این جمله خیلی به وضعیت رفیق محمود صالحی صدق می کند

.این جمله خیلی به وضعیت رفیق محمود صالحی صدق می کند .

کارگران برای رهایی ازقید و بند نظم سرمایه چیزی بغیر از زنجیرهایشان را از دست نمی دهند .

زنجیرهای که به پایش بسته اند از نظر خودش ارزش نگاه کردن را ندارد . با تمسخر به زنجیرهای که به پایش بسته اند حرف می زند. رفیق محمود هم طبقه ما مزد بگیران نظم نابرابر و ضد بشری سرمایه در قالبهای گوناگون در دنیا است. اومی داند چقدر قوی و بزرگ است که حتی در بد ترین وضعیت جسمی که دارد از نظر دشمن طبقاطی و ضد بشری اش صد چندان قویتر است و ازش می ترسند در بستر بیماری پابند و دستبند ش زده اند .

این وضعیت شاید امروز خوب درک نشود اما بعدها مانند اسپارکوسی از ش یاد میشه . رفیق محمود صالحی انسانی بسیار انسان دوست . قاطع . حق طلب .سمج و حس شنوایی اش برای زنجیر بندان و حاکمان بسیار ضعیف است .

به همین دلیل است از وی راضی نیستند و می خواهند زجر کش بشه . اما کور خواندند رفیق محمود آنقدر قوی بوده وهست هیچگونه زجری از طرف حاکمان و زندان بانان و دشمان طبقاطی و ضد انسانی در وجودش رخنه نخواهد کرد .

اینرا حاکمان باید بدانند . حاکمان خودشان دارند زجر می کشند که نمی توانند وی را سر بزیر کنند به همین دلیل است بر روی تخت بیمارستان که نحیف ترین شیوه حاکمیت است پا بند ودستبند برایش وصل می کنند .چقدر این عمل زشت و غیر انسانی است حاکمان فکر می کنند با این نوع شکنجه از پای در میاد .

هنوز نفهمیده اند که این اولین بار نیست وی را زندانی و شکنجه می کنند و نتوانستند از پای درش بیارن .اما محمود صالحی قوی است و تنها نیست نه تنها در سقز بلکه سنندج .و تهران و در اروپا . کانادا ،امریکا و خیلی جاهای دیگر اورا همراهی می کنند و می شناسند.

نزدیکترین هایش و شهرسقز افتخار کم نظیری را نصیب خود کرده اند ، شخصیتی قاطع و مدافع سر سخت منافع هم طبقه ای هایش را دارند توصیه می کنم شهر سقز یه جای به افتخار همچنین شخصیتی را نامگذاری کنند .

اما یه چیزی از رفیق محمود را می فهمم زجر وضعیت روحی دلتنگی و ترس و واهمه فرزندان و همسر و بستگان و یارانش را می کشد اینرا من باور دارم و باید در این رابطه وی بیشتر را یاری داد .

توفیق پیرخضری .ستکهلم ۷ ماه نوامبر ۲۰۱۷.