پاسخ به اصغر کریمی

پاسخ به اصغر کریمی و دفاعیه اش از عمل زشت کودتا در کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

مسول کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸

“…… در جلسه‌ای از طرف حزب به او بعنوان کادر و عضو کمیته مرکزی حزب رسما اطلاع دادیم که صلاحیت عضویت در کمیته زندانیان سیاسی را ندارد. از ایشان خواستیم از آنجا که سیاست‌های حزب را مطلقا نمایندگی نمیکند امکانات کمیته را برگرداند و از کمیته استعفا بدهد. ” (قسمتی از پاسخ اصغر کریمی!)

مقدمه:

می گویند: “افتاب آمد دلیل آفتاب”!

من چند روز پیش پاسخی دادم  (۱) به “حکم اخراج خانم شیوا محبوبی” که از سوی حزب کمونیست کارگری ایران مامور شدند که من یعنی سرور کاردار را از مسئولیت کمیته مبارزه با زندانیان سیاسی اخرج کنند!

طبیعی این بود که مثلا شیوا محبوبی خودش بیاید منطق بیاورد که خیر! سرور کاردار توسط حزب اخراج نشده بلکه توسط کمیته داخای این کمیته با رای اعضا اخراج شده! این منطقی بود و قابل انتظار!

اما خوشبختانه و متاسفانه اصغر کریمی که مسئولیتی حتی در کمیته ندارد بعنوان رهبری حزب کمونیست کارگری ایران به “میدان آمد” (۲) و بطور مستند ادعای من را ثابت کرد! ازش واقعا تشکر می کنم! هیچ شکلی نمی توانستم بهتر از این “پاسخ اصغر کریمی” ثابت کنم که رهبری حزب کمونیست کارگری پشت سر کودتا بر علیه من است! خودش با زبان خودش اعلام کرد که حزب تصمیم گرفت و اخراج من از کمیته را به من ابلاغ کرد! آیا واقعا و انصافا سند بهتری هم می شود ارائه کرد؟!

واقعا اصغر کریمی کار من را ساده کرد! تلاش زیادی لازم نیست که جامعه و مخاطب را قانع کرد  که ادعاهی من درست است!  کافی است “پاسخ ” اصغر کریمی را بخوانید !

با این وجود در این پاسخ کوتاه ، به چند نکته دیگر اشاره می کنم جهت ثبت در تاریخ .امیدوارم آنهائی که کوچکترین تردیدی در یافتن حق دارند را یاری دهم:

  • چند سوال از اصغر کریمی که خود را بجای شیوا محبوبی مسئول کمیته می داند:

اول: چرا پاسخ من به شیوا محبوبی در همان سطح در سایتهای حزبی (منحمله سایت داخلی اعضا و کادرها) و روزنه قرار نگرفت؟

منطق و انصاف حکم می کند که به مخالف احترام گذاشته شود . این بقول اصغر کریمی حتی “حتی در فرهنگ بورژوازی” رعایت می شود!

شیوا محبوبی در حکم اخراجش من را راست و لمپن خطاب کرده . حداقل اخلاق این بود که به من اجازه داده شود در همان سطح پاسخم را منتشر کنم.

دقیقا به همین خاطر بود که من مجبور شدم پاسخم را نه در سطح حزبی بلکه در سطح عموم در سایت آزادی بیان منتشر کنم(۲) لذا شما نه تنها مسئولیت اغاز یک جنگ زشت را به گردن دارید بلکه عامل گسترش این جنگ به سطح جامعه هم هستید!

دوم: چرا اصغر کریمی به تلاش رهبری حزب در تزریق اعضای جدید برای ایجاد فشار بر کمیته موجود  اشاره ای نمی کند و تلاشهای من را برای حفظ استقلال  و صیانت کمیته را “کودتا” می خواند؟

دخالت رهبری حزب کمونیست کارگری هم در سطح تزریق به کمیته و هم در مرحله “اخراج من” کاملا ثبت شده.نیازی به بحث مجدد نیست. اصغر کریمی حتی در “پاسخ” خودش این عملیات را انکار نمی کند!

اصغر کریمی در “پاسخ” خود تایید می کند که حزب به مسئول این کمیته “دستور داده تا استعفا کند”! خوب دقت کنید!

وقتی می گویم که این دخالت اشکار در حیات یک نهاد غیر حزبیست دیگر نیاز به اثبات نیست!اصغر کریمی خودش با زبان خودش این را می گوید!

