طفل حرامزاده حملات شمیایی در سوریه!

طفل حرامزاده حملات شمیایی در سوریه!

نگاهی موجز به حمله اخیر سه کشورفرانسه، انگلیس و آمریکا  به سوریه!

داستان حملات شیمیایی در سوریه جدید نیست و هر بار هم آمریکا و کشور های غربی این مسله را بدست گرفته اند وبنوعی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود سوریه را مورد حملات محدود خود قرار داده اند. درآنطرف ماجرا حاکمیت فاسد روسیه شش دانگ از حکومت فاشیست اسد حمایت همه جانبه میکند و در مقابل غر بی ها یک جبهه درست کرده است. ماجرا این است همچنانکه در نوشته ها و گفتار های رادیویی قبلی اعلام کردم سوریه خط قرمز تقسیم مجدد جهان بین قدرتهای جهانی است. از یک طرف آمریکا و کشورهای اروپایی و در مقابل چین روسیه هستند. هر کدام از آنها در بین کشورهای منطقه برای خود دارودسته ای دارند. اسراییل و عربستان صعودی در جبهه آمریکا و ایران و گاهگاهی ترکیه در جبهه روسیه و چین. زیرا هر کدام تلاش دارند که در منطقه جای پای خودرا سفت کنند.

مسله حملات شیمیایی در سوریه بر میگردد به اوت ۲۰۱۳ که مشاورامنیتی اوباما آقای جی کارتی اعلام کرد حملات شیمیایی حومه دمشق (در سال ۲۰۱۳) خط قرمز آمریکاست و باید بشار اسد تنبیه شود. از آن تاریخ ببعد در اقصی نقاط سوریه ( حومه دمشق، اطراف شهر حلب، دیرازور، خان شیخون، ادلب و اخیر در ۷ آوریل ۲۰۱۸ شهر دوما در حومه دمشق)  حملات شیمیایی از طرف اسد و مخالفان اسد انجام شده و هر دفعه هم همان الفاظ تکرار میگردد. در سال ۲۰۱۳ اسد قبول کرد که گروه مشاور سازمان ملل تمام امکانات شیمیایی اسد را بازرسی و تحویل بگیرند. اینکار انجام شد و اسد تمام تسلیحات شمیایی خودرا تحویل داد. در سال ۲۰۱۴ باز مسله حملات شیمیایی مطرح شد و در ۲۰۱۵ و با ورد فعال روسیه به معادلات سوریه و خاورمیانه جای آمریکا در خاورمیانه ضعیف شد. اسد اینبار با پشتیبانی روسیه بیشتر به جنایات خود ادامه داد. در مقابل غربی ها با همکاری داعش و حملات شیمیایی به ارتش اسد را انجام دادند که باعث آبرو ریزی حامیان داعش در سطح جهانی شد.. در این اوان آمریکا موافقت کرد که تسلیحات داعش و مواد شیمیایی موجود آنها باید ضبط شود. روسیه واسد اعلام کردند که قضیه حملات شیمیایی کار گروههای هوادار غرب دشمن اسد است و خواستار بازرسی سازمان ملل شدند. سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۶  دولت اسد و داعش را محکوم کرد که از مواد شیمیایی علیه یکدیگر استفاده کرده اند . روسیه و ایران این قطعنامه  سازمان ملل در محکومت بشار اسد را رد کردند و آمریکا و انگلیس از آن استقبال نمودند. بوریس جانسون وزیر امور خارجه انکلیس گفت باید جامعه بین المللی عاملان استفاده از تسلیحات شیمیایی را مجازات کند. در همین حال سوریه و روسیه ۲۵۰ هزار نفر از مردم حلب را محاصره کردند و تمام نیروهای طرفدار غرب را از منطقه حلب بیرون کردند. تا اینکه باز به بهانه حملات شیمیایی در در ۲۱فروردین ۱۳۹۶ برابر با آوریل ۲۰۱۷ همین حملات در خان شیخون اتفاق افتاد و آمریکا با گرفتن رضایت از روسیه به چند پایگاه نظامی متروک در سوریه موشک زد و دوباره تب تبلیغات جنگی خوابید.

