هیاهوی احمدی نژاد وباندش چه هدفی را تعقیب میکنند؟

هیچ چیزی از این نمایش مضحک تر نیست که طرف خودش ٨ سال تمام در مقام رئیس جمهور نظام جمهوری جنایتکار اسلامی بوده باشد، همچون “درب مسجد” ستون اصلی حفظ همین نظام و خزعبلات اسلامی و “امام زمان” بوده باشد، عمر مفید خود را از دوره جوانی نیز بعنوان شکنجه گر و تیر خلاص کن صرف کرده باشد، اکنون که منفعت و موقعیت باند و نظامش به خطر افتاده، و مانند دورهای متعدد جمهوری اسلامی در این نوع بحرانها که سرانش در موقعیت “اسبها در سربالائی” قرار میگیرند وبه جان همدیگر می افتند، حالا چنین شخصی با این کوله بار از پرونده جنایتکارانه که بر دوش دارد، آمده اند در نهایت بیشرمی از موضع “دفاع از مردم” ظاهر میشوند! و سرگرم نامه نگاری و “افشاگری” از یاران جانی دیروز و امروز خود هستند!.

همانطوری که همه میدانند خامنه ای نیز تمام قد و همواره دروغ می گوید و مزخرفات تحویل حامیان عقب مانده و مرتجعش میدهد. وقتی در مقام “رهبری” بیشرمانه از بودن آزادی و امکان نقد و غیره در کشور ویران شده زیر حاکمیت کثیفش سخنفرسائی می نمایند، احمدی نژاد و امثال او نیز هر کدام در شکلی که صدایشان در امده است و از مردم “دفاع” میکنند صد در صد دروغ میگویند و اساسا کلیه این افراد و جناحهای درون و بیرون رژیم به هدف نجات نظامشان از خشم و نفرت تلنبار شده اجتماعی پناه به این نوع هذایانگوئی و عوامفریبی “مردم پسند” می برند!

قبل از هر چیزباید از احمدی نژاد و بقای و مشایی پرسید در طول چهل سال حاکمیت جمهوری اسلامی که صدها هزار نفر را اعدام کردید و همچنان ادامه دارد، شماها چه کاره بوده اید؟ و چه مسئولیت و نفش و جایگاهی داشته اید و دارید؟ که الان دارید مظلوم نمایی و دلسوزی خاله خرسه میکنید. باید پرسید شما که دم از ظلم، فقر، فلاکت،گرانی، بیکاری، فشار قوه قضایه ، دزدی، و فساد کلان سران حکومت و….میزنید، وخود را “خادم ملت “میدانید، مگر شخص خودت و جناحتان در این همه جنایات، که بخش کوچکی از آنرا خودتان داریداقرار می کنید، سهیم نبوده و نیستید. تردیدی نیست هر انسان اندک آگاه به اوضاع ایران، و هر کسی که سرش در آخور نظام خونین اسلامی و فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و غیرانسانی آن قرار نگرفته باشد، میفهمد که شما “نورچشمی آقا” با این هیاهو و تبلیعات پوپولیستی- عوامفریبانه ات میخواهید “مردم معترض” به کلیت نظامتان را به بی راهی بکشانید. دنبال این هستید تا بخشی از معترضین را به سرباز خود تبدیل کنید و به قربانی اهداف ارتجاعیتان تبدیلشان کنید، تصور میکنید آدمهای عاقل و متنفر از رژیمتان را میتوانید در پشت خود به صف بکشید؟!

دعوای شما جنایتکاران تاریخ چهار دهه اخیر ایران، دعوای بر سر چگونگی حفظ و تداوم بقای نظام مشترک و آدمکش تان است، نه “دفاع از مردم و “بیت ال مال”! دعوای شما اگر چه واقعی و بخشی از سیاستهای غیر همسوی درون طبقه سرمایه دار و اسلامی حاکم به ایران است، اما درعین حال عمیقا مهندسی شده و فریبکارانه نیز هست. این نوع جدال در غیاب آگاهی طبقه و جامعه آزادیخواه و در غیاب یک آلترناتیو سوسیالیستی همیشه و در نهایت به نفع خود نظام جمهوری اسلامی تمام گردیده است. احمدی نژاد و کلیه سران رژیم از این واقعیت تلخ بهره برده اند و به عنوان یک رکن بقای کلیت نظامشان از این نوع خلا الترناتیوی و دنباله روی بخشی از مردم حول سیاساتها و عوامفریبی آنها نهایت استفاده را کرده اند.

