانی روبرو شد و برایش مصائبی ببار آورد.

از چند دهه قبل که سیاست با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید را مطرح کردم و در رادیو تلویزیونهای خارجی و داخلی و در نوشتارهایم اعم از کتاب و مقاله به آن پرداختم سرسختانه با سد های سیاسی و آکادمیک و نیز ژورنالیستیک روبرو بودم نه تنها سازمانهای سیاسی و نه آکادمیک و نه ژورنالیستیک حامی این سیاست نبودند بجز یک مورد روزنامه بزرگ عصر سوئد اکسپرسن در چندین دهه قبل که سردبیر فرهنگی آن گابی گلایشمن و سنخنگوی انجمن قلم سوئد بود مرا به همکاری دعوت کرد که در آنجا مدتها در یک اسپالت مخصوص که روزانه منتشر میشد با تیتر ایران را تحریم کنید با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد کنید مطلب مینوشتم، گابی گلایشمن بخاطر این موضع گیری بر علیه ایران نه تنها از کارش برکنار شد و از انجمن قلم رفت که زندگی خانوادگیش نیز بهم ریخت از همسرش و فرزندش جدا شد و به نروژ رفت در آن زمان یان گیو از همکاران یان میردال حامی فتوای خمینی بر علیه جان سلمان رشدی و سردبیر روزنامه افتون بلادت گابی گلایشمن را زیر ضرب گرفته بودند و دشمنی هایشان با من هم در تمام موارد ادامه دار بود حتی در یکی از جلسات انجمن قلم که طرح اخراج یان میردال را بخاطر حمایتش از کشتن سلمان رشدی توسط خمینی مطرح کرده بودم اینها نوشته های فارسی من را بر علیه خودشان ترجمه کرده بودند و در بین اعضای انجمن قلم پخش میکردند. یان گیو در مواضع ضد یهودی همچون یان میردال مرتب شانه به شانه جمهوری اسلامی میسائیدند تا جائی که یان میردال علم حمایت از کتاب ماین کمپ (مقاومت من)  هیتلر را بدوش کشید و مُصر بود که احمد رامی از حامیان خمینی و یک ضد یهود را که فارسون (از نافیان هولوکاست) را به سوئد دعوت میکرد عضو اتحادیه نویسندگان سوئد بکند که با مقاومت شدید من مواجه شد و عقب نشست. یان میردال پس از ده سال مبارزه در انجمن قلم بخاطر حمایتش از فتوای خمینی بر علیه جان سلمان رشدی از آنجا اخراج شد. روزنامه های بزرگ سوئد مرا بایکوت کردند و رسما میگفتند که مقالات تو کوبنده علمی و تعین کننده است و اگر ما آنرا چاپ کنیم با تحریم های اقتصادی جمهوری اسلامی مواجه خواهیم شد و سفارت ایران در سوئد بر ما خشم خواهد گرفت و تورم و بیکاری در سوئد افزایش خواهد یافت. بدین منظور از درج مقالات من در روزنامه هایشان خود داری میکردند.

قابل توجه که آقای بهرام رحمانی در سوئد و از مسئولین انجمن قلم ایرانی بجای پیام دادن به جهان که با ایران همچون افریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد کنید مرتب به جهان خارج توصیه میکنند که مبادلات اقتصادیتان را با رژیم جمهوری اسلامی قطع نکنید و آخوند ها را تقویت کنید در همین رابطه آقای حسن داعی هم معتقدند که باید رژیم جمهوری اسلامی را به لحاظ اقتصادی یاری کمک و تقویت کرد نه تحریم.

آقای محمود دولت آبادی  و تعداد بیشمار دیگری هم معتقدند که آخوند ها نباید تحریم اقتصادی بشوند باید آخوند در صحنه بین المللی حضور داشته باشند. موضوعی که با تروریسم جهانی که جمهوری اسلامی براه انداخته همخوانی ندارد

تعدادی از نیروهای سیاسی هم بر مواضع ضد امپریالیستی تاکید میکنند و با اظهار فحاشی به امریکا و پرزیدنت ترامپ معتقدند که اگر برای آزادی ایران از زیر سلطه آخوند و اسلام دست از این شعار ها بردارند موجودیتشان به خطر میافتد. ولی ولی ولی

زحمتکشان ایران اعم از تاکسی رانان وانت رانان کامیون داران مغازه داران و کسبه خود به این نتیجه رسیده اند که باید با اعتصاب و اعتراض این حکومت فاشیستی اسلامی را بزیر کشید و با شعار تحریم اعتصاب و اعتراض به جهان پیام میدهند با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد کنید.

