بررسی تحلیلی اوضاع ایران و منطقه و جهان در سه روز گذشته. بخش آخر 

بررسی تحلیلی اوضاع ایران و منطقه و جهان در سه روز گذشته. بخش آخر

منابع خبری: سایت آزاد بیان، سری مصاحبه‌های آرش کمانگر با سیروس بینا، فرهاد بشارت و محسن حکیمی در نقد انقلاب اکتبر و لنین. صدای آمریکا، بی بی سی. آپوزیت ۲۰۷ و فیس بوک

  این بخش پایانی نیز دو محور اصلی دارد

یک – رشد و گسترش مبارزه و اتحاد پایینی ها، و رشد دیپلماسی شاخدار و عملیات جنگی بالاییها

دو – باوجود نارضایتی وسیع مردم، وضع وخیم اقتصادی و تحریمهای شدید چرا جمهوری اسلامی نمیافتد؟

 عنصر (فیلسوفان، جهان را توصیف می کنند) از دید ما همان نکته مشترک تمامی اندیشمندان ناسیونالیست و سکولار دمکرات در اپوزیسیون است که در این بخش به عنوان یکی از مهمترین عوامل دوام عمر جمهوری اسلامی نقد و بررسی خواهیم کرد، و پایانبند نقدمان را با سه بیان (علمی هنریِ زیبایی شناسانه) از دانشمند سوسیالیستی بنام انیشتین، و اندیشمند اگزیستاسیالیستی چون برتراند راسل، و از نویسندۀ رئالیستی چون علی اشرف درویشیان ارائه خواهیم کرد.

بررسی اوضاع ایران

 اعتراضات مالباختگان با شعارهای تندتری وارد حملات فیزیکی شد که در لینک زیر می‌بینید که این رئیس در جمع مدیران کشوری چگونه لباس هایش را در می آورد و دست شکسته اش را نشان می دهد. روی پلاکارد نوشته بودند – وای از این طوفان، وای از این بیداد – دیگر کارد به استخوان رسیده – تبعیض و بی‌عدالتی و غم نان تا کی.

https://www.facebook.com/thunder.heart.33/videos/10214293094537626/

زمانی که جوانان محل متوجه می‌شوند که در ماشین پلیس به دختردستگیر شده تجاوز می‌کنند به شور می‌آیند و ماشین را واژگون می کنند. https://www.facebook.com/dorood.barkargar/videos/1896451814003968/

 تعدادی از دختران و زنان ایرانی به قصد مطالعۀ عکس‌العمل جامعه، بدون روسری بیرون آمده‌اند و در این میان دختری با پشتیبانی و حمایت پدرش همراه بوده و مرد جوانی که او را تحدید به زدن سیلی کرده بود توسط پدرش فراری داده شد.

 روحانی در سخنرانی یکساعته در مجلس، خطاب به آمریکا گفت که داعش و سایر تروریست ها را که شما ساخته‌ بودید ما شکست دادیم و بدانید که هر نقض عهدی که بکنید ما پاسخ قاطع را به لطف الهی به شما  خواهیم داد. سرتیب جعفری گفت که تا کی شما نباید از اینهمه  شکست از مردم منطقه درس بگیرید، ما به لطف الهی صدای شکستن استخوانهای پوسیدۀ امپریالیزم و سهیونیسم و دولت های دست نشانده را می شنویم. دبیر شورای امنیت ملی گفت که نتیجه آن بمب مادرِ، که بمب بی بی هم نبود به لطف الهی باعث رشد ما در منطقه شد. سرلشکر باقری گفت موشک های ما  کاملاً بومی و داخلی اند و به لطف الهی نیازی به خارج نداریم که این تحریم ها اثر کند. صادق لاریجانی گفت که قانون کاتسا که نیروی مسلح رسمی کشور و تمام سازمان های وابسته آن را تحریم می‌کند، حتماً فردا دولت را هم تحریم می کند. همه از آپوزیت ۲۰۷٫