سوم: چرا اصغر کریمی به تلاش حزب برای ایجاد فشار بر رهبری کمیته اشاره ای ندارد که ماهها ادامه داشت؟

کلّ ماجرا این است که شیوا محبوبی و سیامک بهاری  شکایت رسمی‌ از من به کمیته داده اند. در مقابل ۵ شکایت رسمی‌ از شیوا و سیامک در همان زمان روی میز کمیته قرار داشت و رسما اعلام شده بود که در جلسهٔ  رسمی‌ کمیته بررسی خواهند شد. جلسه‌ای که هیچ وقت شکل نگرفت و جدائی قبل از آن‌ کلید خورد. سیامک بهاری ، شیوا محبوبی  در ۶ ماه گذشته به شدت با من درگیر بوده اند. ۲ بار جلسهٔ حزبی تشکیل شده که در نامه جواب به شیوا محبوبی به آن‌ اشاره نموده‌ام . وقتی‌ کم آوردند دست به برنامه ریزی جهت تصرف مدیریت کمیته زدند . نقشهٔ آنها با مقاومت ۷ عضو قدیمی‌ و مسئولین عرصه‌ها مواجه و به شکست کشیده شد. شیوا محبوبی  به بهانهٔ وارد کردن مجدد ۲ نفر اخراجی فراخوان گرد همأیی هواداران  خود را در خارج از کمیته داد که برای اولین بار کمیته را ۲ شقه کرد. ما همان زمان نوشتیم که این کار شما به رسمیت نشناختن کلّ کمیته هست. و نوشتیم و شدیدا اخطار کردیم و اعتراض کردیم که این‌ها مسائل داخلی‌ و اختلافات را به اطاق‌های ده هزار نفره تلگرامی بردند و تهمت و توهین کردند، نوشتیم که این کار‌شان رژیمی‌‌ها را به هیجان آورد. یک نمونه نوشتیم که آرزوی مرگ ما را کردند و خطاب به وفاداران کمیتهٔ اصلی‌ نوشتند که در این قبری که شما بر سر آن‌ گریه می‌کنید مرده‌ای نیست و و و. اصغر کریمی‌ می‌گوید سرور شکایت این‌ها را حتا زیر سوال نبرده است!!! راستش شکایات این مدعیان دروغین دفاع از زندانیان سیاسی ارزش جواب دادن را ندارد.

  • فتوای اصغر کریمی در راست و جنگ سردی خواندن من!

اصغر کریمی به سنت چپ قدیم و “جنگ سردی” مخالفش را که از استقلال نهاد غیر حزبی دفاع می کند ، راست و “جنگ سردی” می نامد! راستی چرا؟ آیا مبارزه برای حفظ استقلال یک نهاد فراسیاسی و غیر حزبی که بتواند کلیه گرایشات  مبارز را حول آزادی زندانیان سیاسی نمایندگی کند، تلاشی “جنگ سردی ” است؟

با چه منطقی تلاش من به “جریانات ضد کمونیستی” پیوند خورده؟ چرا اگر من مخالف اصغر کریمی و شیوا محبوبی و حمید تقوائی باشم ، می شوم “جنگ سردی و ضد کمونیست”؟ این متدها آشنا نیست؟ غیر از اینست که ذهنیتی هست که خود را مرکز کمونیزم می داند و مخالف در این متد (یا مذهب) طبیعتا می شود ضد کمونیست؟!

حالا “جنگ سردی” چه صیغه ای است؟ کجای “جنگ سرد” کمونیستی خواست احترام و استقلال نهادهای اجتماعی رعایت شود؟ چرا اینقدر برای “جنگ سرد “تبلیغ می کنید و بزرگش می کنید؟ احتمالا برای اینکه بتوانید همه مخالفان را در این دیگ سرخ کنید!

گویا این اصغر کریمی‌ هست که پیامبروار  پرینسیپ تقسیم می‌کند. آابرو و اعتبار سیاسی می‌بخشد . اصغر کریمی‌ متاسفانه هنوز به این نکته پی‌ نبرده است که پرینسیپ و ابرو و اعتبار سیاسی ابتدا در درون  خود انسان مفهوم و معنا پیدا می‌کند و سپس در پراتیک سیاسی و اجتماعی بسته به جایگاه طبقاتی فاعل مهر طبقاتی راست ،چپ، با ابرو ،بی‌ ابرو، با پرینسیپ و بی‌ پرینسیپ می‌خورد. تا جائی که به من مربوط میشود من افتخار تعلق به جنبش کمونیست کارگری را دارم و در این رهگذر به خاطر اعتقاد به کار تشکیلاتی کادر مرکزی حزب کمونیست کارگری هستم. قدم بعدی اصغر کریمی‌ باید اقدام عاجل به اخراج من از حزب باشد!!! ولی‌ هرگز نمیتواند مرا از جنبش دور نگاه دارد.

