جواب مطلب آذر ماجدی ” برای توجیه مواضع پرو اسرائیلی به منصور حکمت آویزان نشوید!”

مهران محبوبی

این مطلب ایشان را اگر بخوانید یک ذره سعی در نشان دادن بقول خودشان مواضع اسرائیلی ح ک ک نکرده است. فقط مشتی از تهمت و فحش تحویل خواننده می دهد.

ایشان خیلی دوست دارد خودش را به منصور حکمت بچسباند. چسباندن ایشان به منصور حکمت اگر از نظر سیاسی بوده باشد، برای ما باید دلایل سیاسی بیاورد. اینکه کسی از نظر سببی یا خونی نزدیکی با منصور حکمت داشته باشد برای ما دلیل نمی شود و قانع کننده نیست. بیانیه و سخنان حزب کمونیست کارگری و صحبت های حمید تقوایی در سایت ها در تلویزیون ۲۴ ساعته کانال جدید مرتب در سطح میلیونی بگوش مردم ایران و دنیا می رسد. ایشان بخودش زحمت نداده که از این بحث های آشپز خانه ای و جشن تولدی فاصله بگیرد و حرف سیاسی اش را برای ما بزند که حد اقل روی شعور آدم ها حساب کرده باشد. به جای اینکه از نظر سیاسی ما را قانع کند توقع دارد ما حرف ایشان را بدون سوال و دلیل بپذیریم. پشت همه این توقعات نا بجا نمی دانیم چی خوابیده که ایشان این همه به آن متکی است.

این همه حق بجانبی از کجا آمده است؟! آیا ایشان جایی را گرفته قدرتی یا در دولتی مستبد که به حرف پایینی ها گوش نمی دهد و خودش را از هر نوع شعور سیاسی و دلیل آوردن عاری می داند.

فحش ها بسیار است. الان در همین سایت آزادی بیان ملاحظه حضور شما است. صحبت از بودن اشان در حزب کمونیست کارگری کردند که چطور ایشان این مواضع اسرائیلی را روزی نقد کردند و جواب های قانع کننده ای نگرفتند.

برای توجه عموم هم شده باید بگویم. پدیده ای به اسم حزب کمونیست کارگری بعد از چندین نوبت جدایی ها و تسویه ها به کادر هایی رسیده است که بسیار پخته شده ا ند. دیگر فلان رهبر و لیدر حزبی اگر یک مرتبه سرش به دیوار بخورد و راه اش را از رادیکالیسم کمونیست کارگری جدا کند براحتی از جلوی این کادر ها نمی تواند بگذرد! از منصور حکمت اش گرفته تا حمید تقوایی تا  کوروش مدرسی تا رضا مقدم و ایرج آذرین ها و خسرو داور ها و ابراهیم علیزاده و دیگران و آخری هایش به عبدلله مهتدی می رسد. ما کادر هایی هستیم که یکی یکی همه این ها را دیده ایم. تا آنجایی که به آذر ماجدی و بقیه حزب اتحاد بر می گردد، قضیه همین است. شما در جنگ لبنان به حزب الله لبنان و الان به خالد مشعل حماس نقدی نداشتید. این شما بودید که از خط رسمی حزب منصور حکمت عدول کردید. گناه نکردید ولی باید ما را قانع می کردید که حرف خودتان را پیش ببرید. بدون قانع کردن نمی توانید مسائل سببی و غیره را پیش بکشید. یادم می آید بدون اینکه اصلا مواضع حزب را در این جنگ لبنان درست دقیق همان روز خوانده باشم از سر کار که آمدم به جلسه پالتاکی علی جوادی آمدم ببینم که حزب چه می گوید اصلا خبر از اختلافات ایشان با بقیه رهبری نداشتم. وقتی آن مواضع دفاعی از نصرالله حزب الله لبنان را شنیدم که نباید آنها را محکوم کرد. حزب الله لبنان بعنوان سر پناه دهندگان مردم لبنان نامیده شدند. آنقدر این سنت سیاست های منصور حکمت در این حزب جا باز کرده است که نیازی به برگشتن و بیانیه های مختلف را خواندن نیست. این از اصول اولیه آن همه مبارزه در سالها متمادی بود که من همه حزب ام را با آنها می خواستم و بدون آنها برایم حزبی اصلا وجود نداشت. همان جای بدون اینکه با کسی مشورت کرده باشم علیه رهبری حزبم که علی جوادی باشد آنقدر سوال پیش اش کردم و مواضع اش را محکوم کردم که بحث ما دو نفره شد. جوان هایی از ایران بودند و متعجب اینکه چرا مواضع حزب چنین شده است مگر سیاست حزب در باره حزب الله و اسلام سیاسی عوض شده است و علی جوادی را بزیر سوال می بردند. حالا ایشان آمده از دگردیسی سیاست های حزب کمونیست کارگری صحبت می کند!؟ جلل خالق!

مطلب هیستریک آذر ماجدی قابل جواب دادن نیست. فقط برای کسانی که اولین بار با دیدن این فحش نامه ایشان قانع نمی شوند و دنبال حقایق هستند همه بیانیه ها و قطعنامه های حزب در سایت های حزب موجود اند فقط یک رجوع کوتاه به آنها به حقایق می توانند پی ببرند. حزب ما اسلام سیاسی را یک مانع برای رسیدن حقوق مردم فلسطین به یک کشور مستقل و برابر می داند. اینها با این مخالف اند. حزب دولت آپارتاید اسرائیل را همیشه محکوم کرده است. ولی آن اولی به مذاق این دوستان خوش نمی آید و این فحش نامه ها را ردیف می کنند!

شاید سخن کوتاه  آخرم بعنوان یک کادر این حزب که خودم را نزدیک به سی سال کادر حزب منصور حکمت و حمید تقوایی میدانم، باید بگویم که آذر ماجدی کادر های این حزب را نشناخته است. منبعد به حضور ایشان بیشتر مشرف می شویم،  تا کمی ما را بیشتر بشناسند! این کادر ها قرار است در ایران دولت عوض کنند. این کادر ها قرار است انقلاب را به سرانجام اش برساند. این کادر ها چنان روی مواضع حزب اشان ساق و قاطعانه از آن دفاع می کنند که اگر یکی از اعضای رهبری یک باره دلش خواست بلند بلند حرف بزند یا یاد نصرالله افتاد از این حزب خودش بار و بندیل اش را می بندند برود. این حزب بعد از ۳۰ سال مبارزه را خیلی دست کم گرفتید! فکر کردید این کادر ها آدم های فقط خوش دلی هستند که زندگی اشان را از سر راه آوردند که شما بدون دلیل و یک برخورد سیاسی  از موضع بالا بدون هیچ دلیلی خود را از تک تک آنها بالا تر بدانید طوری که لازم به یک جو دلیل سیاسی و منطق در حرف هایتان نباشد.  از خودمان بگذریم سیاست را خیلی بازی گرفتید! مردم ایران را خیلی ساده حساب کردید! کمی بیایید به صحبت های مردم ایران در برنامه های زنده کانال جدید گوش کنید. ببینید چه درجه از هوش و ذکاوت سیاسی در این مردم جمع شده است. ما با چنین مردمی روبروییم. اگر می خواهید جمع اتان از انگشت های دس