بررسی اوضاع منطقه

به ۱۳۰۰۰  نیروی نظامی ناتو در افغانستان ۳۰۰۰ نیروی تازه نفس اضافه شد ولی وظیفۀ جنگی نخواهند داشت (چونکه نیروی لجستیکی و پشتیانی به مرزهای جمهوری اسلامی هستند که جانشین داعش حساب شده) رئیس جمهور فرانسه در دیدار از امارات عربی که در آنجا پایگاه نظامی دارند گفت که ما امیدواریم که در برابر جبهۀ جدیدی که در منطقه شکل گرفته و برای صلح و ثبات منطقه نگران کننده است، به ویژه در سوریه و عراق تلاش کنیم. (بنظرما فرانسه که در بررسی قبلی گفته بودیم که در مورد برجام به اتفاق انگلیس فعلاً در صف آمریکا قرار گرفته است، اکنون بموازات پیشروی عملیات میلیتاریستی ترامپ و ناتو علیه جمهوری اسلامی، قدم جلو گذارده است). وزیر خارجۀ انگلیس نیز در دیدار با مقامات کاخ سفید می‌گوید که من آمده‌ام که تلاش کنم آمریکا  از برجام خارج نشود و برای صلح و ثبات منطقه بیشتر تلاش کنیم، و من در سفری که بزودی به ایران خواهم داشت در مورد آزادی خانم ایرانی انگلیسی تبار که در زندان می‌باشد صحبت خواهم کرد. ترامپ بعد از دیدار بسیار راضی کننده از ژاپن و کره جنوبی اکنون شیوۀ پذیرایی رئیس جمهور چین را بسیار بیادماندنی توصیف کرد و گفت که در مورد تحریم ها و فشار به کره شمالی به توافق های خیلی خوبی دست یافتیم و در مورد روابط اقتصادی مان با  چین هم که بسیار ناعادلانه است اما من طرف چینی را مقصر نمیدانم چراکه چینی‌ها برای بهبود وضع مردمشان از تلاش‌های اقتصادی بهره می‌گیرند، بلکه مقصر اصلی را مقامات قبلی خودمان در آمریکا می دانم. (بنظرما آمریکا و انگلیس و فرانسه این سه عضو ناتو در یک هماهنگی جدیدی از یکطرف با حفظ  چماق نظامی بالای سر کره شمالی عمدتا با تحریم ها و فشار دیپلماسی پیش می‌روند ولی در مورد قطع نفوذ ایران در منطقه برای تضعیف قدرت نظامی روسیه و برای پرآشوب کردن منطقه و مانع تراشی در برابر رشد قدرت اقتصادی چین، با سیاستی معکوس پیش می‌روند یعنی ضمن حفظ چماق تحریم و فشار دیپلماسی بر بالای سر سپاه و رژیم اما به دنبال بمباران حوثی های یمن توسط هماپیماهای اعتلاف به رهبری عربستان، عملاً دارند با فرستادن ۳۰۰۰ نیروی لجستیکی به افغانستان و تجدید آرایش و آمادگی پایگاه های نظامی شان در منطقه، دایرۀ مدیریت حملۀ نظامی علیه رژیم ایران را تنگتر می کنند). تمام وزرای ناتو برای هماهنگی برنامه هایشان در مبارزه با جمهوری اسلامی که داعش امروز می نامند گرد آمدند و سپس وزیر جنگ آمریکا با رئیس ناتو در دیدار خصوصی برای صلح و ثبات منطقه گفتگو کردند. سعد حریری در مقطع دیدار یک هفته ای از عربستان بنابه خبر صدای آمریکا در حصر خانگی بوده و بنظرما استعفای سعد حریری به بهانۀ ترس از ترور توسط حزب الله لبنان و حصر خانگی او در عربستان، و همچنین حملۀ جدید عربستان به یمن نشانگر نقشه ای در حال تکوین است که آمریکا و عربستان و اسرائیل بهانه‌ای برای حمله به لبنان داشته باشند تا ایران را در چهار نقطه از خاورمیانه درگیر جنگ کنند. این می‌تواند باعث فرسایش بیشتر ایران گردد. بزودی نقشه های آن‌ها معلوم خواهد شد و نظر فعلی ما بر روی احتمالات می باشد. با توجه به اینکه الان ایران در یمن، عراق، و سوریه درگیر است، اگر جنگ لبنان نیز شروع بشود در چهار نقطه درگیر خواهند شد. بنظرما کودتای عربستان هم بخشی از همین نقشه می‌باشد تا نیروهای جنگ طلب در عربستان دست بالا داشته باشند.

