اعضای فراکسیون نئوتوده ای در کومەله طفره نروند!

محمد فتاحی
دوم فوریه ۲۰۰۹
m.fatahi@gmail.com

میگویند چوب را بلند کنید تا دزد معلوم شود. بهروز ناصری از اعضای فراکسیون نئوتوده ای درون کومه له، و همکار رضا مقدم در کمیته ای به اسم کارگر در نروژ که مشغول جهاد ضدامپریالیستی است، اولین کسی است که بعداز فراخوان حزب حکمتیست زبان باز کرده تا از اعمال شان دفاع کند. این قلم بدست فراکسیون مذبور هم مثل هلمت احمدیان زمین و زمان طی کرده تا از پرداختن به اصل قضیه طفره برود.

ایشان هم که فراکسیون شان بعداز این همه بی آبرویی که نصیب کومه له کرده است، اندرباب  خصومت حکمتیست ها با کومه له داستان بافته است. با فرض قبول صد در صد این ادعاها، آیا اینها حاضرند به لیست بالا بلندی از شخصیت ها و فعالین چپ و کمونیستی که در باره حرکت نئوتوده ای قلم زده اند و هیچکدام شان حکمتیست نیستند جوابی بدهند؟ منظور مقالات بهمن شفیق، لیلا دانش، امیر پیام، بهرام رحمانی… و لیست کسان دیگری است که نمیشناسم شان و نمیدانم کجای این کره خاکی زندگی می کنند و یا احیانا با چه سازمان یا حزبی اند، مانند مثلا ژیلا ناصری که مقاله اش را در سایت های اینترنتی دیده ام.

در دفاعیه بهروز ناصری در مقابل حکمتیست ها به "عناصر دیگری که از سر سطحی نگری، فرصت طلبی، التقاط و آشفته فکری و… طوطی وار تزهای منحط حزب حکمتیست را تکرار میکنند" اشاره شده است.  انصاف حکم میکند بگویم تعدادی از این فعالین که مورد لطف ایشان و رهبرانش رضامقدم و ایرج آذرین قرار گرفته اند، منجمله کسانی مانند بهمن شفیق که بعدها متوجه مقالات شان شدم، مدتها قبل از حکمتیست ها حرکت سیاسی و شکل گیری نئوتوده ایسم را متوجه شده بوده و در باره اش کار تئوریک ارزشمندی کرده اند.

این کارگر اخراجی ایران خودرو که همین دیروز مقاله اش در سایت آزادی بیان درج شده است چه؟ منظورم کریم استوارپور است که هیچ رابطه تشکیلاتی هم با حزب حکمتیست ندارد. ایشان هم که خطر ناشی از جهاد ضد آمریکایی برای رفقای کارگرش را به همه هشدار میدهد تحت تاثیر تبلیغات حکمتیست ها دچار آشفته فکری و التقاط شده است؟ 

اطلاعیه های اتحادیه آزاد کارگران و سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه چه؟ کسی از میان قلم بدستان نئوتوده ای ها میتواند کمی شهامت قرض بگیرد و توضیح دهد شکایت اینها از چیست و خطاب شان به کیست؟ فعالین چپ و کمونیست، تشکل های کارگری، فعالین کارگری از تهران گرفته تا سنندج و تا خارج کشور همه  هم زمان دچار آشفته فکری شده اند؟ قلم بدستان فراکسیون نئوتوده ای کومه له که ادعای مسئولیت در مقابل جنبش های اجتماعی را دارند چرا برای این لیست بی جواب مانده اند؟ چرا به جای پاسخ به آنها، با درج اطلاعیه ادامه جهاد ضد آمریکایی در نشریه جهان امروز همراهی با اقدامات پلیسی جریان آذرین- مقدم در جنبش کارگری را تاکید می کنند؟