رویای قوم پرستان کرد بر مزار دو خرداد

عبدل گلپریان

خاتمی اعلام کرده است که خود را برای دور دیگری از عمر خریدن برای نظام اسلامی کاندید مقام ریاست جمهوری خواهد کرد. در همین رابطه قوم پرستان دو خردادی کرد، آب از لب و لوچه شان سرازیر شده و به تکاپو افتاده اند. جلالی زاده نماینده سابق رژیم در مجلس و دبیر فعلی شورای اصلاح طلبان کرد می گوید:

در میان کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری، هیچ شخصی مانند آقای خاتمی با اقبال اهل سنت و مردم مناطق مرزی، محروم و قومیت‌های مختلف به خصوص قوم کرد روبرو نیست.»
در ادامه می گوید:«هرچند آقای خاتمی نتوانست به علت موانع و محدودیت‌های موجود، در اجرای کامل اصول قانون اساسی درباره حقوق اقوام و مذاهب موفق باشد، اما با توجه به سابقه دولت اصلاحات و مقایسه آن با عملکرد دولت نهم در این حوزه‌ها و نیز نگاه روشن و دموکراتیک خاتمی به مسائل مبتلابه مذاهب و قومیت‌ها، هیچ کس به اندازه ایشان با اقبال مردم مناطق سنی‌نشین، مرزی و محروم مواجه نیست.»

کسانی چون جلالی زاده که دورانی را در خدمت جمهوری اسلامی و در مجلس اسلامی بسر برده اند، خوب یاد گرفته اند که همچون خمینی، خامنه ای، خاتمی و احمدی نژاد، علائق و طراوشات فکری عقب مانده و ریا کارانه خود را بعنوان خواستگاههای مردم جا بزنند و وانمود کنند که از جانب مردم سخن سرایی می کنند. این اولین حقه و درسی بود که خمینی به هوادارانش آموخت.
این افراد و شخصیتها به قدمت حکومت اسلامی و در زیر سایه جناحهای خوش خیم و بد خیمش، نمایندگان فریب و خانه خرابی مردم بوده و حامیان حکومتی هستند که ۳۰ سال تمام زندگی میلیونها انسان را در این مملکت به تباهی کشانیده اند.
ایشان به یک معنا درست می گوید. خاتمی در میان قوم پرستان اهل سنت نظیر جلالی زاده، از محبوبیت برخوردار است اما مردم در تدارک محاکمه علنی این جنایتکاران هستند. بعد از شکست دو خرداد و عبور مردم از پروژه اصلاحات یا بروایت درست تر، پروژه تداوم عمر حکومت، خاتمی در میان "روشنفکران" عقب مانده اهل سنت و قوم پرستان محلی با اقبال روبروست. اما در میان مردم، خاتمی، خامنه ای وکل نظام اسلامی با تنفر و انزجار عمیق و برای سرنگونی روبروست.

باید به امثال جلالی زاده و دیگر نمایندگان قدیم و جدید حکومت در مجلس فهماند که مردم به ستوه آمده از دست حکومت اسلامی و جناحهای گوناگون حکومت چه قبل و چه بعد از دو خرداد، کمر به نابودی و سرنگونی کل نظام بسته اند. این جماعت قوم پرست اهل سنت کرد، برای پا بوسی خاتمی به نیاوران سرازیر شدند. فکر می کنند هر از چند گاهی می شود به عمر نظامشان بیافزایند. قوم پرستان دو خردادی اهل سنت، فضای سیاسی و پرشور مبارزات چپ، رادیکال و سوسیالیستی در جامعه را بخوبی بو کشیده اند ولی هنوز آن را دست کم گرفته اند. چپ و سوسیالیست خواهی در جامعه کردستان، احزاب ناسیونالیسم و جریانات قوم پرست کرد در اپوزسیون را به اندازه کافی حاشیه ای کرده است. همین فضای چپ، آزادیخواهی و برابری طلبی، بخش پوزسیون قوم پرستان کرد را ناچار به عبا بوسی خاتمی کرده است. مردم آزادیخواه و برابری طلب کردستان، احزاب ناسیونالیت، قومی _ مذهبی در حاکمیت به مدت ۱۸ سال و چند کیلومتر آنطرف مرز را دیده اند. توهم کپی بردادی برای کردستان ایران، به دلیل پیشینه چپ و سرخ جامعه، به دلیل حضور حزب کمونیست کارگری از محالات است. تنها نقش این جریانات میتواند ایجاد مزاحمت باشد.

