انسانهای با شعور برای اشتباهات کوچک یا بزرگ خودشان حداقل یک عذرخواهی میکنند و حداکثر مسئولییت قبول میکنند که این شامل سه بخش است .

اول : اظهار تاسف بابت اشتباه
دوم : پذیرفتن مسئولییت اشتباه
سوم : جبران اشتباه

دوستی قدیمی پیام داده بود و من بسیار خوشحال شدم و همزمان حالم بد شد که نکاتی جهت یادآوری لازم شد .

در زندان تیف ارتش آمریکا در عراق بودم که اعضای خانواده جهت ملاقات از ایران و بدبختی و قاچاق به قرارگاه اشرف مجاهدین میآیند . با آنها که داخل تشکیلات مانده بودند ملاقات انجام میشود و نهایتا سراغ مرا میگیرند و همین مجاهدین جواب میدهند رفته ایران و با وزارت اطلاعات کارمیکند ! اعضای خانواده برگشتند ایران و تا شش ماه درب هر زندانی را زدند وسراغی گرفتند وآنها هم اظهار بی اطلاعی کردند .

این پایان داستان نبود جناب دوست قدیمی …. بعدها خبر رسید که در همین اروپا نشست گذاشته بودند و هواداران را مثل مالی اجتماعی توجیه میکردند با نشان دادت آلبوم عکس که از ارتش آمریکا گرفته بودند … که اعضای جدا شده از مجاهدین در زندان تیف همگی اولا شب و روز دارن کون هم میذارند و مشروب میخورن و با وزارت اطلاعات هم کار میکنند و خلاصه تیف چراگاه وزارت شده و اینها هی میچرند !

( اینکه آدما چکار میکردند یا چه میدادند یا چه میخوردند … موضوع شخصی است و فقط عقب مانده های منگول این مسائل برایشان تابو است . ولی من به “حضرت عباس” نه دادم و نه کردم و نه خوردم ، فقط داشتم فکر میکردم . به دموکراسی آمریکایی با سیمهای خاردارش، به جامعه بی طبقه توحیدی با سیمهای خاردارش ، به نفت مجانی امام خمینی و تمام زندگی خاردار اسلامی اش …)

بعدها ما رسیدیم به جایی و تعدادی از همینها که مجاهدین مثلا بد معرفی کرده بودند ، برگشتند زیر دامن خواهر مریم تا شرافتمندانه زندگی کنند ! ….و حضرات توحیدی ککشان هم نگزید که این همه دروغ گفتیم حالا چی بگیم ؟ اشتباهات استراتژیکی و تشکیلاتی کلان فعلا باشه برای بعد .. فقط همین را بگم که به قول تو من عصبانی هستم خیلی هم ناجور ! مگه میشه کارها وحرفهای این مثلث شومی که ما را رسما له کردند فراموش کرد ؟ مثلث شومی با سه ضلع ولایت فقیه ، رهبر عقیدتی ، نظم نوین .
اشتباهات سیاسی و تاریخی ثبت است و تاریخ هم قابل نگارش به سبک قرنهای گذشته نیست . میدانم و میدانی عده ای در ذهنشان الویت یکی از اضلاع این مثلث شوم را ترجیح میدهند . من هم اولویت ذهنم با ضلع بنیادین یعنی عمو سام است . کودتای ۲۸ مرداد توسط غرب و یا چپاندن خمینی توسط غرب یا نجات حکومت اسلامی با پروژه برجام توسط غرب…

اسماعیل هوشیار
۲۱٫۰۴٫۲۰۱۸