رئیس روابط خارجی جمهوری خواهان، بحث صلاحیت رئیس جمهوری را در استفاده از سلاح اتمی و شروع جنگ به مجلس برده و می‌گوید که این موضوع از همان لحظه‌ای که ترامپ در کره جنوبی استفاده از سلاح هسته ای را به رخ جهان کشید در بین طیفی از جمهوری خواهان مهم گشته. بنظر ما این طیف از جمهوری خواهان همان بخش مقابل ترامپ هستند که با عملیات تروریستی لاس وگاس به ویژه تگزاس درواقع برای قلدرمنشی انفرادی ترامپ مشکل می ساختند. همین طیف با ذکر اینکه قاتل تگزاس که بیمار روانی بوده خودش را نیز کشته بوده، درواقع دروغ بزرگ ترامپ را که در جواب آن زن خبرنگار شجاع گفته بوده که اگر فروش سلاح در آمریکا را محدود می کردیم آنوقت مردم اسلحه ای نداشتند که این مرد بیمار را بکشند و شاید به کشته شدن تعداد زیادی منجر می‌شد برملا کردند. این سناتور گفت که درواقع کنترل فردگرایی رئیس جمهور در استفاده از سلاح اتمی از همان سال ۱۹۷۶ به حاشیه رفته بود.

——————————————————————————

فیلسوفان، وضع موجود را تفسیر میکنند و انقلابیون، جهان را تغییر میدهند

اکنون با فاکت و سند، مشخصاً به سخنان حشمت رئیسی، کورش عرفانی، محمد رضا روحانی، و از کنگره سکولار دمکرات ها به سخنان اسمائیل نوری اعلا، و حتی از سوسیالیست ها به سخنان مینا احدی و ثریا شهابی که از رهبری احزاب کمونیست کارگری در کنگرۀ سوسیال دمکرات ها بودند خواهیم پرداخت.

https://www.youtube.com/watch?v=E60oJyITchM&feature=share

 حشمت رئیسی در ده دقیقۀ آخر سخنانشان چه می گویند؟

سخنان حشمت رئیسی نشان می‌دهد که ایشان به قدرت جمعی آمریکا و اروپا و شانگهای، و بالانس حاصل از این سه قطب جهانِ سرمایه معتقدند، و دمکراسی را از درون چنین رهبری جمعی نتیجه می گیرند. اگرچه ایشان در بحث‌های هفتگی شان با رجوع به دورۀ پهلوی از تجارب و جنبندگی پدر خودشان که کارگر نفت بوده بهره می گیرند، و اگرچه بارها برای رساندن کانون اصلی مطلب شان از انقلاب روسیه و از تجارب لنین سود می جویند، اما زمانی که به راه حل اساسی بشری می‌ رسند، برخلاف انقلابیون و تغییر جهان، در جبهۀ فیلسوفان توصیف گر جهان می ایستند.

  ایشان در بررسی اوضاع خاورمیانه نیز می گویند که عربستان از روسیه موشک اس ۴۰۰ تهیه می کند، و به فاصلۀ دو سه روز بخاطر از دست ندادن آمریکا ناچار می‌شود که چندین موشک مدرن از آمریکا نیز بخرد. خوب همین مورد اخیر عربستان از دید ما جلوۀ بارزی از همان بالانسی است که در چهارچوب تشدید میلیتاریزم جهان سرمایه می گنجد و کودتای اخیر عربستان و جنگ حوثی های یمن و عربستان، و موشک باران همدیگر و قرنطینه شدن کامل ۲۲ میلیون مردم فقیر یمنی که سازمان ملل نیز صدایش درآمده است همه و همه از نتایج همین دمکراسی در منطقه است. کم و کیف دمکراسی در سطح جهانی اش نیز که در همان دوره دو قطبی شوروی و غرب بوده و چنین بالانسی حاکم بوده در تاریخ ثبت شده است. اکنون آیا بعد از چند دهه سپری شدن از آن دورۀ دوقطبی و بالانس جهانی، جامعۀ بشری توانسته است از این دمکراسی به آزادی و برابری با مفهوم بنی آدم اعضای یک دیگرند سعدی برسد؟.

