ما پیروزشدیم! پیش بسوی برپایی حزب سازمانده و رهبر

ما پیروزشدیم!
پیش بسوی برپایی حزب سازمانده و رهبر

اینجا و رسما اعلام می کنیم که علیرغم خواست و تلاشهای مذبوحانه جریانات مرتجع و مخالفین غیر سیاسی و فرقه ها ی ورشکسته، و به ویژه برخلاف خواست و تلاشهای رژیم فاشیست اسلامی، و بطور کلی با وجوداقدامات موزیانه همه این مخالفین و دشمنان “مشترک” این روند و تلاشی که در٧-٨ ماهه اخیر یکجا هدفشان به هم زدن صفوف ما و مانع تراشی در راه ایجاد تشکیل یک حزب سیاسی مارکسیستی و انقلابی سرنگونی طلب بود، ما موفق شدیم. ما توانستیم با کمترین تلفات بزرگترین نیرو و پیروزی را بدست بیاوریم. این تازه شروع کار ما است!
اصل صورت مسئله این بود و هست که ما خواستیم یک حزب سیاسی جدیدی سازمان بدهیم، اکنون و پیشا پیش تشکیل چنین حزبی که از روز اول مورد نظر ما بود را اعلام می کنیم و به همه علاقمندان و مبارزین راه آزادی و برابری تبریک می گویم. بله، در همین چند روز یا چند هفته پیشرو با افتخار حزب ما بطور رسمی اعلام موجودیت می کند. این یعنی یک پیشروی و یک دستاورد عظیم برای جنبش کارگری و کمونیستی! و شکستی برای آنهائی محسوب میشود که علیه چنین روندی بودند.
واقعیت این پروسه‌ چنین بود که، با وجود همه مانع تراشیها و خشم و نقشه کشی و دندان جویدنها، با وجود همه تلاشهای مخفیانه و حقیرانه ای که در جهت ترور شخصیت ما و تخریب و دروغ پردازیهای محفلی ، به ویژه علیه افراد فعال و شاخص این پروسه و اقدام انقلابی ما ، طوری که حتی به دلیل بزرگی دروغهایشان خودشان هم شرم داشتند مستقیم یا بطور علنی ظاهر شوند، با هدف ایجاد تردید و توهم و دروغ پراکنی و تماس تلفنی گرفتن با این و آن فرد و سرمایه گذاری شرمگینانه حول چنین مسائل پیش پا افتاده برای تدارک”شکست” ما که همزمان تلاش و تقلای عبثی بود به منظور جلوگیری از ریزش موقت صفوف متزلزل و چند پارچه خود، با وجود واقعیت فشارهای “میشود و نمیشودها” و ناپیگیریها و یاس و ناامیدیهای فردی که دوربر خود این پروژه انقلابی وجود داشت، و با وجود تلاشهای ناموفق آن دسته از مخالفین “دلواپس” در صف بخشی ازاپوزسیون چپ و از جمله در صفوف رفقای هم حزبی سابق ما، ما توانستیم پروژه خود را به سر آنجام برسانیم.
به علاوه، و مهمتر اینکه همزمان جمهوری آدمکشان اسلامی هم تلاش زیادی کرد که مانع برای ما ایجاد کند، بخشی از پروپاگند و توهم پراکنی زیادی مبنی بر اینکه ما نمی توانیم کاری کنیم افسارش دست جمهوری اسلامی بود از کانال افراد های معین و با نام مستعار و بی نام و نشان در دنیای مجازی. جمهوری اسلامی حتی کمپین توهین و فحاشی شخصی و خانوادگی را نیز علیه ما سازمان دادند و در نامه و اینترنت پدر و مادر و خواهر و فرزندان ما هم در مقابل تعرض یک مشت اوباش بازنده و ترسو و نقاب زده و عامل و مزدور کثیف رژیم در امان نماندند. جمهوری وحشتناک اسلامی همزمان و سراسیمیه تلاش می کرد در میان موجی ازاستقبالی که از پروژه تشکیل حزب شده عوامل خود را روانه صفوف ما کند. ما این موارد را نیز کشف و راه نفوذشان را سد کردیم.