دعوای امروز احمدی نژاد در ادامه همان دعوای رفسنجانی و خاتمی و موسوی و کروبی و روحانی ها است اما در شکل و قالب دیگری. ما کارگران و سوسیالیستها و صف آزادیخواهان به توی “احمدی نژاد” میگویم نه خودت، نه باندت ، نه رهبر معظم تان، و نه سران دیگر این حکومت ضد انسانی نباید در حاکمیت بمانند! بیخود داد و فریاد “عوامفریبانه نزن!. کارگران و جوانان و کمونیستها و ازادیخواهان وبرابری طلب و معلمان و زنان ومحرومان و انسانهای شرافتمند و آزادیخواه در طول این چهل ساله هر آن چه نشنیده بودند شنیدند. هر چه بدبختی و فشار و توهین و بی احترامی و ظلم و جنایت و فقر و فلاکت و زندان وکشتن و اعدام کردن در مله عام و اسید پاشیدن به روی زنان و تجاوزهای شرعی و پرونده سازی و دروغ و بی حیای و دزدی و فساد و زور گفتن و ده ها جنایت دیگر، مگر عملا در سایه حکومت عدل اسلامی شماها ، از جمله تحت حاکمیت ٨ ساله جنابعالی در موقعیت رئیس جمهوری و ١٠ سال شهردار تهران بودن، ده سال دیگر کار در اطلاعات و سپاه و زندانها در کردستان و غیره تجربه نکرده اند و زجر کش شان نکرده اید؟

کل سران حکومت و در راس آنها شخص احمدی نژاد به عنوان یکی از مجرمین و قاتلین و فاسدهای نظام اسلامی ، بعد از سر نگون کردن نظامشان دادگاهی و مجازات خواهند شد! “مردم” نباید دوباره به دام جنگ جناحهای رژیم به افتند و قربانی گردند! نباید هیاهو و فریب و دروغ و شعار دادن احمدی نژاد را جدی بگیرند و به نفع خود تلقی کنند!

کارگران، زنان، جوانان،کمونیستها و آزادیخواهان و برابری طلب و محرومان جامعه و همه انسانهای شرافتمند این را بدانید تا این رژیم و همه شخصیتهای دیکتاتور”مردمی” فاسد و دزد سر کار باشند هیچ گشایشی مثبت در زندگی شما به وجود نخواهد امد! این رژیم باید با قدرت و اگاهی سیاسی و طبقاتی کارگران و زنان و کمونیستهای ان جامعه و تحت پرچم سوسیالیستی به زیر کشیده شود! باید با اتکا به اعتصابهای سراسری کارگران و اعتراض و همبستگی معلمان و فرهنگیان و دانش آموزان و بقیه مردم ازادی خواه ایران و با نقشه روشن و صف مستقل خود این حکومت را سر نگون کرد. باید امید داشته باشید به اتحاد و قدرت خودتان، فقط متکی به نیروی خود باشید .امید نه به امریکا و نه به اروپا و نه ‌هیج دولت و جریان ملی گرا و مذهبی دیگری نداشته باشید. چرا که این امیدها به سیاه روزی تبدیل میگردد! اگر قدرتهای جهانی دخالت کنند مثل سوریه و عراق و یمن و غیره میشود. قدرتهای جهانی دنبال منفعت خودشان هستند ! به همین ترتیب نباید هیچ امید و همراهی با جناحهای رژیم داشت. درس نگرفتن از گذشته و تکرار تجربه های دنباله روانه از جناحهای از رژیم مانند دوره خاتمی، جنبش سبز و همین احمدی نژاد برای امر مبارزه آزادیخواهانه ما سم است!

و بلاخره راه سرنگونی انقلابی از کانال سازماندهی الترناتیو انقلابی و سوسیالیستی و کارگری میگذرد. بدون چنین افق و نقشه و سیاست و هدفی نفس سرنگونی الزاما و بلاواسطه به معنی آزادی و خوشبختی و رهای جامعه و کارگران نخواهد بود. راه نجات بشریت و راه نجات جامعه ایران سوسیالیسم است! به سیاست و اهداف سوسیالیستی و حزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندید
مرگ بر جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته ای!
زنده باد ازادی و برابری!
زنده باد سوسیالیسم!

منبع: شمار ۴٢ نشریه سوسیالیسم امروز
١١ فروردین ١٣٩٧
٣١ مارس ٢٠١٨
www.simroz.org