 با توجه به اینکه اعتقاد دارند که می‌توان بین قدرت‌های مختلف بالانس ایجاد کرد، این بازی بین دو قدرت درواقع ادامۀ همان انحرافاتی است که بیش از ۸۰ الی ۹۰ سال جنبش چپ انقلابی را مسموم کرده، و چنین مانوری بین دو قدرت، اوج نمایشش در دوران خمینی بود که احزاب انحرافی و ضد انقلابی مانند حزب توده و اکثریت و چند حزب دیگر، به بهانۀ مبارزه با امپریالیزم به پشتیبانی از جنایتکاران خمینی شتافتند، و ضمن سرکوب خونین و تاریخی دهۀ ۶۰ و به شکست کشاندن انقلاب ۵۷ ، طبقه کارگر و زحمتکشان را به دنبالچۀ سرمایه داری ارتجاعی تبدیل کردند و ما اکنون در فرایند ۴۰ سالۀ همین رژیم، تا حد نابودی تمامی منابع و نیروی مولد و سازنده و زحمتکش ایران قرار داریم، و روسیه و چین یکطرف رژیم را گرفته است و آمریکا و اروپا نیز طرف دیگر ماجرا را، و به هرحال بعد از بیچارگی روز افزون جوامعی مثل عراق و سوریه و لیبی و یمن و افغانستان و کل منطقه، از ترس جنگ اتمی شبانه‌روز نگرانیم. آن احزاب و سازمان ها نیز تحت رهبری روشنفکران و فیلسوفانی بودند که بین قدرت‌های متقابل و بین شکاف جناح های مختلف سرمایه داری در نوسان بودند، و امروز نام آن نوسان را بالانس می نامند. در اینجا برای دریافت بهتر از گفته‌های ما می‌توانید به لینک زیر که موضع ما در مقابل انواع سرمایه داری است رجوع کنید.

http://chzamani.blogspot.no/2017/10/blog-post_15.html

 گرایشات انحرافی فوق، انقلاب را مرحله بندی می‌کردند و مرحلۀ اول را انقلاب دمکراتیک می‌خواندند و جلوۀ کنونی همان انحراف درواقع همین حکومت سکولار دمکرات مورد نظر نوری اعلا، رامین کامران، و کورش عرفانی و … می‌باشد که همگی طبقۀ کارگر را از رهبری انقلاب خلع کرده و نمایندگان بورژوازی و خرده بورژوازی را به عنوان رهبران انقلاب به جامعه تقدیم می‌کنند و مثل دورۀ پهلوی، بسیاری از این طیف اندیشمندان خصلت خلقی بودن را بر خصلت کارگری ترجیح می دهند.

محمد رضا روحانی نیز در دقیقۀ ۷۱ تا ۷۲ چه می گویند؟

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4323&v=vHE-Q7FPtD8

 ایشان نیزمی‌گویند: «ضرورت داره ما بهم نزدیک بشیم برای حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی ایران، و ابتکاراتی که در این زمینه می تونه انجام بشه خیلی زیاده، خیلی چیزها، مثلاً ما از سازمان ملل متحد بخواهیم که این شرایط را کنترل بکنه که این پول‌هایی که به ایران میره کجا میره، کار خیلی مشکلی نیست قبلاً هم این کارها رو کردن بلدند، و به این ترتیب اقلاً فرمانده سپاه نمیاد بگه که حماس هرچه بخواد ما می دهیم». خوب اینهم از چاره‌ جویی سیاسی و نجاتبخش این صاحب نظر بسیار خوش اخلاق که راه نجات را به عوض انقلاب و زیر و رو کردن نظام پوسیدۀ سرمایه با توسل به سازمان ملل می جویند.

