میشود برای اثبات صف طولانی اتهاماتی که زده شده یک نقل قول بیاورید ؟

بهروز شادیمقدم

– رفیق سوران درست کاری کرد توپ خود ِ اتهام زن را دراین مورد به میدان نافعال (فعال در اتهام زدن و نافعال در اثبات اَن ) خود اَنها حواله کرد :

" آخرین توضیح رفیق بهروز روشن میکند که وی در مطلب قبلیترش منظورش رهبری حزب حکمتیست است و چون مخاطب وی عده به خصوصی هستند پس جواب وی در آن مورد مشخص  را به همان عده مورد خطاب میسپارم . "
نقل از: در ادامه توضیحات ( باز هم در مورد بحث " نئوتوده ایزم " )
رفیق سوران نوشته : " این بحث ر. بهروز نتیجه ایی ندارد چون نمیخواهد در مورد عملکرد یک سال گذشته جریان ا.س در جنبش کارگری و دانشجویی  اظهار نظری بکند ولی در عوض در مقابل کسانیکه عملکرد جریان نامبرده را نقد و محکوم کرده اند حرف دارد .
– من اول سئوال کردم چرا نئوتوده ایسم ؟ جوابی مستدلی نگرفتم .
شما میگوید در سال گذشته اتحاد سوسیالیستی کارگری در جنبش کارگری و دانشجویی مواضعی داشته که نقد و محکوم شده است .
یک/ بحث این است با اتکا به نوشته ها و اسناد اتحاد سوسیالیستی کارگری این مواضع  نقد و محکوم شده را باید نشان دهندو ( نه صرقا" ردیف کردن اتهامات ) . اَنوقت اگر قانع کننده بود ، هیچ کس حرفی ندارد .

– دو/ممکن است برای اثبات صف طولانیِ ِ اتهاماتی که به این تشکیلات و افرادش و همینطور به حزب کمونیست ایران و کومه له زده شده ، از اسناد و مواضع اَنها که اتهامات فوق را تائید کند یک نقل قول و یا یک جمله بیاورند .
رفیق سوران  : " اشکال این بحث اینجاست که من نوعی نمیدانم بالاخره وی عملکرد این جریان را چگونه ارزیابی میکند؟ سکوت در مقابل نصفی از ماجرا و موضع در مقابل نصف دیگر راه را بر دیالوگ و جر و بحث کردن برای روشن شدن کل این ماجرا میبندد. "
– ارزیابی من از اتحاد سوسیالیستی کارگری این است که اَنها را بخشی از گرایش رادیکال و سوسیالیستی در جنبش چپ ایران میدانم و عملکردشان را دریک سال گذشته در قبال جنبش کارگری و دانشجویی نخوانده ام و دنبال نکرده ام .

رفیق سوران : چرا فقط حزب حکمتیست؟ " این ماجرا همچنانکه میدانیددو طرف دارد ٬ در یک طرف یک جریان مشخص و با استفاده از دیگران مانند سیاه لشکر و در طرف دیگر طیف متنوعی از احزاب و شخصیتها و نهادها قرار دارد . در میان این طیف متنوع که هیچ ارتباطی هم با هم ندارند حزب حکمتیست فقط یکی از منتقدین است . اگر توجه کرده باشیم در اطلاعیه و نوارهای  بعضی جریانات فوکوس بحث عمدا روی حزب حکمتیست برده شده است . نادیده گرفتن بقیه و فوکوس روی حزب حکمتیست یک تلاش آگاهانه برای شخصی جلوه دادن  کل ماجرا و در نهایت تبرئه کردن جریان مورد بحث میباشد . "

– حزب حکمتیست در کجای جنبش چپ قراردارد ؟
اگر اتحاد سوسیالیستی کارگری بخشی ازگرایش رادیکال و سوسیالیستی درجنبش چپ کارگری و کمونیستی است ، حزب حکمتیست بخشی از گرایش چپ سنتی و غیرکارگری را نمایندگی میکند .

– چرا فقط حزب حکمتیست ؟
بدلیل سیاست ها و مواضع غلط و غیر اصولیش . سیاست هایش درقبال سرنگونی رژیم ، تئوری و تاکتیک های غیرمارکسیستی و غیر طبقاتی اش در رابطه با تغیر حکومت ،حکومت و دولت موقت مورد نظرش ، مواضع به غایت غیرسیاسی و شیوۀ اتهام زنیش به جریانات انقلابی و کمونیستی .
رفیق سوران : "  اگر هر آنچه در مورد حزب حکمتیست از طرف این جریانات گفته شده است را درست فرض کنیم ٬ جوابمان برای طیف وسیع دیگری که در این مورد نوشته و موضع گرفته اند چیست؟ اگر حزب حکمتیست از سر مثلا بی پایگاهی در جامعه ٬ شکست سیاستها ٬ فیل هوا کردن و خود مطرح کردن بر علیه جریان مزبور موضع گرفته است این سوال مطرح میشود که افراد و نهادهای زیرچرا واکنش نشان داده اند ؟ "
– اشتباه و ساده نگرانه خواهد بود اگرضدیت و مخالفت حزب حکمتیست و این طیف را با اتحاد سوسیالیستی کارگری از سر موضع این جریان بر سر وقایع سال گذشته در جنبش کارگری و دانشجویی بدانیم . ریشۀ این ضدیت و اتهام زنی به مسئلۀ عمیق تر و مهمتری گره خورده و اَن تفاوت نگرش ها ، دیدگاه های دو طرف درقبال انقلاب اجتماعی ، جایگاه طبقۀ کارگردرمبارزۀ طبقاتی ، حزب سیاسی و جایگاه اَن و … میباشد .
– گمان نمیکنم که حزب حکمتیست و این طیف هم اختلاف اصلی خود را با اتحاد سوسیالیستی کارگری فقط مربوط به وقایع سال گذشته در جنبش کارگری و دانشجویی بدانند .
 
– درضمن کلمه و اصطلاح " سیاهی لشکر " در یکی از بندها را برای یک بحث سیاسی غلط باید دانست .

– این بحث اگربا فاکت و سندی که دربالا خواسته شده ، ارائه نشود ازطرف من تمام است .

بهروز شادیمقدم   ۱۲٫ ۲٫ ۲۰۰۹
http://shadochdt.wordpress.com