سخنی دارم اما با رفقای خودم در حزب کمونیست کارگری.

 لطفا از خودتان بپرسید چرا سرور کاردار یک شبه لمپن شد. چرا نوشتهٔ جوابیه اش در صفحه اعضا و کادر‌ها سانسور شد و چرا جوابش در سایت روزنه سانسور شد. این اشاره به درستی‌ و نادرستی جواب من ندارد!

 اشاره به عملکرد شدیدا ضدّ پرینسیپ‌های حزبی و منصور حکمتی و انسانی‌ و ژورنالیستی دارد که به قول اصغر کریمی‌ “” این روش‌ها حتی در میان جریانات بورژوایی نیز به سادگی رخ نمیدهد” (۲)

همینطور به تمامی زندانیان سیاسی و خانواده‌ها و دلسوزان واقعی‌ سرکوب شدگان تحت سیطرهٔ جانیان اسلامی می‌گویم که کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با قدرت تمام به کار خود ادامه میدهد. ما یک هدف داشته و داریم آنهم پیوند جنبش زندانیان سیاسی خانوادهٔ آنها و کلّ مخالفان سرنگونی طلب جمهوری اسلامی به جنبش سرنگونی جمهوری ننگین اسلامی است .

سرور کاردار

مسول کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

 

 منابع :

(۱) پاسخ به حزب سالاری شیوا محبوبی و “حکم اخراجش   (سرور کاردار-مسئول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی )

http://www.azadi-b.com/J/2018/01/post_626.html

پاسخی به ادعاهای سرور کاردار

سرور کاردار در مطلب مفصلی تحت عنوان “پاسخ به حزب سالاری شیوا محبوبی و “حکم اخراجش!” درمورد اختلافات درون کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ادعاهایی کرده و “فاکت” هایی مطرح کرده که ذره ای با اصل ماجرا انطباق ندارد. اعمال کودتاگرانه خودش در کمیته را درز گرفته، روایتی نادرست ارائه داده و مانیفستی دست راستی سر هم بندی کرده است که لازم است جهت روشن شدن علاقمندان به این موضوع جواب داده شود.

١- درمورد دخالت حزب کمونیست کارگری در کمیته

سرور مدعی است که حزب در کمیته دخالت کرده است. حزب طبق سنت قدیمی و جا افتاده خود استقلال نهادهای غیرحزبی حتی اگر اعضایش تماما عضو حزب باشند را به رسمیت میشناسد.

در عین حال بدیهی است که کادرها و اعضای حزب موظفند در چهارچوب سیاستها و پرنسیپهای حزبی در نهاهای مستقل فعالیت کنند. فعالیت یک عضو حزب در یک نهاد مستقل به معنی استقلال او از سیاستها و اهداف و پرنسیپهای حزبی نیست. رهبری حزب نه تنها مجاز بلکه موظف است که از این نقطه نظر بر فعالیت اعضایش در نهادهای غیر حزبی نظارت داشته باشد.

داشتن فراکسیون های حزبی در نهادهای غیر حزبی از تشکل های کارگری تا نهادهای مربوط به عرصه های مختلف نیز یک امر شناخته شده و اصولی است. اعضای یک فراکسیون حزبی سیاستتها و پلاتفرم حزب در نهاد مربوطه را نمایندگی میکنند و تلاش میکنند آنرا به خط و سیاست آن نهاد تبدیل کنند.

درمورد کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نیز حزب به همین شیوه عمل کرده است و حتی یکبار در طول حیات این کمیته نه از جانب سرور و نه هیچ عضو دیگر این کمیته انتقادی مبنی بر دخالت حزب مطرح نشده است. اتفاقا سرور کاردار بوده که همیشه رابطه حقوقی کمیته و حزب را مخدوش کرده و بارها در این مورد با او صحبت شده است که مسائل حقوقی کمیته به خود کمیته مربوط است نه حزب.