 از دقیقه ۲۴ تا ۳۵ کورش عرفانی

https://www.youtube.com/watch?v=46qCAIfy_Ns

کورش عرفانی اما برخلاف حشمت رئیسی و برخلاف محمد رضا روحانی راه نجات بشر را در چنگ انداختن و آویزان شدن به نظام چین کمونیست می بیند و گویی یک کشف تازه‌ای کرده‌ اند و برای گذار از این فلاکت بشری دریافته اند که در نظام مدیریت چین، یک اقلیتی اکثریت جامعه را مدیریت می‌کند (و نمی گویند که استثمار و بهره کشی می کنند)، و حاصل بدست آمده را نیز به اکثریت برمی‌گردانند. ایشان می گویند زمانی هم که همین چینی‌ها به کشوری در آفریقا و غیره می‌رسند در آنجا نیز بهمین ترتیب آباد  می‌کنند و پیش می روند، و همین کورش عرفانی مدت‌های طولانی سوداگری چینی‌ها را یکی از عوامل مهم نابودی ایرن در معامله با جمهوری اسلامی تجزیه تحلیل می کردند.

 بنظر ما از همینجا به روشنی معلوم می‌شود که روی چه حسابی شعار سه بندی حزب ایران آباد که تزیین کنندۀ تلویزیون دیدگاه می‌باشد سه کلمۀ آزادی، آگاهی و آبادی است. به عبارت دیگر هر اندیشه و حزب سیاسی که مفهوم آزادی را بدون برابری ارائه کند درواقع بدین معنی است که مالکیت خصوصی را محترم می شمارد و برچیدن استثمار از اهداف استراتژیکش نمی باشد.  بنابراین صحبت از حقوق انسان و فقیر فقرا و کارگر و زحمتکش، و بطور کلی دفاع کلی گویانه از انسان که کامران مهرپور شروع سخنش را با نام انسان در برنامه‌های هفتگی ارائه می کنند، همه بهانه و وسیله ای برای پیش بردن آزادی و آگاهی و آبادی به مفهوم بورژوایی اش است. حال این جامعه اروپا باشد یا اسکاندیناوی اروپا و یا چین کمونیست باشد تفاوت ماهوی نخواهد داشت. زمانی هم که رامین کامران در گفتگو با کورش عرفانی حول سکولاریزم بحث می‌کردند ، رامین کامران به صراحت می‌گفتند که برای ما سکولاریزم با لاتیسه مهم است آنهم به این خاطر که بورژواتر است

بنظرما تا زمانی که یک گروه به قدرت سیاسی و حکومت نرسیده باشد و یا یک کشور امپریالیستی بخشی از دنیا را زیر سلطه نگرفته باشد هنوز جنایتکار بودنشان دیده نخواهد شد. مانند زمانی که انگلیس ابرقدرت بود و همۀ جنایت ها به دست آنها انجام می‌شد و ملتهای دیگر فکر می‌کردند که آمریکا جنایتکار نخواهد شد لذا برای نجات از دست انگلیس به آمریکا پناه می‌بردند. اکنون نیز وضعیت آمریکا و چین همینطور است.

کورش عرفانی در برنامۀ سه ساعتۀ دیدگاه تی وی که با کامران مهرپور جمعه ها ارائه می کنند، زمانی که

  به بخش مربوط به مبارزات جامعۀ ایران می‌رسند، با نشان دادن فیلمی از اعتراض مالباختگان که شعار می‌دادند – نصر و من الله و فتح القریب، مرگ بر این دولت مردم فریب – عوض اینکه به بند دوم و سرنگونی طلبانۀ شعار تمرکز کنند و درجه ارتقای مبارزاتی و اعتماد بنفس مالباختگان را نشان دهند اما ذره‌ بین شان را روی بند اول شعار می‌گیرند و با تحقیر و پایین آوردن پراتیک انقلابی جامعه سخن می‌گویند، و در تکمیل چنین روحیۀ ضد انقلابی آنوقت این شعار را به شعار دیگری وصل می‌کنند که مالباختگان می‌گفتند – یا حجت ابن الحسن – ریشۀ ظلمو بکن. درواقع ایشان این ایده را ارائه می‌کردند که مردم بدبخت و نادان و بیچارۀ ایران بعد از چهار دهه هنوز با دست به دامن امام زمان شدن حق طلبی می کنند.

 انقلابی گری و رادیکالیزم در توده های مبارز بشکل تئوریک از گام نخست مبارزه شروع نمی‌شود بلکه با شعارهای کمتر انقلابی و حتی راست شروع می‌شود و در حین مبارزه و روند پراتیک است که هر روز رادیکالتر شده، حتی در مرحله‌ای از رادیکالیزه شدن عملاً فیلسوف‌ها و بوژواهای نیمه انقلابی را نیز پشت سر گذاشته و مراحل مختلف آگاهی طبقاتی را در عمل طی کرده و به سطحی از انقلابی گری می‌رسند و آگاهانه برای رسیدن به سوسیالیزم اقدام می کنند.

