جواب مطلب آرش حسینی با تیتر ” حمید تقوایی و تراژدی غزه”

مهران محبوبی

دوست عزیز  آرش حسینی مطلبی دارد با تیتر حمید تقوایی و تراژدی غزه در همین یک روز پیش در سایت آزادی بیان مشاهده می شد. اینجا می خواهم تنها موضع حق بجانبی که می شود از این نوشته در آورد و قابل برخورداست، را اشاره ای داشته باشم. بقیه نوشته را کاری ندارم چون  شاید یک وزارت اطلاعاتی رژیم صحبت بمیان آورد تشخیص ندهید که واقعا این کسی است که از طیف جریان حکمتیست دارد مواضع حزب اشان را بطرز خودش بیان می کند.

"آزار دهنده به این لحاظ کسی که خود را سوسیالیست مینامد و ظاهرا با پناه بردن بیمورد و خارج از زمان و مکان به بحث خوب منصور حکمت( دو قطب تروریستی در مقطع یازده سپتامبر)   بدون اینکه هم(خم) به ابرو بیاورد، جنگ یکطرفه اسرائیل علیه مردم غزه به بهانه حماس را که نسل کشی بیش نیست،  با تحلیلی غیر واقعی و غیر انسانی عمق و ابعاد سیاست نسل کشی اسرائیل را پرده پوشی کند و بار جرایم این رژیم را سبک کند. "

 پیش کشیدن مسئله "زمان و مکان" و یا  آدم در آنطرف  کمتر کشته می شود یا زمانی که منصور حکمت در مقطع یازده سپتامبر بقول ایشان "بحث خوب دوقطب تروریستی" را بمیان کشید، قابل مکث است. در زمان یازه سپتامبر بیش از سه هزار نفر از کوچک و بزرگ از مردم عادی یکباره سوختند و از بین رفتند. خوب با این استدلال آرش عزیز منصور حکمت هم خیلی بی انصاف باید باشد  که وقتی کشتار مردم آمریکایی را دیده یک باره صحبت دوقطب تروریست کرده است. با این استدلال آرش، منصور حکمت وزن جنایت اسلامی ها را حتما پایین آورده است. آرش نامی در آن زمان ایراد به منصور حکمت می توانست بگیرد که  با چه درکی از سوسیالیست می تواند کشتار مردم آمریکا را ببیند و بعد یکباره صحبت از دوقطب تروریستی زده باشد.  واقعا مغز علیل می خواهد که این استدلال های بی مقدار را با یک عالمه سوسیالیست و مارکس و غیره به خیک عوام الناس ببندد و توقع داشته باشد مردم ۳۰ سال با جمهوری اسلامی اش از کنار اش راحت بگذرند و هیچی به ایشان نگویند!

صحبت حمید تقوایی و حزب کمونیست کارگری بسیار روشن در بیانیه ها و کانال جدید گفته شده است. فاجعه کشتار ها در این جنگ دو قطب تروریستی کم نبوده اند، و بدرستی از طرف حزب و حمید تقوایی عمق فاجعه را در همه ابعاد اش محکوم شده است. ولی اینجا کمی بگوییم بالای چشم حماس عزیز ایشان ابروست، یک مرتبه به رگ غیرتشان بر می خورد.  حمید تقوایی لیدر حزب کمونیست کارگری هم دقیقا روی همین سیاست،  حماس و نیرو های اسلام سیاسی را یک مانع ای برای صلح و منافع بلافصل مردم فلسطین دانسته و کلیت این فاجعه را محکوم می کند. شما با این مسئله ای دارید؟! عجیب نیست! کسانی که با نصرالله لبنان و حزب الله  عراق کورس می گذارند و در فقدان نقش خودشان آنها را پناه دهندگان مردم لبنان و عراق می دانند حتما چنین موضعی را باید انتظار داشت.

از اینها گذشته  به خود مردم ایران که این رژیم اسلامی و نقش اش را در فلسطین می دانند چه جواب می دهید. نکند مردم ایران را هم در خط آمریکا و سلطنت طلبان می انگارید؟!  حتما کناری می کشید و خجالتی مردم را دور از جون شما خر حساب میکنید که شعور سیاسی مشعشع شما و حزب اتان را درک نکرد ه اند که بقول کورش مدرسی  "بلند بلند فکر کنند"!

