حداقل خدماتی که ما از تئوریهای مارکس گرفته ایم

امروز شنبه ۵ماه مه دویستمین سالروز تولد کارل مارکس گرامی باد است.
حداقل خدماتی که ما از تئوریهای مارکس گرفته ایم .
سه اصل اساسی از تئوریهای مارکس در خیلی کشورها عملاو قانونا اجرا شده است به ترتیب زیر می باشند .
یکم مارکس می گوید ( دین افیون تودهاست )برهمین اساس اغلب مردم کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر ازدین گریزان شده اند به جای دین مطالبات زندگی را به سیستم تحمیل کرده اند .
دوم نیاز ها ( مارکس می گوید احتیاجات جدید انسان را به اعمال جدید وا می دارد ) به همین دلیل است فکر وعقل بالای برخی از کشورها غربی سبب شده است برای براُورد کردن نیازهایشان قدرت دفاع به هر لحاظ از جمله بلحاظ تئوری بالا برود و صاحبان زر و زور وظلم را به لجن کشیده اند .
سوم کودکان موسئله کار کودکان . قوانین وضع شده در کشورهای غربی ( استناد به اقرارساسیت بی بی سی ،مارکس کودکان کار را فراخواند تاکودکی کنند و کار نکنند .ظلم و بی عدالتی را به لجن کشید میلیونها انسان را آگاه کرد تا که به منافع خوذ آشنا شوند و در برابر نابرابری ایستادگی کنند .
حق حیات و زندگی حق همه است را سر زبانها انداخت و حتی بورژوازی با تمام امکانات و مدیران با تجربه اش نتوانست تحولات دوران خشونت ستالین .مائو ،کاسترو،واحزاب به اصطلاح کمونیستی در چین وغیره را به مارکس وتفکرات مارکس نسبت بدهد .
اساس تئوریهای مارکس بر اساس برابری وشناخت تضادهای جامعه سرمایه داری در همه عرصه های زندگی است . اما اگر تا بحال این تئوری مدافع حق و حقوق انسان و طبیعت نتوانسته در کشوری پیاده شود موضوعی است جدا گانه و دلیل بر عدم حقانیت مارکس نمی باشد .
درست است که تئوریهای مارکس به یک سیستم در کشوری تبدیل نشده است امابخشی از این تئوریها در عمل در برخی از کشورهای اروپایی عمل می کند .مثلا در کشورهای اروپایی کودکان کار نمی کنند و این به فرهنگ جوامع و به قانون تبدیل شده است . یا اینکه زنان با مردان در خیلی از عرصه های زندگی برابرند .این دو مورد ابتدایی ترین گفته های مارکس هستند که بعدا به فرهنگ میلیونها انسان تبدیل شد و در برخی از کشورها حتی در آمریکا به قانون تبدیل شد .
منظورم این است با استناد به قوانین کشورهای اروپایی وآمریکا ،کانادا و …. که خودشان رسما و علنا اعلام می کنند که مارکس در زندگی ما تاثیرات مثبتی داشته است اما بی مان علیه مارکس و مارکسیم شایعه های نادرست هم رواج می دهند بگویم که ( توجه به لینک زیرین از بی بی سی ) اگرمخالفین مارکس آگاهانه یا نااگانه بی انصافی می کنند که گویا مارکسسیم در هیچ جای عملی نشد ه است اگر اینجوری است پس قوانین سوسیال و منع کار کودکان و برابری نسبی زن با مرد در جوامع غربی از کجا آمده است ؟.
( در تورات و انجیل و قران همچنین خبراتی نیست در سیستم دموکراسی تئوری برابری و منع کار برای کودکان وجود ندارد نمونه دموکراسی کشورهای ( ترکیه ،روسیه ،کره جنوبی وشمالی .مراکش .تونس . و دهها کشور دیگر که در انها سیستم دموکراسی حاکم است از برابری زن ومرد خبری نیست ، از منع کار کودکان خبری نیست .حق حیات هم به همین ترتیب .
در طول زندگی ام انواع سیستم های شاهنشاهی . دینی ،اسلامی و مسیحی ودموکراسی را دیده ام در آنها همچنین خبراتی نیست . سالروز تولد مارکس گرامی باد . توفیق پیرخضری پنجم ماه مه ۲۰۱۸ .