بدین ترتیب ما کلیه تلاشهای ارتجاعی به هدف ایجاد اخلال و زمینه سازی به منظور تحمیل شکست پروژه تشکیل حزب و یا ضربه زدن به کل پروژه تشکیل حزب جدید را کاملا با شکست مواجه کردیم. اگر چه دوره بسیار سخت و دشواری بود، اما دوره به شدت آموزنده و پر افتخار و کم نظیری نیز بود. تجربه نوین و بسیار مثبت و تازه ای در تشکیل و ایجاد حزبی جدی و کمونیستی و اساسا با اتکا به مشارکت جمعی و گرد آوری نیروی بسیار جدید و حتی با تجارب بسیار متفاوت مبارزاتی اما با یک انگیزه و هدف مشترک انقلابی بود، دوره ای بود که خوشبختانه بدون حضور شخصیتهای ناکارآمدی که هنوز ازنان سی– چهل سال پیش مبارزاتی خود صرف میکند، و بدون اینکه یک کلمه به اشتباهاتش نیز اقرار کنند، به سر انجام مثبتی رسید. دوره ای که یکی ازعلل رمز موفقیتش عدم حضور جدی ڕوشنفکران صرفا کتاب خوان و نصیحت کن و “من من” کردنها ویا هیاهوی “کارگر گرا”یان ملال آور بود. و پروسه ای بود که به درست بدون حضور”رهبران مادام العمر و تئورسینها”ی همیشه “درستگو” شکل گرفت. ما به نقش وجودی “خدا” و “سرباز” در مکانیزم رهبری سنتی و تاکنونی در اپوزسیون برای همیشه پایان دادیم.
اما این پیروزی مدیون تلاش خستگی ناپذیر تک تک رفقای عزیز ما از سوئد و آلمان و نروژ تا اربیل و سلیمانیه و از تهران و تبریز و نقده و اصفهان و ارومیه و مشهد و کرمانشاه تا مهاباد و بوکان و سنندج و مریوان و کامیاران وروانسر و سقز و اشنویه و خیلی جاهای دیگر است. وجود و حضورنیروی کادری که در راس این حرکت و فراخوانها بود جز کادرهای مبارز ومستحکم، کارگران کمونیست و پیگیر،انسانهای حساب پس داده شده و با تجربه درعرصه های مختلف مبارزه، نمونه ای از فداکارترین نسل کادری،غرق نشده در زندگی لوکس خارج کشوری، امیدوار به امر مبارزه و خوشبین به تشکیل ایجاد حزب بوده و هستیم. اما در عین حال فاکتور به مراتب عینی تر و واقعی تری که زمینه ساز این امرمهم شده فاکتورهای سیاسی-اجتماعی و مبارزاتی درون جامعه ایران هست. بنظرم عامل اصلی پیروزی تاکنونی ما و همچنین زمینه رشد و گسترش واقعی و وسیع حزب ما در دوره پیش رو نیز دقیقا به دلیل نیاز مبارزاتی ریشه دار و زمینه عمیق تمایل و خواست رادیکال و سوسیالیستی که، به احزاب تاریخ مصرف تمام شده دیگر اعتماد ندارند، در جستجوی آلترناتیوهای مدرن و امروزی و حاضر در میدان مبارزه برای دست یابی به آزادی و برابری و امنیت هستند. بر وجود چنین بستراجتماعی و مبارزاتی بود که نه تنها توانستیم بر آن مشکلات فایق بیاییم که اکنون ریشه ایجاد یک حزب براستی سیاسی، کارگری، و انقلابی و مرتبط با جامعه را در اعماق جامعه فراهم کرده ایم.
چنانچه همه رفقای که تا این لحظه هم سنگر هم شده ایم به فعالیت خود گسترش دهند، به ویژه اگر بتوانیم درکنفرانس یک رهبری فعال و متعهد و بسیار مسئول را شکل بدهیم، حزب تازه تاسیس ما می تواند با سرعت کم سابقه ای ریشه و نیروی خود را در چهار گوشه ایران بگستراند و به یک حزب بسیار بزرگ توده ای و سوسیالیست و بسیارخطرناک برای جمهوری اسلامی و مرتجعین تبدیل گردد. در هر صورت شخص من مانند دوره ما قبل تشکیل حزب برای دوره بعداز تشکیل حزب نیز با اتکا به رفقای بسیار گرامی قدیمی و همسنگران عزیز جدیدم و با اتکا به صف وسیعی از مبارزین که به این حرکت پیوسته اند با همان انرژی و امید تلاش خواهم کرد و به پیروزی بر ارتجاع به مراتب امیدوارتر وخوشبین ترهستم.
