شجاعت شما و رذالت آنها ( به مناسبت شلاق زدن دوتن از فعالین جنبش کارگری )

فرهاد شعبانی

روز چهارشنبه ۳۰ام بهمن ماه خبر فرود آمدن ضربات تازیانه آدمکشان سرمایه بر پشت و شانه های شما دو تن از زنان شجاع و فعال در جنبش کارگری ایران را مطالعه و مشاهده کردم. نه شما را دیده و نه می شناسم اما با شما زنان جسور و خط شکن و فعال در جنبش کارگری، با شما "شیوا خیرآبادی" و" سوسن رازانی" و همه همرزمانتان عمیقا" و صمیمانه احساس همبستگی می کنم.

۲۴ ساعت پیش از شلاق خوردن شما تنها بخاطر شرکت احتمالی در مراسم اول ماه مه ( روز همبستگی بین المللی کارگران ) جلسه سالیانه اتحادیه کارگری ما در سالن غذاخوری شرکت با حضور دهها تن از زنان و مردان کارگر که حضور زنان کارگر در آن چشمگیر بود، برگزار شد. در این نشست که آزادانه و بدون دخالت و حضور کارفرما و مدیریت و دولت برگزار شد، کارگران ضمن بررسی فعالیت یکسال گذشته اتحادیه و نمایندگان خود، کاندیداهای نمایندگی خود برای یکسال دیگر را انتخاب کردند. اگر شلاق خوردن شما توسط مزدوران بزدل سرمایه ۴۸ ساعت پیش از این صورت گرفته بود، بدون تردید قطعنامه ائی به اتفاق آراء علیه این جنایت و ددمنشی سرمایه صادر می کردیم و جمهوری اسلامی را اینبار هم بخاطر دست زدن به این حرکت کارگر ستیز محکوم و رسوا می کردیم. اما هنوز دیر نشده، این سرآغاز مبارزه ائی است که همه ما دوش بدوش هم و بازو در بازوان یکدیگر و تا رهائی قطعی طبقه کارگر از قید اسارت سرمایه باید آنرا ادامه بدهیم.
دوستان !
ما معتهد می شویم که تصاویر زیبا و پر هئیبت شما را در تابلوی اعلانات هر مجامع کارگری که به آن سر می زنیم نصب کنیم و داستان حماسی و مستند شما، ایستادگی و جسارتتان در مقابل ددمنشی سنگدلان مدافع سرمایه را در هر محفل و مجمع کارگری تعریف کنیم. تاکنون در هر نشست و تجمعی از کارگران از زن ستیز بودن قوانین شریعت حاکم بر مقدرات زنان در ایران گفته ایم. زنان کارگر و آزادیخواه زیادی با شنیدن وحشیگری این رژیم علیه زنان نه تنها نفرت کرده اند، بلکه پیمان بسته اند که در افشای این اندیشه زن ستیز فعال شوند. از این ببعد نه تنها این، بلکه شجاعت شما زنان فعال در جنبش کارگری را بعنوان مدال افتخاری بر سینه خواهیم زد و برای زنان و مردان کارگر بازگو خواهیم کرد. در اطاقهای استراحت محل کار، روی باند و خطوط تولید، در دوره های آموزشی کارگری، کنفرانسها، سمینارها ، دیدارها، تظاهرات و متینگ و هر جا که تجمعی از کارگران شکل بگیرید، نام شما را ورد زبان خواهیم کرد و از مبارزات و هزینه هائی که برای تحقق خواستها و مطالبات برحق کارگران می پردازید خواهیم گفت.
شما در حین شلاق خوردن بدست مزدوران چشم و گوش بسته و تهی از انسانیت مدافع سرمایه تنها بودید، اما براستی که در عالم واقع تنها نیستید. طبقه ائی عظیم و نیرومند را با خود دارید و کافی است که همانند سیل خروشان بحرکت در آید، آنوقت که است که خرس خفته و به کوما رفته را از خواب عمیق بیدار خواهد کرد.
تردید نکنید که هم طبقه ائی هایتان در هر کجای دنیا که باشند، فرود آمدن ضربات تازیانه سرمایه بر شانه های ستبرتان را به مدافعان بیرحم سرمایه داری نخواهند بخشید. ضربات امروز تازیانه بر شانه های شما  همای سعادت بر شانه های کل طبقه کارگر خواهد بود.
همرزمان 
یکبار دیگر با شما همرزمان ندیده و نشناخته از صمیم قلب ابراز همبستگی می کنیم و بر شجاعت و جسارت همه آن زنان و مردانی کارگری که اثرات زخم تازیانه سرمایه را با ریختن گل و شیرینی و بوسه زدن بر زخمایتان التیام بخشیدند، درود می فرستیم. شما تنها نیستید، تنها نخواهید ماند. ما و میلیونها کارگر رزمنده را در کنار خود دارید.