یادداشتی کوتاه در مورد کودکان

یادداشتی کوتاه

کودکان در حاکمیت سرمایه به بازاری برای سواستفاده چه جنسی و مادی که مافیای بزرگ و پر درامد برای سرمایه داران سیری ناپذیر گشته است. کودکان کار در محیط های کار که در شرایط پرمشقت جسمی و روحی همچون شمع آب میشوند و از محیط آموزشی و مدرسه هم محروم و بی بهره اند. در ایران تحت حاکمیت رژیم سرمایه داری اسلامی جمهوری اسلامی آمارها روز به روز بیشتر و سیر صعودی دارد و بسیار دردناکند.

در رژیم اسلامی ایران سالانه بنام شریعت و قوانین اسلامی ، کودکان دختر زیر ١۵ ساله با زور و تحت شرایط غیر انسانی به ازدواج مردان مسن و نان و آب دار در ازای مبلغی ، همچون فروش کالائی بی ارزش به عقد در آورده که آمارهای ضد و نقیضی در اینمورد پخش میگردد که قلب هر انسان آزاده ای را به درد میاورد.

طبق آماری که منتشر شده بیش از ۶٣ هزار دختر کودک زیر ١۵ سال و حتی بسیار کم سن و سال تر که شاید هم بیش از اینها باشد در خراسان ، شهرهای تربت حیدریه و اطراف به ازدواج اجباری و عقد در آورده شده اند.

در سال ١٣٩۶ خورشیدی بنا به آمارهای منتشر شده از سوی ارگانهائی در شهر تهران ١۴٨١ کودک زیر ١۵ سال به ازدواج اجباری و زودرس مجبور شده اند. این البته که در مناطق دیگر ایران هم هست ، چون قوانین عهد عتیق و قرون وسطائی اسلامی عمل میکند و تولید و باز تولید میشود که نیمی از جمعیت یعنی زنان را در اسارت و بندگی و تحقیر و عقب ماندگی نگه میدارد. بسیاری از این دختران حتی قربانی تقحش سرمایه شده و به کارهای تن فروشی و اعتیاد و آوارگی بیشتری دچار میشوند که از عواقب نظم جنایتکارانه سرمایه داریست.

قوانین مذهبی در تمام گوشه و زوایای زندگی مردم رسوخ کرده و به شیوه های گوناگون دخالت بی جا دارد و عرصه را بر مردم رنجدیده تنگ کرده است،  تا حدی که هیچ اراده ای برای مردم در امور زندگی به جا نگذاشته است . باید دست مذهب را از زندگانی مردم و آموزش و پرورش کوتاه کرد و این نمیشود ، مگر با آگاهی و اراده جمعی و مبارزاتی و همبستگی طبقاتی و رهبری طبقه کارگر متشکل و متحد و آگاه در جدال با نظم سرمایه و به زیر کشیدن تمام دم و دستگاه سرکوبگرش .

اردشیر نصراله بیگی

 ٢٠ ماه مه ٢٠١٨ میلادی