این حزب لازم و ضروری شده است چون نیاز مبرم صدای تشنه آزادی و نماینده خشم فرو خفته ای است که در اعماق جامعه، در قلب مبارزات هر روزه کارگران در حال تپش است. حزب کارگران است چون هم در سیاست و اهداف وسنت کاری و هم تشکیل دهنده گانش بطور واقعی بخشی از خود کارگران پیشرو هستند. این حزب و رهبریش به شدت متاثر است از درد و رنج و گلوی بغض گرفته صدای خانوده کارگری که ماهها است حقوق کار انجام داده اش را هم نمیدهند و وقتی خواهان پس گرفتن آن است با شلاق و تازیانه بر پشتش در ملاء عام پاسخ میگیرد یا روانه زندان میشود. بله ما عمیقا و با تمام وجودمان از این شرایط منزجر و متنفرهستیم و میخواهیم هر چه زودتر به این شرایط بردگی و به شدت مشقت بار برای میلیونها انسان شرافتمند خاتمه بدهیم.
چنین حزبی ضروری شده است چون نمی پذیریم و اجازه نخواهیم داد که نظام جمهوری اسلامی ، که تا اعماق در خون و جنایت و تجاوز و حق کشی نسبت به دهها میلیون انسان شرافتمند در عرض قریب به چهار دهه مرتکب شده است به راحتی از این مهلکه جان سالم بدر ببرد، از کسی پنهان نمی کنیم که ما هیچ ترحمی نیز به هیچ عنصری در سیستم رهبری و سران سیاسی، نظامی، فرهنگی و امنیتی رژیم تا حد نابودی تمام و کمالشان نداریم. چون این حق نظامی است که چندین برابر امثال صدام و هیتلر و بن لادن والبغدادیها مردم بی دفاع و آزادیخواهان را سرکوب و نابود کرده اند. حزب ما بسیار ضروری شده است چون اجازه نمی دهیم بیش از این دعوا و کشمکش درون جنایتکاران و یا افق و آلترناتیو رژیم چنجی را به نرخ “کمونیزم” و “مبارزه” و “انقلاب” و “پیروزی” را بیش از این به طبقه کارگر و به این مملکت هشتاد میلیونی به فروش برسانند و به بقای این نظام کمک کنند.
بله ما ضروری شده ایم که علاوه بر کمک و تاکیدمان به تشدید و تعمیق مبارزه سیاسی و طبقاتی جنبشمان و تامین صف مستقل طبقاتی و آزادیخواهانه در همه عرصهای نبرد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، ما معتقدیم که این رژیم را سر انجام با قهر انقلابی وزور باید از سر راه بر داشت. و برای رسیدن به اهداف سوسیالیستی و طبقاتی خود به روشنی اعلام کرده ایم که حزب همه “مردم” و یا حزب “همه با هم” نیستیم! ما حزب کارگران سوسیالیست هستیم!، حزب مردم آزادیخواه، مبارزین ضد رژیم، و حزب کارگران و زحمتکشان طرفدار یک جامعه سوسیالیستی هستیم. حزبمان را برای پیروزی فقط یک جنبش، یک آینده و یک آلترناتیو ساخته و می سازیم. جنبش مستقل طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی آزادی زن و جنبش خلاصی فرهنگی و آزادیخواهانه نسل جوان به هدف سرنگونی و انهدام همه وجوه جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری و برای استقرار یک نظام سوسیالیستی مبارزه میکنیم.
