على جوادى و جنگ در غزه

منصور ترکاشوند

در حالی  که در نوشته  قبلی  سعی کردم برای علی جوادی  و همرزمانشان توضیح بدهم که دو جنگ اخیر در منطقه خاورمیانه  برای حل مساله فلسطین نبود ، بر سر آن نبود و نباید در دنیای بعد از ۱۱ سپتامبر این جنگها را با راه حل ما درقبال مساله فلسطین قاطی کرد ،علی جوادی که در بی دقتی ودرست نخواندن و پاسخ دادن وپرخاش کردن دستی دارد حرف خودش را زده .

ایشان خودشان برداشت می کنند و آنچه برداشت کرده اند را به طرف مقابلشان می چشبانند  وسپس  خیالات خودشان رانقد می کنند! این از نتایج وارونگی دنیا است که آدمی با دقت  علی جوادی دکتری ریاضی میگیرد و یکی مثل من حتی فرصت وامکان کامل اموزش صحیح  املا وانشاء فارسی را پیدا نمی کند .

 

 در دنیای بعد از ۱۱ سپتامبر راه حل مساله فلسطین عوض نشده  است ،بدان چیزی اضافه شده .جنبشی ارتجاعی شیشه ای عمرش را به این مساله دخیل بسته است و   آنچه به این عنوان طرح میشود سرمایه سیاسی  یک جنبش ارتجاعی از یک سو و  آمریکا از سوی دیگر است ،مثل مساله "تروریسم" وربطی به مساله فلسطین ومشقات مردم فلسظین وراه حل آن ندارد. تروریسم به هیچ وجه مورد تاتید ما نیست اما جنایتی که به اسم مبارزه با تروریسم در افغانستان و عراق رخ داد هم هیچ وقت مورد تائید ما نبود ونیست،جدال اینها بر سر تروریسم نبود،مبارزه ادامه دار علیه تروریسم فقط بهانه ای برای جنگ بر سر قدرت بود. دنیا بعد از ۱۱ سپتامبر تغییر کرده است وعلی جوادی این تغییرات در جنگهای اخیر حماس و حزب الله واسرائیل نمی بیند .

منصور حکمت اینها را بروشنی توضیح می دهد و من در نوشته قبلی خط بخط آن را باز گویی کردم والبته علی جوادی با بی دقتی که دارد آن را درک نکرده وبا قاطی کردن راه حل مساله فلسطین با وضعیت موچود به نقد ما و منصور حکمت نشسته است   . تروریسم  و مساله فلسطین دو موضوعی هستند که در  "جدالهای" بعد از ۱۱ سپتامبر بر سر تقسیم دنیا مطرح میشوند ،دو واقعیت موجود دنیای ما هستند  اما این جدالها بر سر حل آنها نیستند ! نه جنگ درغزه و نه جنگ لبنان برای حل مساله فلسطین نبود، به این بهانه بود، ولی بر سر آن نبود این جدالها بر سر قدرت است، تقسیم قدرت بین دو قطب تروریستی دنیای ما این جدالها را ایجاد کرده است . عملا این جمهوری اسلامی و جنبش اسلام سیاسی بود که از این جنگها  ماهی صید کرد و علی جوادی در  باره ای این صیادی نمی تواند هیچ  چیزی بگوید وبالجبار ساکت است.برای همین هم به رغم آنکه هیچ ارتباطی با حسین شریعتمداری ندارد اما وقتی از "غزه" حرف می زند چه در فحاشی به ما به اسم "انسان دوستی" و چه درباره واقعیت این جدال بسیار شبیه او میشود ،همان فرهنگ و همان بینش را پیدا می کند.

   در مقابل این دو قطب تروریستی   باید صف مردمان متمدن را سامان داد،مردمانی  که قربانیان اصلی این جنگها بودند وهستند .

 با توجه به اینکه علی جوادی  اساسا موضوع را درک نکرده و از روی عصبیت پاسخی داده و هچنین برای روشن شدن ذهن خوانندگان صبر می کنیم تا ایشان اول موضوع را متوجه بشوند بعد در صورت ضرورت ادامه می دهیم.

اجبارا  باید به دو موضوع دیگر هم  اشاره ای بکنم. اجبارا ! چرا که ترجیح میدهم پس این گرد وخاک، حقیقت بیرون بیاید .

 اول اینکه ایشان اسم جوابیه خود را"  غزه گیت حزب اکس مسلم" گذاشته است .آدم می ماند که اکس مسلم چه ربطی به جنگ غزه دارد؟اسم حزب ما حزب کمونیست کارگری ایران است و اکس مسلم یکی از زیر مجموعه های آن،سازمان وسازکاری مثل کمتیه کردستان مثل  سازمان جوانان .

  هیچکس را برای آنکه عضو کمیته کردستان است ناسیونالیست سابق نمی خوانند ،اکس مسلم هم سازمانی است برای ساماندهی مردمی که اتفاقا در زیر سایه سیاه یک جنبش ارتجاعی میخواهند از دینی کثیف خارج شوند . سازمان اکس مسلم یک ابزار برای تاثیر روی جامعه و در راستای  بحث حزب و جامعه است . چرا علی جوادی با این اسم به مثلا نقد نظرات  ما در مورد جنگ غزه نشسته ؟

این انتخاب  اسم هم تصادفی نیست . انگار کسی که از حزبالله لبنان و حماس دفاع می کند بلاجبار اولین کارش اعتراض به تعرض به اسلام سیاسی میشود. این اعتراض شکل خوبی ندارد انکار در مقابل کسانی که از اسلام خارج شده اند تازه مسلمانی اعتراض می کند

دوم اینکه  فحشها واتهاماتی که ایشان به ما میدهد   مثل" اگر لیدر این جریان بویی از انسانیت برده بود" ، "حزب کمونیست کارگری سابق"، " لجن آنلاین" ،"پرو اسرائیلی"،"لو دادن آی پی کمونیستها در مقابله با قومپرستان"، ۹۹%فحش میدهند و۱% استدلال میکنند" ،"زن ستیز"… .. وغیره نیز در همان چهار چوب  عواقب  وارونگی دنیا قابل توضیح است . ایشان استاد دانشگاه هستند بخصوص این آمار آخری ثابت می کند چقدردر ریاضی استادند !  و ما البته عوام وبی سواد….

    نیازی به برداختن بیش از حد به این امارهای  دروغین و فحشها واتهامات  نیست ،دادگاه عمومی جنبش ما قدرت تشخیص صحت و سقم این اتهامات را دارد. من  به پایبندی  جنبش کمونیزم کارگری  به حقیقت شک هم ندارم والا باید از همه عمرم و رنجهایش نا مید بشوم ،شک هم ندارم تک تک ادمهای همان صف  حزب اتحاد هم در خلوت به این اتهامات زشت معترضند،   آیا حمید تقوایی بوی از انسانیست نبرده؟ لودادن آی پی چه کسی رخ داده است؟……؟ ۹۹ به ۱ را از کجا استخراج کرده اند؟ .

    فحشی که  به موصوف نیاید خود بخود  به  پیشانی گوینده اش می چسبد و در این مورد شخصا حتی همین را هم نمی خواهم . با این فحشکاری ها ن
می شود از صحنه گریخت . موضع علی جوادی وحزب مطبوعش در قبال جنگهای اخیر خاورمیانه ربطی به منصور حکمت و کمونیزم کارگری ندارد اگر ایشان گام بگام جلو بیاید وپاسخ بدهد همگان متوجه  خواهند شد که کی در "تناقض خوردکننده گیر" کرده؟.

منصور ترکاشوند ۲۵/۱۱/۸۷