 امسال هم با حملات شیمیایی که غرب ادعا دارد با همان کارزار و تبلیغات جنگی راه افتاده زیرا سوریه تمام هواداران غرب و عربستان صعودی را از دوما (حومه دمشق) در آوریل امسال  بیرون رانده ، بر شهر دوما تسلط کامل پیدا کرد و از هیچ جنایتی هم ابا نداشته زیرا روسیه با همه قوا پشت اسد ایستاده و بدون هیچ مانعی ارتش سوریه بر شهر دوما حاکم گردیده است. ترامپ عصبانی شد و۸ آوریل اعلام کرد روسیه منتظر موشکهای ما باش؛ پوتین تهدید کرد هر تجاوزی به سربازان روسیه در سوریه بی جواب نخواهد ماند. تا اینکه کنگره آمریکا ترمز ترامپ را کشید و مجبورش کرد بگوید برای محکومیت سوریه از همه راهها استفاده میکنیم ولی گزینه نظامی رااز یاد نمیبریم. تا حمله ۱۴ آوریل ۴ روز تماس با روسیه و نیز تلاش برای اینکه روسیه دخالت نکند. شرط روسیه حفظ تمتم و کمال اسد است. در این ۴ روز کلیه ادوات و امکانات سوریه به پایگاههای نظامی روسیه در سراسر سوریه منتقل گردید.

چرا هر بار مسله حملات شیمیایی محبوب غرب و آمریکا میشود؟

آمریکا میداند بازنده اصلی در سوریه و معادلات خاورمیانه است. اولا اقتصادی بغایت ورشکسته دارد. چین ۱۱۰۰ ملیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را طی ده سال خریداری کرده . آمریکا همچنین دویست میلیارد دلار اوراق قرضه به انگلیس فروخته، ۳۰۰ میلیارد دلار اوراق قرضه به عربستان صعودی فروخته، ژاپن بیش از ۷۵ میلیارد دلار اوراق قرضه دارد و تایوان بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را خریده همه اینها یعنی زیر بنای اقتصاد آمریکا اولا در دست سرمایه های چینی است اگر چین بخواهد اوراق قرضه آمریکا را بگردش بگذارد کل اقتصادش رو به نابودی میرود. پس در این رابطه چین بعنوان یک برگ برنده در کنار روسیه است. در روز ۵ آوریل در مسکو وزیر دفاع جدید چین اعلام کرد که هر گونه تعرضی به منافع روسیه در دنیا چین با تمام توان در کنار روسیه خواهد بود. همچنین چین و روسیه در یک ماه اخیر تلاش کرده اند که معاملات نفتی خودرا با ین چین یا روبل روسیه انجام دهند و دلار را از دور معاملات خود خارج کنند که این یک تلاش جدی است برای اعتبار معاملات دلار در سطح جهان.

 در همین حال هر یک از طرفهای موجود دو بلوک چین و روسیه یا آمریکا و اروپا تلاش میکنند برای خود در سطح منطقه یار گیری کنند. بقول روز نامه آمریکایی سی ان سی هم اکنون روسیه تلاش دارد با کمک ایران جای آمریکا در پاکستان را پر کند. در چند هفته گذشته انگلیس تلاش میکند پایگاههای نظامی متروک دهه های ۱۹۷۰/۸۰ در امارات را فعال کند و در آن نیرو مستقر کرده است. ایران و روسیه و گاهگاه ترکیه مانعفعال شدن آمریکا در خاورمیانه میشوند. در رابطه با ترکیه باید گفت با تایید روسیه و سکوت آمریکا (که خودرا طرفدار کردههای ترکیه قلمداد میکرد) ترکیه حمله ددمنشانه به  عفرین در سوریه را سازمان داد و آنرا به اشغال در آورده. همه این فاکتور ها نشان از این ماجراست که جنگ ۷ ساله سوریه فقط یک وسیله است برای ابراز وجد غرب و آمریکا و الا آمریکا نه آزادیخواه است و نه اینکه منافع مردم سوریه برایش مهم است، اما با علم کردن مسایل مختلف در هر دوره میخواهد خودرا از تب و تاب نیاندازد.