حزب ما و جنبش انسانی ما وقتی آگهی به شدت درد آور فروش کودکان شش ساله در تهران وآگهی فروش یکی از چشمهای یک انسان ویران شده را میبیند، وقتی تصاویر و آمار کارتون خوابی ١۵ هزار نفری فقط در تهران و گور خوابی و صف میلیونی گرسنگان و ویران کردن حرمت زندانی و صف تیربارانها و غیره را هر روزه شاهدش است نه تنها با چشمان مملو از اشک با این مصیبت شدگان همراهی میکند که به مثابه نیروی متشکل همین قربانیان میخواهد هر چه زودتر ابزارها و ملزومات نابودی چنین نظامی را فراهم نماید. نظام سرمایه داران و جنایتکاری که هر روز میلیاردها دلار از ثروت این مملکت و از قبل کار کارگران و انسانهای که مجبور شده بچه اش و کلیه اش و یا تنش رابفروشد بدست آورده اند و در جهت تداوم حاکمیت وحشی خود چنین بلائی بر سر اکثریت جامعه آورده اند.
اسناد منتشرشده تا کنونی ما در سه شماره اخیر همین نشریه گواه تعلق این حزب به آن جامعه و مبارزه و مشقات و امیدشان است. گواه برمبانی و استراتژی و تاکتیک و سیاستهای بسیار روشن و شفاف تولد یک حزب سیاسی بسیار متفاوت، و یک حزب سیاسی جدی است که انتخاب چنین حزبی و پیوستن به آن برای هر انسان مبارز و آزاده ای را قابل دست رس و ممکن تر کرده است. حزب شفافی که به روشنی و بطورعلنی حتی در سند پیشنهادی “مصافها و اولویتهای” خود به کنفراس موسس اعلام میدارد که چه انتظار و وظایفی از رهبری خود و همه فعالینش دارد.
در خاتمه لازم می دانم از تلاش پیگیرانه کمونیستهای بسیاری برای رسیدن به هدفی که از ٧ ماه پیش استارت آنرا مشترکا زدیم صمیمانه قدردانی کنم. و همچنین یکبار دیگر پیوستن تا کنونی بیش از ١۵٠ کارگر و انسان مبارز و سوسیالیست در عمق جدال و مبارزه علیه سرمایه داری و ارتجاع به پروسه تشکیل حزب را عمیقا خوش آمده گفته و دستشان را به گرمی می فشارم.
جای بس خوشحالی است که نیرو و فعالین نوین و پراز امید و انرژی را در صف و در راس این حزب می بینم. رفقا حزب خودتان رابه حرکت در بیاورید و آنرا گسترش دهید. برای پیروزی نهایی بر ارتجاع جمهوری اسلامی به یک حزب بزرگ چند ده و حتی چند صد هزاره نفره منضبط و متشکل و سوسیالیستی و آماده نبرد نهایی نیاز داریم. رسیدن به این هدف در جامعه امروز ایران ممکن است. تلاش محدود واما تاریخی ما برای تشکیل همین حزب خودمان این واقعیت را برای ما هم ثابت کرد و هم ملموستر.
یکباردیگر و پیشا پیش تشکیل این حزب را به طبقه کارگر ایران و به همه مبارزین راه آزادی و سوسیالیسم و هر کسی که برای سرنگونی و نابودی کل پیکره رژیم اسلامی ایران روزشماری میکند با تمام وجودم تبریک می گویم! این روند توقف ناپذیراست، با قدرت بیشتری جلو خواهد رفت و بی تردید مسیر پیروزی را هموارتر خواهیم نمود. تردیدی نیست دشمنان ما با سراسیمگی به دشمنی با ما ادامه خواهند داد اما ما نیز با تضمین پیشروی و پیروزی به مراتب بزرگتر و با مشتهای محکمتری به مقابه آنها خواهیم رفت. دوباره و چند باره شکست را بر پیشانی شان خواهیم کوبید!
بگذار مرتجعین بر خود بلرزند آنچه که می بینیم این رشد و تعالی مبارزه ما و ایجاد عملی یک حزب سیاسی نوین کارگری، سوسیالیستی و سرنگونی طلب بدست مستقیم و مشارکت خود کادرهای کمونیست، کارگران و زنان فعال و نسل جوان رزمنده و پرشور است که به واقعیت پیوست.
کارگران، زنان، جوانان و مبارزین راه آزادی و برابری به ما ببپوندید. این حزب شما است!
زنده باد انقلاب کارگری!
زنده باد سوسیالیسم!
مرگر بر سرمایه داری!
نابود باد جمهوری اسلامی!
٢٣ مرداد ١٣٩۶
١۴اوت ٢٠١٧
http://www.simroz.org/index
/