حامیان اقتصادی رژیم همیشه معتقد بودند و هستند که تحریم ها به طبقه کارگر و زحمتکش ضربه میزند و وضع مملکت را به لحاظ اقتصادی به نابودی میکشاند. در صورتی که زحمتکشان و کارگران و کامیون داران و کسبه با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران با زبان بی زبانی میگویند که آنجه وضع اقتصادی ایران را به باد داده و میدهد تحریم ها و اعتصابات مردم نیست بلکه سیاست های جنگ طلبانه و تروریستی و مملکت بر باد ده آخوند هاست در کل خاور میانه و جهان.

دیروز هم در تشیع پیکر ناصر ملک مطیعی هنرمند پیشکسوت ایران مردم شعار ضد حکومتی سر دادند و قریاد میزدند ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما این را همه تلویزیون داران اعم از سازمانهای سیاسی و دیگران نیز شنیدند از آنان سئوال کنید که تقاوت سیاست های شما با صدا و سیمای جمهوری اسلامی حذف و ترور و سانسور در چیست؟

امروز که ملک مطیعی مرده و چهل سال به قول خودش کسی محلش نداده بود عکس و تصویرش را پخش میکنند و میخواهند بزرگش بدارند ولی کار از کار گذشته است. من در نقد فیلم های کلاه مخملی ایرانی که حتی بعضا سناریو نویسش احمد شاملو بوده گفته و نوشته ام که یک سر قضیه همیشه بزیر عبای آخوند و اسلام و امام و امام زاده و آب توبه بر سر زنی ریختن و ننه مشهدی را توسط قیصر به مشهد و پابوس امام رضا بردن ختم میشده است یعنی جاده صاف کن حکومت اسلامی بوده و یک سرش با فرهنگ جهانی فئودالی داش مشتی بازی پاشنه کفش خوابیده و لخه کشی و انتقام و انتقام کشی با کارد و چاقو در شهر و کشوری بی قانون و بدون مناسبات نوین تمدنی وابسته بوده است.

جز در یک تلویزیون و یک مورد یعنی تلویزیون جهانی آسوسات برهبری کاک عمر ایلخانی زاده و کاک رضا کعبی که و در یک رادیوی غیر دولتی یعنی رادیو اسرائیل به سرپرستی آقای منشه امیر و خانم فرنوش رام که دوازده سال مفسر سیاسی آن بوده ام بدون هیچ خواستی سالها برنامه تلویزیون و رادیوشان را در اختیار من و دیگران قرار میدادند نمونه دیگری را در تاریخ تلویزیون ها و رادیو ها بخاطر ندارم که آزادانه افرادی توانسته باشند به نقد و بررسی سیاسی و فرهنگی موضعات مختلف بنشینند و جالب اینکه در همین تلویزیون آسوسات آقای مهدی سامع سنخگوی سازمان چریکهای فدائی خلق و عضو شورای ملی مقاومت و یا دیگر اعضای شورا شرکت میکردند ولی نشنیدیم و ندیدیم که رهبری کومله آقای ایلخانی زاده یا کاک رضا کعبی به تلویزیون مجاهدین برای گفتگو دعوت بشوند هر چند که امروز مجاهدین پس از مرگ سهراب برای ناصر ملک مطیعی نوش دارو هم پخش میکنند. فراموش نکنیم که کردها در شروع انقلاب و در زمانی که سازمانهای سیاسی جائی برای بودن و ماندن نداشتند و همه در زیر تیغ جمهوری اسلامی خون میدادند چقدر از همه مهمانوازی کردند. سپاس برای این همه آزادگی و رادمردی سپاس.

صدای مردم ایران بگوش میرسد که فریاد میزنند صدا و سیمای ما ننگ ما ننگ ما و نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران آری آری کارگران و زحمتکشان و کسبه ایران بحق معلمین روشتفکران و آکادمیسین های ما بوده و هستند و چنین پیام میدهند : با ایران همچون آفریقای جنوبی زمان آپارتهاید برخورد کنید اعتصابات و اعتراضات را تا سرنگونی این نظام منحوس و تروریستی اسلامی و تا رسیدن به یک جامعه سکولار و دمکرات ادامه دهید.

نوید اخگر ۲۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی سوئد استکهلم