دولت دوازدهم دولت سرکوب و اعدام…!

حسن روحانی که با وعده های دروغین بشر دوستانه و لبخند های ملیحش توانست بر بستر” رقابت” مضحک با همپالکی نظامش و در میان موجی از توم “مردمی” و عوام فریبی تمام به دور دوم ریاست جمهوری راه پیدا کند، طی آغاز دوره دوم ریاستش، چنان آمار وحشتناکی از “نقض حقوق بشر” و افزایش اعدام ها بر جای گذاشته که توانسته رکورد ٢٠ سال اخیر رژیم اسلامی را نیز بشکند!
گرچه سیر صعودی و سرسام آور اعدامها در ایران نسبت به سالهای گذشته بشدت بالا رفته است اما نباید فراموش کرد که رژیم جمهوری اسلامی از ابتدای حاکمیتش بر این امر واقف بود که نمی تواند پاسخگو و برآورنده نیازهایی باشد که کارگران توده های مردم محروم و ستمدیده ایران برایش انقلاب کردند و نظام مستبد پادشاهی را سرنگون ساختند. جمهوری اسلامی می دانست که این مردم بپا خواسته را نمی توانند با وعده و وعید و فریب و نیرنگ به خانه هایشان برگرداند. براین امر واقف بود که نمی تواند با خرافات مذهبی جامعه را به عقب برگرداند. بنابراین می بایست با حذف دگراندیشان و مخالفین سیاسی و با گستراندن فضای رعب و وحشت از طریق زندان و شکنجه و اعدام از این کابوس رهایی یابد. رژیم در تمام طول حاکمیتش هر گاه خطر خیزش و اعتراضات توده ای مردم به جان آمده را احساس کرده، به کشتار و اعدام پرداخته است. برایش مهم نیست که چه کسانی قربانی تداوم حاکمیتش می شوند. هزاران محکوم به اعدام جرائم عادی را سالها در زندانها در فضای وحشت مرگ منتظر نگهداشته اند تا هر وقت هدف سیاسی رژیم ایجاب کرد به پای چوبه دار کشانده شوند.
رامین حسین پناهی و دها و صدها زندانی سیاسی دیگر از جمله کسانی هستند که امروز در زندانهای مخفوف این رژیم در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند . طبق آخرین گزارشها جان رامین حسین پناهی در خطر می باشد و قراراست حکم اعدام این زندانی سیاسی بعداز پایان ماه رمضان به اجرا در بیاید.
سزای اعدام برای انسانها در جمهوری اسلامی بسیار عادی می باشد و از ابتدای روی کارآمدن این رژیم یکی از ابزارهای اصلی تداوم حاکمیتش اعدام و خشونت علیه انسانها و مخالفین سیاسی خود بوده است .
امروز برای نجات جان رامین حسین پناهی و تمام انسانهایی که در زندانهای جمهوری اسلامی اسیرو در انتظار مرگ هستند ، هیچ راه حلی به غیر از تعمیق و گسترش مبارزات توده های مردم وجود ندارد.
در مقابل نیاز و مطالبات حیاتی زندگی مردم ، اعدام و شکنجه پاسخ همیشگی رژیم بوده است .اعدام برای جمهوری اسلامی ابزار ایجاد وحشت برای جلوگیری از رشد اعتراضات کارگران و توده های مردم ستمدیده است . امروز باید همه باهم یکصدا و در یک راه مشخص با تلاش و مبارزه این ابزار را از دست رژیم جمهوری اسلامی بگیریم و دیگر باز نگذاریم که انسانها به کام مرگ فرستاده شوند و تحت لوای امنیت ملی و برخورد قانونی ریشه زندگیشان خشکانده شود.
اعدام تحت هر نامی یک قتل عمد محصوب میشود و به عنوان یک عمل جنایتکارانه و ضد انسانی محکوم است .
منبع: شماره ۵٠ نشریه سوسیالیسم امروز
۵ خرداد ١٣٩٧- ٢۶ مه ٢٠١٨
www.simroz.org