به منابست سال نو میلادی

سال نو بر همه انسانهای که رنج می کشند و دنیارا می چرخانند اما خود از نعماتش بی بهره اند مبارک باد . برای ادامه حیات برای ادامه زندگی بهتر تلاش همراه با آگاهی به منافع خویش وظیفه همه ما می باشد . امید دارم حد اقل سال نو را سالی سر شار ا ز امنیت و رفاه به صاحبان سرمایه بقبولانیم .

به امید اینکه در سال آینده بشریت بتواند در جهت برقراری نظمی عادل و برابر گامهای اساسی بردارد ، دنیایی امروز دنیایی نابرابری و ناهجناریهاست .دنیایی صاحبان زر و زور و ظلم است دنیایی ما نیست .در اکثرنقاط این دنیا هیچگونه روشنایی و امیدی برای بهتر زندگی درسال آینده در این نظم نابرابر سرمایه وجود ندارد مگر اینکه در مقابلشان ایستادگی کرد .

خارج از این سال بسال را تبریک می گوئیم اما سیستم همان است که بوده . رنج و فقر ،جنگ و آوارگی ناامنی وچپاول و غارت ثروت و سامان جوامع بشری توسط انگلهای حاکم به شکل قانونی ادامه خواهد . قانون و قانونگداران سیستم سرمایه داری بیشرمانه اعلام می دارند که کماکان هرکس به اندازه توانش حق حیات را دارد . این است اوج فلاکت جامعه که همچنین قانونی کماکان و در این قرن علنا توان ابرزا وجود را دارد.

نعمات جامعه هر گوشه از این دنیا متعلق به همه مردم است هیچ کسی حق تحکم و تملق بر آنرا ندارد، باید روزی دست شرشان را کوتاه کنیم ,ما در این دنیایی نابرابر اجیر خدایان روی زمین هستیم یک روز شاه خدای سرزمین یه روز خمینی امام امت . یه روز صدام سید خدا ویه روز ترامپ بعنوان قدرتمندترین نوع بشر و الی آخر سر بشریت و طبیعت حاکمیت می کنند، این چه دنیایی است که هر سال بخشی از کرده زمین را با برنامه های قبلی با خاک یکسان می کنند و هزاران انسان و جاندار را کشتار می کنند بعدا می نشینند بر سر سازندگی و سهم بری گفتگو می کنند .

امریکا و روسیه وحاکمان کشورهای غربی از یکطرف ،ایران و ترکیه و عربستان از طرف دیگر در خاور میانه رقیب یکدیگرند اما بسادگی به توافق می رسند چون سهم و سود فراوان است ،چون هزاران صاحب خانه را در سوریه و عراق و یمن و غیره کشتند و حالا سر سرقت اموال مردم سر نعمات جامعه گفتگو می کنند.

زلزله زدگان استان کرمانشاه بعد چند ماه هنوز بی سرپناه هستند اما ساختمانها و مکانهای دینی و مذهبی مجلل در سوریه و عراق و یمن و فلسطین در عرض چند روز ساخته می شود چرا که استراتژی مهمتری را دنبال می کنند.

در همه جای دنیا نابرابری و ظلم نسبت به میزان درک و شعور مردم و توقعات مردم وجود دارد . مثلا در کشورهای غربی نمی توانند بسادگی توطئه جنگ کشورهای غربی علیه یکدیگر را سازمان دهند ،یا بسادگی نمی توانند حق و حقوق کودکان در کشورهای غربی را نادیده بگیرند چون مردم مانع می شوند . نابرابری به اشکال دیگر حاکم است . تلاش و امید برای بر قراری سیستمی که در آن کسی محتاج به هیچی نباشد و کسی احساس نا امنی نکند اساس موفقیت ما می باشد . .توفیق پیرخضری ۲۵ ماه دسامبر ۲۰۱۷