بنیاد گذار حماس احمد یاسین کسی که با دسیسه موساد  از زندان آزاد می شود و بلافاصله سازمان حماس را در همان اوایل ده هشتاد میلادی تاسیس میکند. این سازمان علیه  منافع مردم فلسطین و در بوجود آوردن این فجایع سهیم است. سالهایی که جنگ ایران و عراق ادامه داشت که مسلما اسرائیل از آن بسیار خشنود بود و کمک های نظامی بلاعوض اسرائیل به جمهوری اسلامی می شد،  سازمان حماس پایه گذاری شد. ماجرای شتیلا و کشتار مردم فلسطین در لبنان توسط اسرئیل و همکاری فالانژیست های سوریه و حزب الله لبنان یکی دیگر از فجایع است. با این همه قطعنامه های سازمان ملل متحد  علیه اسرائیل از سال ۱۹۴۷ به این طرف چطور اسرائیل می توانست در مجامع بین المللی  سری بالا کند اگر چنین قطب تروریستی اسلامی را علیه خودش نمی ساخت.  وجود یک قطب تروریست اسلامی که از کشتن هیچ بنی بشری هراس ندارد این وسیله دوام آوردن را به حکومت آپارتاید اسرائیل داد که رو پیدا کند این فجایع اخیر غزه اش را به بهانه دفاع از خود در مجامع بین الملل عنوان کند و شنیده و  توجیه شود. بیش از ۴۰۰۰ موشک به طرف شهر های مرزی اسرائیل  در عرض این چند ساله از طرف اسلامی ها پرتاپ شده است و دنیا اینها را دیده است.  اینکه حماس تا بحال پراکسی جمهوری اسلامی بوده را کسی نیست که انکار کند. سعی در بوجود آوردن و حمایت اسلام سیاسی رام شده از طرف غرب یک سیاست هرروزه آنها علیه چپ و کمونیست کارگری و سوسیالیست و  انقلاب مردم است.  از قبل این جنگ تروریستی دو قطب تروریستی نان خود را  می خورند. حال  اگر حزب کمونیست کارگری می خواهد مردم و منافع اشان را یعنی  قطب سوم علیه این دو قطب تروریستی را نمایندگی و رهبری کند و به این فجایع خاتمه دهد با چه جراتی لب باز میکنید و صحبت از منصور حکمت و سوسیالیست و غیره می کنید!؟

تحلیل های مشعشع حزب حکمتیست چه می باشد؟ فاتح شیخ در برنامه تلویزیونی در جواب محمد فتاحی در باره  سیاست حزب کمونیست کارگری که صحبت از دو قطب تروریستی کرده چنین می گوید: "اینها این بحث دو قطب را می کنند که مثلا یک قطب که آمریکا باشد برود قطب دیگر که اسلام سیاسی باشد را شکست دهد به امید اینکه خودشان روزی سر کار بیایند"

واقعا شرمت باد!

  غیر از منصور حکمت و حمید تقوایی کسی نبود و  نیست که عمق این سیاست دو قطب تروریستی را متوجه باشد و حزبی علیه آن را تا به امروز به پیش برده باشد!  نمونه ها بسیار است همین مواضع را از ریز و درشت امثال اتحادیه سوسیالیست های کارگری و حزب اتحاد هم دارند. این چپی که روزی منصور حکمت همه را دور هم جمع کرده بود الان هر کدام به طرفی ا
فتاده اند و طبق عادت ثانویه همان خط مشی هایی که روزی در سازمان های ملی مذهبی خودشان از جمله رزمندگان و پیکار و وحدت انقلابی می گرفتند الان تکرار میکنند! تنها فرقی که الان دارد این است که آنروز خمینی بود الان جایش را نصر الله لبنان و خالد مشعل حماس و آل صدر عراق گرفته اند. امروز دیگر حزب کمونیست کارگری است، حزبی است که مردم تشنه رهبری اش اند.  این حزب و مردم و لیدر اشان حمید تقوایی  می روند که این حکومت  ملی مذهبی ها را یکبار برای همیشه از صفحه زندگی مردم  ایران پاک کنند! این دینی است که ما به منصور حکمت و حزب اش و مردم ایران و بشریت داریم! مطمئن باشید  راه منصور حکمت و حزب اش که برای ما مقدس است را تا به آخر خواهیم پیمود!

۵ فوریه ۲۰۰۹