و اما قبله آمال قوم پرستان کرد خاتمی. خاتمی هشت سال رئیس جمهور حکومتی بود که اعدام، سنگسار، فقر و فلاکت هر چه بیشتری را علیه مردم نمایندگی کرد. سرکوب دانشجویان در ۱۸ تیر، کشتار کارگران خاتون آباد، قتل های زنجیره ای، اعدام و سنگسارهای وسیع، اعتیاد و تن فروشی، فقر، فلاکت و خانه خرابی مردم، تنها بخش کوچکی از جنایت علیه مردم ایران و در دوران صدارت ایشان بر کرسی ریاست جمهوری بود. چه قبل از ایشان و چه بعد از شکست پروژه بنام اصلاحات، اعتراض و نارضایتی مردم علیه کل نظام، همچنان در جامعه رو به فزونی دارد.
مردم این دارو دسته را که امری جز تلاش برای بقای نظام اسلامی را نداشته اند، تجربه کردند و خوب می شناسند. بعد از ناکام ماندن جریان دو خرداد در سرکوبی و برای ساکت کردن اعتراضات کل جامعه، جناح راست حکومت تلاش کرد تیر خلاص زن لمپنی را در نمایش مسخره ای بنام انتخابات به مردم قالب کند. احمدی نژاد نیز چهار سال است که در سایه رهبر و با براه انداختن اعدامهای دسته جمعی و گسترده، با تحمیل فقر و تنگدستی روز افزون به کارگران و کل مردم، با مانور ناجا، با آماده سازی اوباش بسیج و حزب اللهی برای مقابله با تهدیدات نرم و شکست های فاحش، یکی پس از دیگری در اجرای طرحهای موسوم به امنیت اجتماعی، دست از پا درازتر نتوانست در مقابل تنفر و اعتراض و مبارزه مردم کاری از پیش ببرد. به وحشت افتادند و از ترس به زیر کشیده شدنشان کلی جنایت علیه مردم براه انداختند. هر روز اعتراف می کنند که طرحهایشان شکست خورد و نتوانستند مردم را به عقب برانند.

اکنون شخصیتهای شکست خورده دو خردادی کرد و قوم پرستان اهل سنت در حالی به خاتمی چشم دوخته اند که مردم معترض و بستوه آمده از دست کل حاکمیت، در صدد نابودی این نظام و بزیر کشیدن سران و جانیان آن هستند. مانور های انتخاباتی، جنگ و دعواهای جناحها ی حکومت، مجاهدتهای قوم پرستان اهل سنت، همگی منتج از مبارزه و اعتراضات رو به رشد مردم در پایین است. با چنگ و دندان در تلاش برای حفظ نظام گندیده اسلامی شان بشدت همدیگر را لگد می کنند.

مردم در کردستان و در سرتاسر ایران، در کمین موقعیتی هستند که کل نظام اسلامی را با خامنه ای، خاتمی، احمدی نژاد و دیگر سران ریز و درشت، دزد و جنایتکار این رژیم به زیر بکشند. دو خردادی های کر
د که در حسرت کسب حقوق قومی و مذهبی، چند صباحی بر کرسی های مجلس رژیم اسلامی لم داده بودند، با اعتراض و مبارزات مردم علیه کل حکومت تاریخ مصرف شان برای کل نظام بی خاصیت شد. تلاش این دارو دسته های قومی و محلی، شفافتر از هر دورانی در تقابل با کل اعتراضات و مبارزات مردم قرار دارد. ماهیت حامیان این حکومت را باید بیش از این نشان داد و رسوا کرد. مردم معترض و سرنگونی طلب، بر عزم خود استوارند تا یکبار برای همیشه کل نظام اسلامی را با بساط همه جناحهایش و با این کوتوله های قومی محلی از صحنه جارو کنند.

مردم کردستان در طی ۳۰ سال گذشته تاریخ درخشانی علیه رژیم اسلامی، جریانات دو خردادی، ناسیونالیستها و قوم پرستان، مرتجعین محلی را پشت سر دارند. عوامفریبی قومی مذهبی های دو خردادی کرد، اینبار تلاش بیهوده ای را برای تداوم عمر رژیم بکار گرفته اند. هر چهار سال یکبار که نمیشود با حقه و طرفند برای نظام عمر خرید. مردم معترض به کل نظام اسلامی، نمایشات مسخره کل جناحهای حکومت را دیده اند و با اعتراض و مبارزه پشت سر گذاشته اند، در زمان صدارت هر یک از مهره های حکومت در مقام رئیس جمهوری، به مبارزه خود برای دست یابی به حقوق پایمال شده شان با آنان جنگیده اند و امروز زمان تعیین تکلیف نهایی و برای به زیر کشیدن این نظام گندیده و ضد بشری است.

امروز دیگر نوبت ما مردم، ما کارگران، زنان و جوانان است که به ۳۰ سال فقر و فلاکت، ۳۰ سال کشتار، اعدام، سنگسار و زندان حکومت اسلامی و آیت اله های میلیاردر خاتمه دهیم. حزب کمونیست کارگری بعنوان رهبر انقلاب مردم، بعنوان نماینده خواست و آرزوهای میلیونها انسان و با اتکا به همه زجر کشیده های جامعه، قدرت را بدست خواهد گرفت. قوم پرستان اهل سنت کرد بهتر است از هم اکنون فکری بحال خود بکنند.

۱۷ فوریه ۲۰۰۹