٢- سرور کاردار اقداماتی در هفته های گذشته در کمیته انجام داده که هر پرنسیپی را زیر پا گذاشته است. این موارد توسط کادرهای حزب در کمیته به حزب شکایت شده و حزب با سرور بعنوان کادر حزب و با کادرهای دیگری از حزب که در کمیته فعالیت دارند از جمله سخنگوی کمیته شیوا محبوبی در جلسه ای مطرح کرده و سرور هیچکدام از موارد شکایت و فاکت ها را زیر سوال نبرده است. سرور رسما و بطور مکتوب در مقابل منتقدین خود اعلام کرده است: “بعد از این از اختیاراتم که از جمله شامل حذف افرادی که نمیتوانند خود را یا ما تطبیق بدهند استفاده بدون شامل خواهم کرد. بگذار اسم این را دیکتاتوری بگذارند. مطمئن باشید که تا پایان هفته کمیته آرامش قبلی خود را باز خواهد یافت. شیوا محبوبی (سخنگوی کمیته) را نیز در صورت لزوم بیرون خواهم کرد”. و با این توضیح عده ای را اخراج کرده بدون اینکه در کمیته این موارد را به رای بگذارد و نظر اعضای دیگر را مورد توجه قرار دهد. سرور در اقدامی عجیب و غیر قابل باور و کاملا به شیوه ای کودتاگرانه کلیه امکانات تبلیغی و رسانه ای کمیته شامل فیسبوک و تلگرام و ایمیل را مصادره کرده و مخالفین خود از جمله سخنگوی کمیته را از آنها بیرون کرده، پاسوردها را تغییر داده و یک تنه بدون تشکیل جلسه ای و بحثی در این زمینه خود را به مالک شخصی کمیته تبدیل کرده است. گروههای مختلف کاری کمیته در تلگرام را نیز عوض کرده است. این بخشی از شکایت سخنگوی کمیته از سرور است و سرور در یک جلسه حزبی پذیرفت که اقداماتش با پرنسیپ های حزب خوانایی ندارد اما وجدانش! راحت است. حتی ادبیاتی که استفاده کرده کودتاگرانه است که “مخالفین را بیرون میکنیم و نظم و آرامش را برمیگردانیم!”. رفتارهای توهین آمیز و استفاده از الفاظ بشدت توهین آمیز به منتقدین خود در کمیته را هم باید به این موارد اضافه کرد. سرور هیچکدام از اینها را در جلسه حزبی و در نوشته ها و توضیحاتش منکر نشده است. او صرفا به اخراج دو عضو اشاره کرده و میگوید که منتقدینش فقط همین عمل را کودتا نامیده اند. رفتار او در نظر جامعه چنان عجیب و خارج از هر نرم دمکراتیک و پرنسیپی است که قادر به اعتراف به آنها و دفاع یا توجیه آنها نیستاین روش ها حتی در میان جریانات بورژوایی نیز به سادگی رخ نمیدهد. لااقل ظاهر قضیه را سعی میکنند بپوشانند. سرور حتی نیازی به اینکار ندیده است.

۴- سرور نوشته است که رفقایی گفته اند برخی نوشته های او از موضع راستی نوشته شده است. لزومی به گذشته نیست. همین نوشته اخیرش از عنوان نوشته تا انتهای آن تماما دست راستی، جنگ سردی و برای بسیج ضد کمونیست ها نوشته شده است. اما بدلیل اقدامات کودتاگرانه او حتی جریانات ضد کمونیستی نیز به راحتی نمیتوانند از او حمایت کنند. مگر بی پرنسیپ ترین آنها.

۵- این موارد در جلسه ای با سرور و تعدادی از اعضای حزب در کمیته مطرح شد. در این جلسه با توجه به اقدامات و رفتار سرور تاکید شد که سرور نه تنها صلاحیت مسئولیتی در کمیته ندارد بلکه حتی بعنوان یک عضو کمیته نیز قابل اعتماد نیست. از سرور خواسته شد همه امکاناتی را که بطور شخصی و شبانه از دسترس کمیته خارج کرده برگرداند و از کمیته استعفا بدهد. قبل از آن نیز سخنگوی کمیته همین درخواست را از سرور کرده بود که بویژه در شرایط پرتحول جامعه که نیاز به گسترش سریع فعالیت کمیته برای آزادی دستگیرشدگان اعتراضات اخیر است، دست از سر کمیته و اخلال در کمیته بردارد تا کمیته به کارهایش برسد. سرور علیرغم اینکه قبل از آن چند بار استعفا داده بود اما حاضر به استعفا نشد و نهایتا سخنگوی کمیته و دیگر اعضای کمیته مجبور شدند از امکانات جدیدی که ایجاد کرده اند فعالیت خود را ادامه بدهند.

از نظر ما سرور با رفتاری که در چند هفته اخیر داشته است، مطلقا حزب را در کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نمایندگی نمیکند و عملکرد کودتاگرانه اش نه تنها با پرنسیپهای کمونیستی بلکه حتی با موازین و پرنسیپهای هرنهاد دموکراتیکی مغایر است و صلاحیت عضویت در کمیته را ندارد.

اصغر کریمی

رئیس هیئت اجرایی حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ ژانویه ٢٠١٨