جواب به یک سوال در باره بعد از سرنگونی حاکمیت اسلامی

جواب به یک سوال در باره بعد از سرنگونی حاکمیت اسلامی


قبل از جواب به سوال لازم می دانم نکاتی بر باره چرایی سوال مطرح کنم .

اعتراضات کارگری و معلمان و همه احاد مزد بگیر و فقیر جامعه در سال گذشته بیشتر از هر سالی بوده و ادامه دارد .علت را همه شما هم می دانید حاکمیت اسلامی سرمایه داری عقب مانده دینی کل سرمایه و نعمات جامعه را صرف مسائل دینی و تروریستی در کشورهای عراق ، سوریه . یمن . لبنان وحزب الله فلسطین و برخی از گروههای تروریستی در دیگر نقاط دنیا کرده و ادامه دارد .

 از طِرف دیگر همه ما بارها شنیده ایم که رفسنجانی و خانواده اش . بابک زنجانی . خامنه ای و خانواده اش ، برادران لاریجانی و دهها نفر دیگر از سران ریز ودرشت حاکم بخشی زیادی درآمدهای نفتی و صنعتی کشور را به خودشان اخصاص داده اند . اینها اتهام نیستند و علنا انجام شده و باعث شده است دستمز د کارگر چندین ماه پرداخت نشود . حقوق معلمان کفاف زندگی را نمی کند ،دانشجویان درمضیقه کامل مالی و مسکن قرار گرفته اند، مراکز درمانی و بهداشتی در بدترین حالت در سرتاسر دنیا عمل می کند کلا زندگی در ایران وحشتناک بی ثبات و نا امن و گران شده است .

خارج از این ها در سطح جهانی نگرانیهای واقعی در برابر گروههای تروریستی حامی جمهوری اسلامی در کشورهای نامبرده روز مره بیشتر می شود فضای نا امنی کل دنیا فرا گرفته است . به این ترتیب اوضاع داخلی و خارجی ایران تحت حاکمیت اسلامی کاملا در حد فاحش ونا مطلوب برای زندگی می باشد .

مردم به جان امده عاصی از دست حکمیت هستند و خواهان سرنگونی هستند .تا بحال غرب یا سرمایه غربی به خاطر منافع اقتصادی مانع شده اند رژیم فلج شده سرنگون شود . اما امروزه اعتراضات اخیر نه تنها فضای داخلی را تا حد فلج کردن سیستم برده است، بلکه غرب بویژه دولت آمریکا را وادار کرده است که دست از همکاری با حاکمیت بردارند . با این مقدمه کوتاه می روم سر اصل موضوع .۱

 اکثریت مردم می خواهند رژیم سرنگون شود اما ابزارهای سرنگونی را در اختیار ندارند . ابزارهای سرنگونی عبارتند از الترناتیوی که منافع طبقه کارگر و فقرا و دانشجویان ومعلمان پرستار و همه احاد مزد بگیر نمایندگی کند این ابزار متاسفانه تا به حال شکل نگرفته است امیدوارم شکل بگیرد . ۲ طبقه کارگر ی که با بستن شیر و چرخهای تولیدی به اقرار محمد رضاشاه پهلوی شیرازه حاکمیت شاهنشاهی را به هم ریخت امروزه به این شکل تا بحال عمل نکرده است امیدوارم دست بکار شوند اگر نه دیر خواهد شد . ( لازم به یاد آوریست سخنرانی محمد رضا شاه در صفحه فیس بوک من موجود می باشد ) به همین دلیل است غرب بویژه دولت آمریکا بطور معمول آلترناتیوی آماده کرده است این آلتر ناتیو مورد اعتماد اکثریت مردم ایران نیست اما همه جانبه و به طرق گوناگون برایش کار می کند ( رضا پهلوی ) همان آلترناتیو است .

 برداشت من و مطالعات من و کنجاویهای من از این جا سر میاره . اما چرا این سوال نزد برخی از دوستان یاس می پروراند قابل فهم است چون ان دسته از دوستان صرفا اعتراضات را در نظر دارند و عاقبت ایران و نتیجه مبارزات را در نظر ندارند . به همین دلیل است چند بار یاد آوری تجارب دوران انقلاب ۵۷ با یک مثال با دو فعال زنده این نگرانی ها را گفته ام . عزیزان من برداشت از سوال و نوشته های من سطحی است . همان روز اول اعتراضات فراخوان یک شورای انقلابی چپ و کمونیستها را دادم هنوز بی جواب است و احزاب و شخصیتها در گروههای ۱۵ تا ۵۰ نفره اکسیون راه می اندازند ،در مقابل طرفداران رضا پهلوی منسجم شده اند و آمریکا آنها ساپورت می کند و تضاهرات و نشستهای بزرگ تشکیل می دهند و در مدیا ها رو به جامعه ایرانی پخش می کنند . همان روز اول نگران عدم شرکت کارگران صنعت نفت و ذوب آهن اصفهان و غیره شدم و هستم گفتم اینها را اگر نداشته باشیم نتیجه تما م تلاشهایمان در صورت سرنگونی به جیب رضا پهلوی و سہیاستهای دولت امریکا خواهد رفت . سخت این واقعیات را متوجه شد ؟

 توصیه می کنم دوستانی که صرفا این سوال را در صفحه من دیده اند و از ان یاس برداشت کرده اند صفحه را ورق بزنید سایر نوشته یم را بخوانید . امیدوارم این بخش از نوشته توانسته باشد به برخی ناروشنی ها جواب بدهد . توفیق پیرخضری ۶ ماه ژانویه ۲۰۱۸