اعتراضات کارگری و توده ای و حربه” عوامل خارجی”

چرا هر نوع تجمع و اعتراض بر حق کارگران و مردم ستم دیده در ایران با برچسب “عوامل خارجی و بر هم زدن نظم وامنیت” با سرکوب و زندان و گاهان اعدام روبرو میشوند؟؟
علل این هذیان گوئیها روشن است: در طول حاکمیت چهل ساله این رژیم فاشیست و دزد و دروغگو و آدام کش، که شغل شریفشان همین بوده و هنوز ادامه دارد، یکی از دلایلش کسب سرمایه باد اورده آن مملکت است که به میل خودشان چه میخواهند و چه دوست دارند و به کجا بفرستند و توی کدام کشور پسنداز کنند، برای عیاشی خودشان و خانواده شان و غیره در حقیقت دارند خدای میکنند و به کسی هم جواب نیمدهند. شما نگاه کنید هر تجمع و اعتراضات بر حق کارگران و زنان اسلام زاده، معلمان ومخالفین حجاب اجباری، دانشجویان و روزنامه نگاران و رهبران کارگری ، نهادهای اجتماعی و کارگران بیکار و مال باختگان و دست فروشان کشاورزان چه جور برخورد میکنند. با برخورد شدید و ناروا و خشونت آمیز به اعتراضات و مطالبات عملا و به ناگزیر کلیه این اعتراضات جنبه سیاسی و امنیتی نیز پیدا میکنند.دلیش هم روشن و مشخص است، نادیده گرفتن مطالبات و مشکلات و افزایش حجم نارضایتی برحق مردم زحمتکش و ستم دیده . به دلیل فشارهای اقتصادی و سیاسی و نبودن یک زره آزادی و نفس کشیدن .و اقداماتی نظیر ممنوع کردن ماهواره و فیلترینگ تلگرام و یوتوب و هر نوع استفاده از امکانات و تکنولوژی، پرداخت نکردن حقوق معوقه کارگران و ایجاد مشکل و ممانعت در قبال تشکل یابی کارگری مورد نظر خود کارگران، به ناحق زندانی کردن فعالین کارگری و تحمیل جریمه سنگین و حکمهای طولانی و غیره. به دلیل عدم مجوز قانونی برای هر نوع اعتراض و راهپیمای و عملا ممنوع کردن روز جهانی کارگر و یا ٨ مارس روز جهانی زن و جشن همایش کودکان و یا حق اعتصاب و تظاهرات و غیره.

سوال اینجاست بس چه کار کنند این جامعه معترض برای طرح کردن مسائل خود و رسیدن به مطالبات برحق خودشان؟ به کی مراجعه کنند و به کجا پناه ببرند ؟ بلاخره حاکمیت چه زمانی تجمعات و راهپیمایی ها و اعتراضات منتقدان و یا مخالفان خود اجازه میدهد ؟ . نگاه کنید اعتراضات همین چند روز مردم کازرون را چگونه سرکوب نمودند و بر روی آنها آتش گشودند. این مردم به خاطر تقسیم کردن شهرشان از طرف حکومت دو سال است که دولت این طرح جدای شهر کازرون را مطرح کرده و مردم مخالف بوده اند، رفتند شکایت کردند، تومار جمع کردند، با امام جمعه فاسد ودروغگو و مسئولین کازرون صحبت کرده اند، نامه برای قوه قضایه لایجانی دزد فرستاده اند، و سر آنجام بدون اینکه به ادم به حسابشان بیاورند پاسخی به شهروندان ندادند، بس این مردم چه کار کنند وقتی هیچکدام از این اقدامات جواب نمیگیرد؟ دست آخر تصمیم گرفتند تظاهرات کنند. اما حکومت جمهوری اسلامی به جای اینکه جواب خواستهایشان بدهد! با کلوله جوابشان داد! و تا این لحظه چندین نفر را کشته اند و تعداد زیادی را زخمی و بازداشت کرده اند .

جمهوری اسلامی طبق معمول مارک بر چسب “عوامل خارجی و بیگانه” زده است و در ضمن تهدید کرده است با قدرت سر کوبشان میکند .

اینجا لازم میدانم از طرف حزب سوسیالیست انقلابی ایران به خانواده جان باختگان تسلیت بگویم. و کشتن این عزیزان به دست حکومت جمهوری اسلامی را قویا محکوم میکنیم و عاملان این جنایت باید جوابگو باشند . راحل و فرا خوان ما به تمام کارگران و زنان و ازادیخواهان و برابری طلبان و کلیه جوانان و معلمان و ستم دیده گان و دانشجویان و هر انسانی که دلش برای آزادی و زندگی بهتر و رسیدن به جامعه مدرن و بدون تبعیض و ناعدالتی و نابرابری می تپد این است که: باید بدون تردید وتوهم نسبت به جناحها و سران این رژیم آدمکش، بدون کوچکترین چشم داشت و انتظاری از سیاستهای دولتهای امریکا و اروپا و یا هر دولت دیگری، باید تنها و تنها با اتکا به قدرت وهمبستگی خود و پیروی از سیاست و اهداف آزادیخواهانه غیر ملی و غیر مذهبی و تحت پرچم سوسیالیستی است میتوانیم گامی به جلو برداریم و راه سرنگونی این رژیم جنایتکار را هموار نموده و یک آینده آزاد و برابر و خوشبخت را بسازیم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران در این جنگ و مبارزه نهایی سنگر به سنگر در کنار شما خواهد بود. به امید پیروزیمان در این جنگ نهایی.
زنده باد ازادی، برابری، سوسیالیسم
منبع: شماره ۴٩ نشریه سوسیالیسم امروز
١٩ مه ٢٠١٨