زمانی که ما این طرز برخورد لیدر حزب ایران آباد از نوع سکولار دمکرات و ملی‌گرا را در کنار طرز برخود دیگرشان قرار می‌دهیم، یعنی زمانی که در برنامۀ ۴ ساعت و نیم همین دیدگاه تی وی که در عید نوروز سال گذشته اجرا کردند و با ارائۀ تبریک و شادابی سال نو می خواستند به نیروی مبارزاتی جامعه نیرو بیافزایند، در آنجا دیدیم که ۵ مرد عضو همین حزب با ۵ زن عضو همین حزب، نفر به نفر و بترتیب یک زن و یک مرد به صحنه می‌آمدند و روی به جامعه خودشان را معرفی می‌کردند و ۵ دقیقه سخن می گفتند، در آنجا می‌دیدم که اعضای مرد کاملاً علنی با تصاویر زنده پراتیک می‌کردند ولی اعضای زن بدون هیچ تصویر علنی و شفاف و روشنی صرفاً با صدایشان سخن می‌گفتند! در نقد همین نکتۀ بسیار مهم هنگامی که من در صحبت تلفنی با یکی از اعضای زن این حزب صحبت می‌کردم و می‌گفتم که آخه دوست عزیز شما از یکطرف بطور مدام از یکدرصدی ها و بخش آگاه و مبارز جامعه سخن می‌گویید اما اگر نرگس محمدی ها که از شجاع‌ ترین انقلابیون جامعه بودند و در دل خیابان با رژیم سرکوبگر جنگیده اند و

با ۱۹ سال زندان همچنان در چنگ رژیم می‌باشند و از دیدن دو فرزند خردسال شان نیز محرومند این سبک کار حزب شما و این توجیه شما را بشنوند به چه حالی دچار می گردند!، و یا اگر مادر ستار بهشتی این زن انقلابی و قهرمان که در اغلب تظاهرات و مبارزات خیابانی در میدان هستند، و اساساً اگر همسر رضا شهابی و همسر جعفر عظیم زاده و همسر محمود صالحی که همواره در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و شوهرانشان در دل خیابان می جنگند در برابر شما قرار بگیرند چگونه این درجه از محافظه کاری تان را برایشان توجیه می کنید! مگر زنانی که عضو سازمان های دیگر هستند اغلبشان علنی و شفاف در اپوزیسیون خارج فعال نیستند و چطور هست که شما در امن و امان ترین کشورهای اروپا و آمریکا نشسته اید و شبانه‌روز دم از آگاهی، آزادی و آبادی می زنید! ایشان جواب می‌دادند و می‌گفتند که آقای احمدی شما نمی‌دانید که نیروهای سرکوب گر رژیم تا بحال چند بار خانوادۀ همین آقای کامران مهرپور ما را بخاطر همین فعالیت‌های دیدگاه تی وی و سایر برنامه‌ها تحت فشار قرار داده اند! بنابراین اینجا هم می‌بینیم که حزب ایران آباد کورش عرفانی چگونه به خود حق ویژه می‌دهند و از بالا به جامعه نگاه می‌کنند و به سبک احزاب و نیروهایی که تودۀ کارگر و زحمتکش را وسیله و گوشت دم توپ برای اهداف خود کرده اند عمل می کنند.

