کمدی یا تراژدی جمهوری دمکراتیک! اسلامی مجاهدین

کمدی یا تراژدی جمهوری دمکراتیک! اسلامی مجاهدین

امروز ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ برنامه ای از تلویزیون مجاهدین پخش میشد که در آن آقای مهدی ابریشمچی صحبت میکرد و به سئوالات سئوال کنندگان پاسخ میداد.

فردی سئوال کرد که موضوع رفرندام که عده ای امروز طرح میکنند چیست؟

همان رفرندامی که البته چند سال قبل مجاهدین و اعضای شورای ملی مقاومت سنگ آنرا به سینه میزدند و با شعار رفرندام رفرندام این است شعار مردم به میدان آمده بودند که با واکنش های صریح من و ما مواجه شد و پس از ماه ها کشمکش و جنجال پیرامون آن در برنامه ای تلویزیونی آقای ابریشمچی و محمد علی جابر زاده بر صفحه تلویزیون ظاهر شدند و آنرا تلویحا پس گرفتند و این موضوع که سازمان ملل بیاید و بدون اینکه وزارت اطلاعات خونخوار و سپاه و بسیج سرکوبگر هیچ عکس العملی نشان دهد رفرندامی برقرار کند و رژیم را ساقط کرده و اسلام دمکراتیک! مجاهدین را حاکم گرداند بازی با دسته کور ها بر آورد شد و منتفی اعلام گردید. به این مقاله که در ۱۴ سال قبل در همین مورد نوشته ام توجه کنید http://oldrowzane.wpinewsroom.com/000_maqalat/2408/40812Navid.htm

دوم اینکه این کلمه خنده دار اسلام دمکراتیک! خارج از این بحث که مذهب و اسلام یعنی ارتجاع مطلق این اسلام دمکراتیک اختراع هر کسی بوده حتی از حد اقل های فهم یک کلاس اکابر هم برخوردار نبوده و نیست.

چون هر کسی اطلاع دارد که اسلام یک دین است با دستورات مستقیم از عالم بالا امر شده به پیروانش و کسی حق دخالت در دستورات الهی را ندارد و دمکراتیک و دمکراسی یک پروسه غیر متافیزیکی و زمینی است که وقتی قواعد اجتماعی سیاسی و یا فرهنگی توسط خود مردم فکر شده بنیان شد اسمش را میگذارند دمکراتیک و بدین ترتیب نمیشود یک مقوله دینی الهی متافیزیکی را با دستورات آماده شده از خداوند تبارک و تعالی نظیر حجاب را با قواعد ساخته شده ذهن بشر که نامش دمکراتیک یا دمکراسی هست مخلوط کرد.

یعنی اسلام دمکراتیک خنده دار ترین و غیر علمی ترین مقوله ای است که شورای ملی مقاومت از سالهای پیش بخودش چسبانده و از آن دست برنمیدارد.

بهر حال سئوال کننده از آقای ابریشمچی پرسید موضوع رفرندام چیست و ایشان بدرستی پاسخ داد که منتفی است چون مردم (در ۱۵۰ شهر) به خیابان آمده و شعار سرنگونی داده اند از این رفرندام بهتر نمیشود و جوابی متقن و عالی داده شد به این سئوال.

همان فرد سئوال کرد که به مسئله جمهوری دمکراتیک اسلامی را چگونه جواب میدهید ؟ اینجا آقای ابریشمچی در تضاد با سئوال گذشته که گفت مردم در خیابانها آمدند و رفرندام را رد کردند به تضاد افتاد و گفت شش ماه جمهوری دمکراتیک اسلامی برقرار میشود تا مجلس موسسان و قانون اساسی موضوع را حل و فصل کند.

آقای ابریشمچی نگفت که مردم در گذشته و نیز در قیام اخیر در تمام شهر ها در کنار شعار سرنگونی و گذشتن از روی جناح ها (اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا) شعار حکومت اسلامی نمیخواهیم نمیخواهیم را هم تعین تکلیف کردند و شعار جمهوری ایرانی دادند، مانند همان رفرندام و در عمل مساجد حسینه ها منابر امامان جمعه و حتی امام زاده ها را به آتش کشیدند و یا در حمله به آخوند ها و کشتار آنان بسا فرا تر از به زباله دان انداختن رفرندام و جانشین کردن آن با سرنگونی پیش رفتند.

اگر گوش شنوائی برای خواست مردم وجود داشته باشد قبل از اینکه دیر بشود و جامعه مجددا درگیر خونریزی جدید در کشاکش بین جمهوری ایرانی و جمهوری تحمیلی دمکراتیک اسلامی بشود باید پارارل با حرکت های مردم قدم برداشت نه اینکه در جلو آنها سدی شد و باز خون و خونریزی را به جامعه تحمیل کرد. کاش قبل از اینکه دیر بشود با مردم همکام شوید قواعد یک سازمان سیاسی میتواند در جهت خواست های مردم و باید بعنوان ابزار رساندن مردم به خوشبختی تغیر کند و نه اینکه مردم را زیر چرخ دنده های تصمیمات چهل سال قبل خود خرد و خمیر نمیاد و تضاد را در سطح جامعه گسترش بدهد.

نوید اخگر

تاریخ ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی سوئد استکهلم