موشک بارا ۱۴ آوریل ۲۰۱۸ در راستای این مسله است. در همین رابطه صاحب نظران در اروپا و خاورمیانه نوشتند که این یک حمله نمادین آمریکا و شرکایش در این ماجراست. نظر شما را به چند مطلب کوتاه از روزنامه های جلب میکنم.

(….ابراهیم مرعشی روزنامنگار سوری ؛ به این نتیجه رسیده که این دو حمله نتیجه‌ای مشابه داشته است: «هردو حمله اقدامی نمادین بودند با تاثیراتی محدود در منطقه. این دو حمله همچنین نشان می‌دهند که آمریکا هدف راهبردی بلندمدت در سوریه ندارد

روزنامه فلسطینی “القدس العربی” که در لندن منتشر می‌شود، بر این نظر است که وضعیت غم‌انگیز جنگ داخلی در سوریه برای متحدان اسد اهمیتی ندارد. این روزنامه می‌نویسد که روسیه و ایران چنان علایق مهمی در سوریه دارند که موضوع‌های اخلاقی نمی‌توانند تاثیری بر آنها داشته باشند.

بنظر یوزف برامل کارشناس مسایل خارجی آمریکا در آلمان در مصاحبه با دوچه وله میگوید؛

به باور من آمریکا به حمله هوایی در سوریه اقدام خواهد کرد. اما این بار، حمله هوایی آمریکا شباهتی به حمله سال گذشته نخواهد داشت. سال گذشته نیز آمریکا پس از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست به حمله هوایی زده بود

اما این بار حمله آمریکا صرفا جنبه‌ی نمادین نخواهد داشت. در آن هنگام، ترامپ مایل بود به همگان ثابت کند که عروسک خیمه‌شب‌بازی روسیه نیست. اما در عین حال، ترامپ در آن زمان با احتیاط اقدام به این حمله کرد و پیشاپیش روسیه را در جریان برنامه خود قرار داد. و روسیه نیز به مقامات دولت سوریه در این باره اطلاع‌رسانی کرد. این بار اما، آمریکا بدون اینکه به روسیه اطلاع دهد، دست به حمله هوایی خواهد زد.)

طفل حرام زاده حملات شیمیایی اسد با همدستی روسیه و عربده کشی های ترامپ و شرکا هیچ گرهی از مشکلات یک جنگ ۷ ساله در سوریه را حل نمیکند. هر دفعه حکومت فاشیست سوریه مردم بیدفاع را با انواع سلاحها نابود و آواره میکند و کسی هم نمیتواند دم بزند و هیکس یا هیچ ارگانی مسولیت آنرا بعهده نمیگیرد. گویا همه میدانند چه جنایتی است. از نظر نظامی و سیاسی موشک پرانی سه کشور فرانسه، انگلیس و آمریکا هیچ تاثیری بر اوضاع  جنگ داخلی سوریه ندارد و تنها باعث این میشود که آمریکا زبونی خودرا در این ماجرا به نمایش بگذارد. اسد بعنوان یک فاشیست از پشتیبانی پوتین برخوردارد است و روسیه هم روسیه دوران یلتسین نیست. بنابراین مسله اساسی تقسیم مجدد خاورمیانه و زورآزمایی قدرتهای بزرگ در این رابطه برجسته است. این فضا میرود تا  جنگ سردی جدیدی اینبار  در یک بعد گسترده تر از جنگ سرد دهه های( ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۹) در جریان است. روسیه حاضر نیست در حاشیه باشد و میخواهد در همکاری با چین بلوک شرق قدرتمندی را در مقابل آمریکا و اروپا داشته باشد. تا کی این کشمکش در جریان خواهد بود…..؟؟؟؟؟ .

از نظر من سوسیالیست همه این ماجرا یک طرف معادله اصلی کم دارد و آن وجود یک تشکل قدرتمندی از کارگران مبارز و انسانهای آزادیخواه که بتواند نیروی پراکنده آزادیخواهان جهان را در یک اتحاد قوی علیه این همه نابرابری سازمان دهد و در مقابل قدرهایی مثل ترامپ و پوتین ها قد علم کند. قطعا انسانهای آزادیخواه در آمریکا، اروپا، آسیا و دیگر نقاط جهان میتوانند به این همه جنایات خاتمه دهند اگر متحد شوند.