این لینک هم سخنان مینا احدی در پنجمین کنگره سکولار دمکرات ها می‌باشد

  https://www.youtube.com/watch?v=Ma4G3afXSNU

ار پنجمین کنگرۀ سکولار دمکرات ها نیز تمامی نظرات سخنرانان مخصوصاً سخنان آغاز کنگره توسط ناصر کاخساز و سخنان پایان کنگره توسط اسماعیل نوری الا در همین مایۀ فیلسوفان و تفسیر وضع موجود بود، و صاحب نظران سوسیالیستی مثل مینا احدی و ثریا شهابی نیز که سال‌ها از کادر مرکزی حزب به اصطلاح سوسیالیستی و کمونیستی بوده‌اند، در آنجا صرفا به جامعه طبقاتی اشاره می کردند و مثل بقیه یک کلمه طرح نکردند و نپرسیدند که آیا از فردای تشکیل حکومت سکولار دمکرات، شما با صدای بلند و رسایی به جامعه و جهان خواهید گفت که از این ساعت مالکیت خصوصی محترم نمی باشد و خواهید گفت که از این ساعت استثمار انسان از انسان ممنوع اعلام می گردد! همین مینا احدی که در سال گذشته در همین کنگره لااقل از سوسیالیسم و از استثمار و غیره حرف زده بود اما امسال به عوض اینکه بموازات رادیکالتر شدن جنبش کارگری جامعه به مبانی استراتژیک مارکسیزم قوی‌تر پایبند باشند، اما از این هم صرف نظر کردند و از دید ما به جز ظاهر سوسیالیست شان درواقع هیچ فرق اساسی با سکولار دمکرات ها و اندیشمندان مورد نقد ما نشان نمی دادند و درواقع این‌ تیپ سوسیالیست ها هم سوسیال دمکرات می باشند.

—————————————————————–

ما در طی ۳۰۰ سال گذشته، دانشمندان و هنرمندان و نویسندگان بزرگی داشته ایم مانند انیشتین و چارلی چاپلین و هلن کلر و انیشتین امروزی یعنی استیون هاوکینگ و… ، که ضمن اینکه خودشان را سوسیالیست می‌دانستند، تنها راه نجات بشریت را نیز برقرار شدن جامعه سوسیالیستی می‌دانستند اما سرمایه داری تلاش می‌کند که مردم جهان هرگز ندانند که این دانشمندان و هنرمندان بزرگ، اندیشه‌های سوسیالیستی داشته اند.

 آلبرت انشتین می گوید: من متقاعد شده ام که برای از بین بردن این سیمای زشت سرمایه داری تنها یک راه وجود دارد، و آن استقرار اقتصاد سوسیالیستی همراه با یک سیستم آموزشی با اهداف اجتماعی و سوسیالیستی میباشد. در چنین سیستم اقتصادی، ابزار تولید در مالکیت جامعه است و به شیوه برنامه ریزی شده بکار گرفته میشود. سیستم اقتصاد برنامه ای، تولید را بر اساس نیاز جامعه تنظیم میکند، کار را بین همه کسانی که توانایی کار کردن را دارند تقسیم میکند و معیشت همه مردان، زنان و کودکان را تضمین میکند. آموزش فردی، علاوه بر اینکه شکوفایی استعدادهای ذاتی را تشویق میکند، تلاش میکند تا به جای تکریم و ستایش قدرت و موفقیت فردی، احساس مسؤلیت نسبت به دیگر همنوعان در جامعه را ایجاد کند.

برتراند راسل می گوید: اکثریت مردم همیشه به مذهب و ناسیونالیزم علاقۀ بیشتری دارند تا علم، چونکه حالت فرشته ایِ سقوط کرده برایشان راحتتر است تا شامپانزه ای در حال تکامل

علی اشرف درویشیان هم می گوید: «من هیچوقت زندگی را زشت ندیدم بلکه زیبا دیدم. هر پدیده‌ای در زندگی برای من زیبا بود. بقول مولانا -پیش چشمت داشتی آینه کبود، زان جهت دنیا کبودت می‌نمود- من آینۀ کبود به چشمم نداشتم که دنیا را کبود ببینم. من به دنیا با زیبایی نگاه می کنم. دنیا آنقدر زشتی دارد که دیگر ما زشت ترش نکنیم. هنر باید زندگی را زیبا بکند. نوشته های من رئالیستی اند و با تحولات انسان ها است که زندگی زیبا می‌شود. متحول می شود.

بنظر ما نیز زیبایی جامعه به شرطی پابرجا می‌ماند که نیروهای مترقی و پیشرو بتوانند تغییرات رو به جلو و مثبت را ببینند و در جامعه پیش برده و به سمت انقلاب هدایت کنند.

———————————————————————————-

ناصر احمدی و رفیق دیگر –  ۲۰۱۷٫۱۱٫۱۰